Däckfirma i Upplands Väsby

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jonas H
Teslaägare
Kontakt:

Däckfirma i Upplands Väsby

Inlägg av Jonas H »

Någon som har tips på bra och prisvärd däckfirma i Upplands Väsby? Jag hämtar min Tesla vid årsskiftet och behöver ju därför köra hem bilen till Umeå med vinterdäck. Teslas priser på vinterdäck är ju helt galna. Har nu fått pris på att enbart köpa lösa Hakka 7 med dubb för 19 000 kr inklusive montering :shock:

Dessa däck kostar mellan 2400-3300 kr inklusive moms när jag frågat runt hos olika däckfirmor i Umeå. Alltså ungefär dubbla priset hos Tesla. Bekväm är man ju, så lite extra hade jag gladeligen betalat för att ha detta löst vid leverans men inte så mycket som 8-10 000 kr. De pengarna lägger jag hellre på takräcke och Chademo adapter.

Alexander på Tesla gav själv förslaget om att jag skulle lösa däcken hos någon firma i Upplands Väsby efter jag hämtat bilen och far mot Umeå. Någon med tips på vars jag skall vända mig? Någon som kanske rent av har fått några priser?
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)

Värvningskod:http://---
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Däckfirma i Upplands Väsby

Inlägg av bylund »

Utan att ha använt dem kan jag påpeka att Däckia Upplands Väsby Bredden ligger på andra sidan superladdaren, bara att köra på parkering på sommardäck och ett par hundra meter vanlig väg för att komma dit.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jonas H
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Jonas H »

bylund skrev:
Utan att ha använt dem kan jag påpeka att Däckia Upplands Väsby Bredden ligger på andra sidan superladdaren, bara att köra på parkering på sommardäck och ett par hundra meter vanlig väg för att komma dit.

Tack för tipset :) Skall kolla det alternativet
solid svart 90D med panorama och bakåtvända säten (levererad 8/12 2016) SÅLD
Obsidian Black X75D, 5-sits,Ultra White klädsel, Premiumpaket, köldpaket, dragpaket (levererad 31/7 2017)

Värvningskod:http://---
Användarvisningsbild
orca
Teslaägare

Inlägg av orca »

Jonas H skrev:
bylund skrev:

Tack för tipset :) Skall kolla det alternativet
Berätta gärna hur det gick, jag har samma idé att byta direkt då jag ska få min i Okt/Nov som kan vara Nov/Dec lika gärna. Vore skönt att kunna byta till Hakka 7 på orginalfälgarna på en gång.
Blå Model X 90D med vita säten lev i Q3-rushen 2016, http://---
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

På kompletta hjul med fälg ligger de i alla fall rimligt. Kom ihåg att TPMS och montering/balansering kostar också på kompletta hjul.

Däremot lösa däck inklusive montering så håller jag med om att 19000 känns väldigt högt.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mattias4765

Inlägg av grenhall »

Någon som har aktuella priser för kompletta vinterhjulpaket hos Tesla?
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare

Inlägg av Leo »

Finns i Designstudion för S. Till X har man ännu inga svenska priser. Tror dock att "prisskillnaden" mellan vinterhjul till S och X inte är så stor i USA i alla fall.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Skriv svar