Odokumenterad bugg/feature lågt batteri i fob/summon

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

När batteriet blir lågt i någon fob så varnar bilen. Med det meddelandet aktivt så vägrar bilen summon.

Bilen är dock långsint. Nyckeln med lågt batteri måste visas upp för bilen med nytt batteri för att meddelandet ska försvinna. Det räcker inte med att enbart en fob med nytt batteri finns nära bilen.

Så partytricket fungerande inte, trots att fob'en med dåligt batteri låg flera mil därifrån och fob'en i bilen just fått ett helt nytt batteri.
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mattias4765

Re: Odokumenterad bugg/feature lågt batteri i fob/summon

Inlägg av grenhall »

dstr skrev:
När batteriet blir lågt i någon fob så varnar bilen. Med det meddelandet aktivt så vägrar bilen summon.

Bilen är dock långsint. Nyckeln med lågt batteri måste visas upp för bilen med nytt batteri för att meddelandet ska försvinna. Det räcker inte med att enbart en fob med nytt batteri finns nära bilen.

Så partytricket fungerande inte, trots att fob'en med dåligt batteri låg flera mil därifrån och fob'en i bilen just fått ett helt nytt batteri.
Problemet här är att du skulle dema Summon. Det är första regeln om du läser igenom villkoren för tjänsten. Dema aldrig Summon. Bilen känner av det direkt och slutar fungera.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Waxinator
Teslaägare

Inlägg av Waxinator »

+1 grenhall. Jag testade summon igår flera gånger över gräsmattan. Idag skulle jag visa grannarna... Inte tusan funkade det ! ERROR efter error tills dess jag stod bara en meter ifrån bilen. Tanken om att kunna få bilen framkörd under frukosten verkar härmed fjärran. :?
Model S P90DL - Facelift - Midnight Silver - Light Gray Lether. Levererad 3-Aug-2016. ( http://www.section4.se )
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Inlägg av Alx »

grenhall skrev:
Problemet här är att du skulle dema Summon. Det är första regeln om du läser igenom villkoren för tjänsten. Dema aldrig Summon. Bilen känner av det direkt och slutar fungera.
hahahaha Bild
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Waxinator skrev:
+1 grenhall. Jag testade summon igår flera gånger över gräsmattan. Idag skulle jag visa grannarna... Inte tusan funkade det ! ERROR efter error tills dess jag stod bara en meter ifrån bilen. Tanken om att kunna få bilen framkörd under frukosten verkar härmed fjärran. :?
Ska du köra det partytricket så behöver du lägga nyckeln på bilen, så den tror att du är nära.

Här fick jag felmeddelande i appen. Man undrar ju vad det spelar för roll för oss européer som kör med appen.
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mattias4765

Inlägg av grenhall »

Igår kom jag hem och parkerade rakt vid infarten, hoppade ur bilen och ställde mig en bit ifrån. Sedan körde jag in bilen via Summon. Naturligtvis var det ingen som såg. Men jag tyckte det var superhäftigt!
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare

Inlägg av BigDaddyT »

Känns som att det alltid är så när man skall dema sin bil. Ska man visa autopilot så får man det klassiska meddeleande om att autopiloten inte fungerar, ska man koppla in laddaren lite lite lätt så kan man ge sig på att luckan inte öppna och skall man visa Spotify så fungerar inte det (vilket iofs är en låg oddsare då det aldrig funkar :-)
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Skriv svar