SuC underhåll
Moderator: Redaktion
- Oppfinnarn
- Teslaägare
SuC underhåll
Såg vid Falkenberg SuC i Torsdags (5/5) att en av laddarna var "out-of-order", och så även idag, Söndag 8/5. Har för mig att det var just den stolpen jag hade problem med redan 18/4, så jag bytte laddare (utan att rapportera problem med stopp i laddningen två gånger
). Någon som har koll på hur länge den varit out-of-order? Så frågan man ställer sig - hur är det med underhållet på ev. felaktiga SuC. Hade i min naiva tanke trott man fixade SuC problem snabbt (typ dag/få dagar) men verkar inte så. Någon med erfarenhet av trasiga SuC stolpar och tid för reparation?

#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: SuC underhåll
Stolpen i Falkenberg var trasig redan i mitten av Mars när jag var där och laddade för första gången. Såg till min stora förvåning i förra veckan att samma stolpe fortfarande har en svart sopsäck över sig.Oppfinnarn skrev:Såg vid Falkenberg SuC i Torsdags (5/5) att en av laddarna var "out-of-order", och så även idag, Söndag 8/5. Har för mig att det var just den stolpen jag hade problem med redan 18/4, så jag bytte laddare (utan att rapportera problem med stopp i laddningen två gånger). Någon som har koll på hur länge den varit out-of-order? Så frågan man ställer sig - hur är det med underhållet på ev. felaktiga SuC. Hade i min naiva tanke trott man fixade SuC problem snabbt (typ dag/få dagar) men verkar inte så. Någon med erfarenhet av trasiga SuC stolpar och tid för reparation?

Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Det finns en tråd där vi kan skriva när vi anmält trasiga SuC. Kan vara bra att veta både om det är rapporterat redan, och för hur länge sedan.
Leeloo | Model S Plaid Juni 2023 | Ultra red | Krämvit interiör | FSD | 21"
Pearl | Model 3 SR+ 2019
Prince | Model 3 Performance Mars 2019
Dementor | Model S 90D 2017
Kalle | Model S 85D 2016
Jag var där igår och sopsäcken var kvar. Visserligen var det tur just för min del, eftersom det var fullt överallt och jag stod vid den andra laddstolpen, "tvillingen" som inte var trasig. Jag var således den enda som fick full kräm. Alla andra fick dela med sig. Lite olyckligt dock, eftersom det var kö.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Såg en snäll man på cykel idag som åkte förbi varje stolpe vid Max Infra city och försökte hänga upp sladdar som hade valt att inte stanna kvar på sin krok
TACK!

TACK!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Som nämnts i andra trådar. Försten till ett stolppar får allt den kan ta emot tvåan får resten. Mao får hälften av alla laddande full kräm.mati skrev:Jag var där igår och sopsäcken var kvar. Visserligen var det tur just för min del, eftersom det var fullt överallt och jag stod vid den andra laddstolpen, "tvillingen" som inte var trasig. Jag var således den enda som fick full kräm. Alla andra fick dela med sig. Lite olyckligt dock, eftersom det var kö.
Tesla Model Y
- alset srotom
- Teslaägare
Är det SunDrive AB som har service och underhåll på samtliga supercharger i Sverige?
Vill du ha 8000:- rabatt vid köp av Model S & X skicka PM!
Men inser dock hur fantastiskt teslas laddare är uppbyggda. En laddare, två stolpar och minst i par om tre. Går en stolpe sönder kan laddaren fortfarande användas nästan fullt ut och om laddaren gått sönder finns fortfarande massa platser kvar att ladda på.
Hur har man lyckats med detta? Kört över den?Benz skrev:Ödeshög
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Tappat i marken skulle jag tro. Den kan till och med ha släppt och trillat ner av sig själv. Upphängningen är inte den allra bästa konstruktionen så att säga. Den hänger väl bara på en liten plastplupp.chpaulin skrev:Hur har man lyckats med detta? Kört över den?Benz skrev:Ödeshög
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- lator
- Teslaägare
Den ser helt klart överkörd ut. Det är väl ett resultat av att krokarna som ska hålla upp kontakten inte håller måttet.chpaulin skrev:Hur har man lyckats med detta? Kört över den?Benz skrev:Ödeshög

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer.