Lite som när man går till frisören och de envisas med att prata med än fast man egentligen mest vill stirra ned i sin telefon och få se ut som folk igen.
Visst är det jobbigt!
Fast inte alls lika jobbigt som när tandläkaren försöker kallprata lite.
Jag vinkar alltid när jag ser en tesla-ägare, har väl ca 60% win-rate... jag skiter i om jag ser ut som en idiot, jag tycker personen som inte vinkade tillbaka är en idiot...
Model S85 -14 (SÅLD)
Model XP90D -17 (SÅLD)
Model 3 Performance -19, regplåt: LITHIUM,
345 000km på mätaren Mars 2025.
instagram.com/tehjimos
Jag vinkar alltid när jag ser en tesla-ägare, har väl ca 60% win-rate... jag skiter i om jag ser ut som en idiot, jag tycker personen som inte vinkade tillbaka är en idiot...
Håller med dig. Men tyvärr händer det ofta att man ser lite sent att det är en Tesla man möter. O då hinner man ju knappt vinka innan det är för sent. Kanske ska börja köra lite långsammare
Om det är ok att fortsätta ot så tror jag det är en naturlig utveckling. Det blir helt enkelt vanligare att skaffa elbil. Detta är ju superbra på alla sätt förutom möjligtvis känslan av att tillhöra en liten skara människor med, kan man anta, liknande värderingar i några avseenden.
Om det är ok att fortsätta ot så tror jag det är en naturlig utveckling. Det blir helt enkelt vanligare att skaffa elbil. Detta är ju superbra på alla sätt förutom möjligtvis känslan av att tillhöra en liten skara människor med, kan man anta, liknande värderingar i några avseenden.
Här i Norge skulle man få kramp i handen* om man skulle hälsa på alla Teslaägare.
Jag börjar alltid dregla när jag möter en Tesla. Dock ingen ide att vinka då jag tyvärr fortfarande kör en fossil-BMW som ingen tittar på.
Men en vacker dag om sisådär 4år så kanske även jag kan vara med och vinka av glädje i en egen Tesla.
Skall dock försöka hyra Tesla S en helg framöver och kan då även passa på att träna på mina vinkningar
När jag körde Corvette så hörde det till god ton att bevara "The Wave" kulturen.
Jag antar att antalet Tesla i trafiken har ökat så pass att den täta klubbkänslan
börjat tunnas ut lite. T.ex. Volvo ägare vinkar inte till varandra längre.
Jag har bara haft min TE5LA i två dagar men vid Snabbladdarna blev det ett trevligt samtal.
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Här i Norge skulle man få kramp i handen* om man skulle hälsa på alla Teslaägare.
* = eller i långfingret om man hälsar som mati
Finns det fler Tesla i Norge än det finns MC i Sverige? När jag kör MC hälsar 99% på mig ovasett om de kör glidare eller sporthoj eller det är en polis MC. Folk som kör Tesla i Norge är inte intresserade av att känna en tillhörighet till någon tesla gemenskap helt enkelt, kommer nog troligen bli det samma i Sverige om det inte redan är?
Hejar när jag ser en Tesla på vägen. På något magiskt sätt så känner man ofta igen en Model S på långt håll. Inte alltid man får en hälsning tillbaka, men kul när man får det.
Hänger inte upp mig på "tiggeriet". Däremot sär skrivningar. Shit, en till och jag lägger en pizza och kommer aldrig tillbaks!
Jag har försökt att hälsa på alla elbilar jag ser. Men det är ganska meningslöst. Ingen verkar fatta ändå. Det har jag alltså slutat med.
Har du provat att vinka med de andra fyra fingrarna och inte bara långfingret?
Jag har ibland sett fel och hälsat på fossil innan ja upptäck misstaget och fått ner näven. Jag hälsar däremot alltid, missar aldrig, på fartkameror! Jag håller artigt upp handen mot dem. Ibland får jag en vänlig blinkning till svar men ingen annan reaktion.
Kamerorna är lite gammaldags. De hälsar vi brev och inte via vinkning, har jag hört
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Sitter precis och kollar om alla mina fingrar sitter på rätt ställe. Jag återkommer med svar när jag har analyserat färdigt.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Hälsat alltid på alla kameror men eftersom tummen upp är så gammaldags har jag valt ett annat finger. Men för att inte bländas när dom blinkar tillbaka fäller jag alltid ner solskyddet
Hälsat alltid på alla kameror men eftersom tummen upp är så gammaldags har jag valt ett annat finger. Men för att inte bländas när dom blinkar tillbaka fäller jag alltid ner solskyddet
Solskyddet är lite för litet för mig med min avslappnade sittställning. En hel hand till hälsning kompletterar bra. Annars skaffade jag ett mörkt, genomskinligt kompliment till solskyddet men eftersom det är hårt i klämman som fäster det skavde jag huvudet då och då. Nu ligger det i frunken i väntan på att jag är ensam i bilen och kan köra som jag vill.