Drabbades av samma fel som jag tror att antal av er drabbats av nämligen missljud i drivenheten (efter 3000 mil). I samband med att jag hade bilen inne för att ersätta plastlocken till takräcksfästena noterades detta missljud som jag själv då inte märkt. Under den frivilliga väntetiden växte missljudet och blev tydligt även i kupén.
Väl på plats i Mölndal erbjuds man en gratis Tesla S70D och även med gratis "bränsle". Drivenheten skulle bytas under dagen men bilreparatören blev sjuk och lånet av bilen förlängdes ett dygn.
Allt helt utan kostnad. Att Tesla tar fullt ansvar för sina bilar har jag på ett praktfullt sätt fått erfara.
Mitt bästa kundmottagande hittills har Tesla stått för!
Fantastiskt kunduttagande av Tesla
Moderator: Redaktion
Re: Fantastiskt kunduttagande av Tesla
Bra att du blivit väl omhändertagen, och bra även att du skriver om det här. Så får vi lite bättre balans (då det oftast är de som har klagomål som hörs mest).
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Hade samma problem med min RWD, men fick låna en P90D - dessvärre höll sig mekanikern frisk, så fick lämna tillbaka lånebilen samma kväll 

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Ja absolut, man måste börja skriva positiva saker också. Det blir väldigt missvisande annars.
Jag tycker att kundmottagandet är sensationellt bra! Framförallt när man jämför med andra märken. Sist min bil var inne i Mölndal byttes det samtliga baklyktor, eftersom det var vatten i dem. Inte just då, men jag hade skickat en bild på "vattenskadan" några veckor innan. Noll diskussioner. Hela bakpartiet byttes bara ut. Samtidigt byttes dubbelladdaren, eftersom den uppenbarligen var lite halvtrasig. När de ändå höll på med bilen så bytte de även anslutningsdonet för laddkabeln. Ingen aning vad felet var, med SC tyckte att det skulle kunnat bli fel framöver. Så de var proaktiva där. Och så byttes vindrutetorkarmotorn, eftersom den lät lite konstigt. De passade då även på att byta torkarblad, för de var väl ganska slut. Gratis. Till min stora lycka fixades även ett irriterande skrammelljud från främre stötfångaren.
Bilen var inne i två dagar. Under tiden fick jag låna en ny 90D. Jag körde ungefär 40 mil under tiden och passerade några trängselskatter. Jag betalade enbart för t-shirten som jag köpte när jag hämtade ut min bil.
Jag tycker att kundmottagandet är sensationellt bra! Framförallt när man jämför med andra märken. Sist min bil var inne i Mölndal byttes det samtliga baklyktor, eftersom det var vatten i dem. Inte just då, men jag hade skickat en bild på "vattenskadan" några veckor innan. Noll diskussioner. Hela bakpartiet byttes bara ut. Samtidigt byttes dubbelladdaren, eftersom den uppenbarligen var lite halvtrasig. När de ändå höll på med bilen så bytte de även anslutningsdonet för laddkabeln. Ingen aning vad felet var, med SC tyckte att det skulle kunnat bli fel framöver. Så de var proaktiva där. Och så byttes vindrutetorkarmotorn, eftersom den lät lite konstigt. De passade då även på att byta torkarblad, för de var väl ganska slut. Gratis. Till min stora lycka fixades även ett irriterande skrammelljud från främre stötfångaren.
Bilen var inne i två dagar. Under tiden fick jag låna en ny 90D. Jag körde ungefär 40 mil under tiden och passerade några trängselskatter. Jag betalade enbart för t-shirten som jag köpte när jag hämtade ut min bil.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Min bästa service någonsin oavsett bransch är Tesla i Väsby.
Jag hde bilen inne för småfix. Fick under den tiden låna en P85.
Tesla ringde och undrade om jag uppmärksammat att jag har en spricka på rutan? Ja svarar jag och meddelar även att jag bokat tid hos RM några veckor senare.
De erbjuder sig då att köra min bil dit, få rutan bytt, köra tillbaka den och få den tvättad in och utvändigt innan jag hämtar bilen allt utan kostnad (förutom självrisken på rutan) fick även behålla lånebilen under hela den tiden utan kostnad... Outstanding!
Jag hde bilen inne för småfix. Fick under den tiden låna en P85.
Tesla ringde och undrade om jag uppmärksammat att jag har en spricka på rutan? Ja svarar jag och meddelar även att jag bokat tid hos RM några veckor senare.
De erbjuder sig då att köra min bil dit, få rutan bytt, köra tillbaka den och få den tvättad in och utvändigt innan jag hämtar bilen allt utan kostnad (förutom självrisken på rutan) fick även behålla lånebilen under hela den tiden utan kostnad... Outstanding!