Model S Outdoor Car Cover

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jonas H
Teslaägare
Kontakt:

Model S Outdoor Car Cover

Inlägg av Jonas H »

Jag bor i villa, men har tyvärr inte något garage som fungerar för bil. Framöver kommer det att byggas om, men det lär dröja några år.

Teslan kommer därför stå parkerad utomhus på uppfarten i både regn, snö, pollen och annan skit. Gör lite ont faktiskt :? Såg på Tesla shopen att det finns ett överdrag för utomhusbruk som verkar ganska smart. Någon som har erfarenhet av detta? Är det bökigt att dra på bilen på kvällen? Fungerar det i snö och minus 20 grader? Skadar det kanske bara lacken?
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)

Värvningskod:http://---
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare

Re: Model S Outdoor Car Cover

Inlägg av Johnny_B »

Om inte bilen är HELT ren när du drar på överdraget så fastnar smutsen (och damm/grus) på insidan av överdraget.
Därefter fungerar det alldeles utomordentligt som sandpapper för lacken.

Frågan är, orkar du tvätta och skinna bilen minutiöst var gång innan du ska ha på överdraget? Det brukar oftast användas då en bil ska stå en längre tid utan användning eftersom det krävs förarbete var gång det ska på för att inte skada lacken.
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
Hammar

Inlägg av Hammar »

Ett partytält kanske kan vara ett alternativ under vår/sommar/höst. Har sett bilar parkerade i sådana på ett par ställen.
http://www.jula.se/catalog/tradgard/ute ... ng-791112/
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

Handen på hjärtat, kommer du ställa dig varje kväll och dra på en kådis på bilen?

Bilen har ett alldeles utmärkt skydd i form av lacken och fönster/glas.

Bilar är till för att användas, använd bilen och njut av den, blir lacken tråkig efter något år lämna in den på rekond hos någon duktig rekondare så får de bort väldigt mycket av "defekterna".
Användarvisningsbild
olarsson
Teslaägare

Inlägg av olarsson »

Jag har cover till min bil. Använder det flitigt. Kör iofs inte dagligen med bilen, men ett par ggr i veckan i alla fall. Drar på det även om bilen är lite småskitig, av två onda ting är det bättre än att ha den stående under träden brevid garaget med all skit som kommer från dem och de däri sittande fågelkräken...
S Plaid Svart 2023-
XP Svart 2020-2023
X100D Vit 2017-2020
S85 Blå 2014-2017
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Jag har också min bil stående utomhus, året runt. Tänkte att Teslas överdrag skulle vara perfekt och köpte den som är avsedd för utomhusbruk. Längre än så har jag inte kommit. Jag har inte ens packat upp och provat om den passar. Kanske kommer jag att använda överdraget om jag reser bort en längre tid. Men jag är alldeles för lat / bekväm för att använda ett överdrag för dagligt bruk.
Installerat 13,2 kWp solceller
Skriv svar