Trött på tiggeriet

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Trött på tiggeriet

Inlägg av danni »

Jag körde förbi en sån där kamera en gång, som jag var van vid att den i stort sett alltid var inaktiv. Så jag räckte ut tungan och gjorde en rejäl grimas åt den. Just den gången skulle den såklart ordna en vacker bild. Det var dock en tjänstebil, så polisen ringde upp min arbetsplats och frågade. Eftersom det var jag som svarade så visste jag såklart inget om den saken :) Hade väldigt svårt att hålla mig för skratt eftersom jag visste hur jag såg ut på bilden...
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
miksch
Teslaägare

Inlägg av miksch »

Jeg synes forumet er utrolig trivelig. Mange fine innlegg, mye info og hjelp.
Og så vet jeg ikke om jeg skal hilse. Er gammel MC entusiast (hilset alltid) som solgte sin MC til formån av en Tesla. Og her i Norge er det jo inflasjon på denne type bil. Så jeg hilser ikke her i N men skal huske på å dra opp hånden når jeg turer i Svedala.
Mikael

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

miksch skrev:
Og så vet jeg ikke om jeg skal hilse. Er gammel MC entusiast (hilset alltid) som solgte sin MC til formån av en Tesla. Og her i Norge er det jo inflasjon på denne type bil. Så jeg hilser ikke her i N men skal huske på å dra opp hånden når jeg turer i Svedala.
Mikael

Jag ska medge att jag inte hälsar på norska Teslor här i Sverige, eftersom det känns som att norrmännen är lite för härdade med Teslor för att köra hela hälsningsgrejen. Men det är såklart fel av mig. Jag ska genast börja hälsa även på alla norska Teslor, i förhoppning om att det är du bakom ratten!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

danni skrev:
miksch skrev:
Mikael

Jag ska medge att jag inte hälsar på norska Teslor här i Sverige, eftersom det känns som att norrmännen är lite för härdade med Teslor för att köra hela hälsningsgrejen. Men det är såklart fel av mig. Jag ska genast börja hälsa även på alla norska Teslor, i förhoppning om att det är du bakom ratten!
Eller jag...
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
miksch
Teslaägare

Inlägg av miksch »

Användarvisningsbild
Steffen
Teslaägare

Inlägg av Steffen »

Kunde inte hålla mig...ville läsa svaren på min tråd och nu blir det definitiv nedsläckning. Jag kör också motorcykel och det finns garanterat fler mc än Teslor, inräknat de norska. Har också prövat köra husbil. Både mc och husbil hälsar mer och oftare än Tesla förare, som antagligen ser dåligt eller helt enkelt är för upptagna med att titta i trafiken...trots AP. Min referrallänk lämnar jag inte ut annat än till de jag pratar med personligen. Tesla är fortfarande världens bästa bil. Ajösss. Kanske kommer att smygglutta i forumet någon gång längre fram. "någon torsdag"

Skickat från min SM-T800 via Tapatalk
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Jag tror ändå att du bråkar på fel personer. Det är nog som sagt de som inte hänger här som främst inte hälsar. Ursäkterna här handlar mest om varför alla inte är hundraprocentig jämt.

För övrigt är det väl ungefär lika störande att i varje inlägg skriva att man använder Tapatalk och modell på telefon som att ha en länk i sin signatur?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

bylund skrev:
Jag tror ändå att du bråkar på fel personer. Det är nog som sagt de som inte hänger här som främst inte hälsar. Ursäkterna här handlar mest om varför alla inte är hundraprocentig jämt.

För övrigt är det väl ungefär lika störande att i varje inlägg skriva att man använder Tapatalk och modell på telefon som att ha en länk i sin signatur?
+1
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
znak3
Teslaägare

Inlägg av znak3 »

bylund skrev:

Haha touche!
2023 Model 3P
2020 Model 3P
2015 Model S85D
Användarvisningsbild
Steffen
Teslaägare

Inlägg av Steffen »

Den satt ordentligt !. Golvad och nästan uträknad pga en obegriplig och oönskad signatur. Håller med om att tonen på forumet är trevlig och många inlägg är lärorika och en del intressanta. Jag bråkar inte på någon utan "tar ett återfall", Undrar bara hur man får tillbaka appen i telefonen.
P.S idag tog jag en tur med hojjen och ca 95 % av de jag mötte hälsade oavsett hojmärke och även om man inte hänger på ett forum. Hoppas att alla på detta forum hälsar på andra Teslor och elfordon och oavsett nationalitet för vi är ännu så länge en betydande minoritet.
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Inlägg av Foluke »

:D
Steffen skrev:
Den satt ordentligt !. Golvad och nästan uträknad pga en obegriplig och oönskad signatur. Håller med om att tonen på forumet är trevlig och många inlägg är lärorika och en del intressanta. Jag bråkar inte på någon utan "tar ett återfall", Undrar bara hur man får tillbaka appen i telefonen.
P.S idag tog jag en tur med hojjen och ca 95 % av de jag mötte hälsade oavsett hojmärke och även om man inte hänger på ett forum. Hoppas att alla på detta forum hälsar på andra Teslor och elfordon och oavsett nationalitet för vi är ännu så länge en betydande minoritet.
Jag hälsar påTeslor när jag hinner se dem men "andra elfordon"? De enda andra elfordon jag med säkerhet kan identifiera är tåg och spårvagnar! Resten har jag ingen koll på. Det får nog vara för min del. Däremot hälsar jag gärna på trafikanter som visar hänsyn, oavsett drivmedel. :D
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Steffen
Teslaägare

Inlägg av Steffen »

jag lägger ner, kommer inte att leta fram appen. Allt kan misstolkas Har hälsat på elskoter, några leafar och en och annan bmw. Gonatt.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Steffen skrev:
Hoppas att alla på detta forum hälsar på andra Teslor och elfordon
Absolut! Jag brukar svänga förbi industriområden och ställa mig och vinka till gaffeltruck-förare.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare

Inlägg av grenhall »

Herr X skrev:
Steffen skrev:
Hoppas att alla på detta forum hälsar på andra Teslor och elfordon
Absolut! Jag brukar svänga förbi industriområden och ställa mig och vinka till gaffeltruck-förare.
Topp 10!!
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Räknas en robotgräsklippare också som fordon?
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
+46
Teslaägare

Inlägg av +46 »

Steffen skrev:
jag lägger ner, kommer inte att leta fram appen. Allt kan misstolkas Har hälsat på elskoter, några leafar och en och annan bmw. Gonatt.
Tyvärr är det inte bara elbilsentusiaster som kör en Tesla. Många är tidigare frånåkta tyskbilsentusiaster och de har inte för vana att hälsa utan bara peka finger...
Installerat 13,2 kWp solceller
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Steffen skrev:
Ja, vill man misstolka saker så är det inte svårt.

I Tapatalk är det för övrigt en inställning om man vill att den ska lägga till upplysningen om aktuell mobiltelefonmodell och app eller inte i inläggen.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare

Inlägg av bonath »

bylund skrev:
Steffen skrev:
Ja, vill man misstolka saker så är det inte svårt.

I Tapatalk är det för övrigt en inställning om man vill att den ska lägga till upplysningen om aktuell mobiltelefonmodell och app eller inte i inläggen.
Nu har jag tagit bort det i mina nallar....
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

Min blivande fru och hennes barn blev omkörd av en pärlemorvit P85D med norskt regnummer strax innan Ljungskile. Väldigt nöjda att föraren vinkade glatt!!! Herr X på väg till Gbg?
Snygg bil hälsar de också!
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

stefan007 skrev:
Min blivande fru och hennes barn blev omkörd av en pärlemorvit P85D med norskt regnummer strax innan Ljungskile. Väldigt nöjda att föraren vinkade glatt!!! Herr X på väg till Gbg?
Snygg bil hälsar de också!
Det var jag. Vinkade till barnen i baksätet och log gulligt när jag körde om, men körde så fort att din blivande fru blev exponerad för "gullighetsminen" och den barnsliga vinkningen. Körde fort därifrån.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Användarvisningsbild
stefan007
Teslaägare

Inlägg av stefan007 »

Ha ha, klockrent! Roligt med glada miner och hälsande Teslaförare :D
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

mati skrev:
Räknas en robotgräsklippare också som fordon?
Jag tror det!
Jag vinkar jämt till Gottfried som våran heter.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Skriv svar