Grattis till nytt rekord! Jag laddar nu för sista gången, och till min glädje med hög effekt för att vara e-Niro. Tack Luleå Energi! Det har varit mycket strul med laddningen för mig sen Tönnebro, det mesta självförvållat. Har nog förlorat bortåt en timme totalt, men nu vet jag iallafall var laddarna finns på tillbakavägen!
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Grattis till nytt rekord! Jag laddar nu för sista gången, och till min glädje med hög effekt för att vara e-Niro. Tack Luleå Energi! Det har varit mycket strul med laddningen för mig sen Tönnebro, det mesta självförvållat. Har nog förlorat bortåt en timme totalt, men nu vet jag iallafall var laddarna finns på tillbakavägen!
Ska verkligen bli intressant att se hur det går på nedvägen!
Det vore kul om någon av treorna laddade på Ionity på nervägen för att se om det blir någon skillnad. Tycker att man borde kunna kapa någon halvtimme på det eventuellt.
Det vore kul om någon av treorna laddade på Ionity på nervägen för att se om det blir någon skillnad. Tycker att man borde kunna kapa någon halvtimme på det eventuellt.
Har också tänkt på det. Men vem vill lägga så mycket pengar på att testa det?
Edit: Fast samtidigt undrar jag hur mycket tid man vinner på det. Det är ju bara under en kort stund som laddhastigheten pikar, sen är man ändå nere under gränsen för vad en SuC levererar.
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 1 gånger.
Nånting säger mig att om man verkligen vill sätta rekord kanske man ska välja en tisdag på våren eller hösten, iom semestertrafik på sommaren. Samt att försöka ta norra delen av Sverige på dagen och södra på natten.
Nånting säger mig att om man verkligen vill sätta rekord kanske man ska välja en tisdag på våren eller hösten, iom semestertrafik på sommaren. Samt att försöka ta norra delen av Sverige på dagen och södra på natten.
Sommarhalvåret tror jag är bäst. Vi hade väldigt fördelaktigt väder runt 25 på dagen i lördags, inte mycket vind och inget regn. Otroligt skönt att köra när det är ljust så länge. Veckan innan midsommar, är kanske perfekt. Inte så många semesterfirare då ännu. Vill man passera Stockholm, så är det väl bäst på natten. Där var rätt mycket trafik, men det flöt på väldigt snabbt, när jag passerade runt 19-20 tiden. Ut ur Ystad var det rätt mycket trafik för att vara där. Nu hade vi inte mycket trafik ifrån Uppsala och uppåt. Det är mycket 2-1 vägar här uppe, så på dagen kan det säkert sega ner trafiken. Annars var det rätt lugnt tycker jag. Jag och framförallt Shven fastnade i en trafikolycka. För mig någon minut, medans de nog förlorade 20 minuter.
När jag körde nedåt så hamnade jag bakom tre långsamgående lastbilar med husdelar på. De var extra breda och gick inte att köra om hur som helst. Varje gång jag stannade och laddade så hade de passerat mig och jag kom ikapp dem och fick köra om igen. Irriterande!
Hur ser reglerna ut nu vid pausen i Haparanda? Är det nån som kommer att ladda i Haparanda och räknas isf den laddtiden in i totaltiden? (Det var så jag gjorde; jag sov i Töre men laddtiden där räknade jag med.)
Det finns inga snabbladdare i Haparanda så de tiderna kan inte räknas in. Det är två deltävlingar: Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad. Vad man gör mellan de två deltävlingarna är upp till var och en.
Det finns inga snabbladdare i Haparanda så de tiderna kan inte räknas in. Det är två deltävlingar: Ystad-Haparanda och Haparanda-Ystad. Vad man gör mellan de två deltävlingarna är upp till var och en.
OK, det betyder att jag kan kapa en del på den tid jag har uppgivit för att få en rättvis jämförelse.
Om jag plockar bort nattladdningen i Töre så blir min totaltid ToR 43:20, vilket ger en snittid på 21:40 på vardera sträckan. Inte så illa pinkat av en trähäst (dvs. M3 SR+)! Jag skulle tro att jag skulle kunna putsa den tiden lite om jag gjorde om det med de erfarenheter jag har nu.
Om jag plockar bort nattladdningen i Töre så blir min totaltid ToR 43:20, vilket ger en snittid på 21:40 på vardera sträckan. Inte så illa pinkat av en trähäst (dvs. M3 SR+)! Jag skulle tro att jag skulle kunna putsa den tiden lite om jag gjorde om det med de erfarenheter jag har nu.