http://www.aftonbladet.se/bil/article23126470.ab
Men jag tror också att vi inom kort kommer att få en uppdatering från Tesla angående AP.
Bilarna kanske redan på torsdag börjar byggas med den nya hårdvaran.

Moderator: Redaktion
Att klämma in sig så som du beskriver funkar och bilen saktar nerjoel80 skrev:Hur pass bra är Autopilot på att upptäcka trafik i andra körfältet när ni ska byta fil? Hur liten "lucka" kan den köra in i?
Funderar på om den tar hänsyn till hastighetsskillnad? T.ex om man precis kört om någon, har en lucka på kanske 100-150m till nästs bil i höger körfält men kör 30-35km/h snabbare. Kommer bilen acceptera ett filbyte då för att direkt sakta in eller kommer den vänta tills man passerat även nästa fordon?
Kör folk om er?mati skrev:Sambons lilla Mazda CX3 har radar i bakre stötfångaren. Den varnar redan när bilen bakom oss blir omkörd. Teslan har ingenting som ens kommer i närheten.
Oj vad du har blivit formell! Du kan använda "du" när du tilltalar andra forummedlemmar.grenhall skrev:Kör folk om Er?mati skrev:Sambons lilla Mazda CX3 har radar i bakre stötfångaren. Den varnar redan när bilen bakom oss blir omkörd. Teslan har ingenting som ens kommer i närheten.
Jag försökte att rikta mig till gruppen av omkörda. Annars hade jag formellt skrivit "Er".Herr X skrev:Oj vad du har blivit formell! Du kan använda "du" när du tilltalar andra forummedlemmar.grenhall skrev:Kör folk om Er?mati skrev:Sambons lilla Mazda CX3 har radar i bakre stötfångaren. Den varnar redan när bilen bakom oss blir omkörd. Teslan har ingenting som ens kommer i närheten.
Det där är ju en bensinbil, och den kan visst bli omkörd. Fast det är länge sedan jag körde den bilen. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det känns.grenhall skrev:Kör folk om er?mati skrev:Sambons lilla Mazda CX3 har radar i bakre stötfångaren. Den varnar redan när bilen bakom oss blir omkörd. Teslan har ingenting som ens kommer i närheten.