Jösses! Hur snabb är en Model X?

Här diskuterar vi om Tesla Model X

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jocke73
Teslaägare

Jösses! Hur snabb är en Model X?

Inlägg av Jocke73 »

Svaret är tydligen: löjligt snabb:

vigge50

Re: Jösses! Hur snabb är en Model X?

Inlägg av vigge50 »

:lol:
Den är sjukt bra den videon :D
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Visa den inte för ett Alfa fan bara, jag väldigt arga blickar av en på jobbet i våras när jag visade den. Jag hade dock kul ändå ;)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

Den e bra den ... :-)

Känns även som de fått till en bra "Top Gear" dialog och klippning på videon. :-)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Inlägg av Kilowatt »

Haha, underbart!
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
zyax
Teslaägare

Inlägg av zyax »

Apropå snabb: https://electrek.co/2016/08/16/tesla-mo ... n-14-mile/

Förlåt för fel forum, men den här tråden passade rätt bra...
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

zyax skrev:

Jag kan nog tycka att det kan vara värt att ibland visa att Tesla INTE är den grymmaste elbilen någonsin osv, den får storstryk både
i acc och toppfart. Visst Teslan är såklart billigare och större och sjukt mkt mera användbar, men den är bara inte värst bland elbilar, och det
är ju väldans populärt att visa när den spöar alla möjliga sportbilar så visst kan det vara bra att få se den åka på däng av Concept One...
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

Bjelke skrev:
zyax skrev:

Jag kan nog tycka att det kan vara värt att ibland visa att Tesla INTE är den grymmaste elbilen någonsin osv, den får storstryk både
i acc och toppfart. Visst Teslan är såklart billigare och större och sjukt mkt mera användbar, men den är bara inte värst bland elbilar, och det
är ju väldans populärt att visa när den spöar alla möjliga sportbilar så visst kan det vara bra att få se den åka på däng av Concept One...
Det mest intressanta är väl att jämföra med bilar i samma prisklass och som serietillverkas i större serier än bara handbyggda exemplar för extremt köpstarka kunder.
Användarvisningsbild
Jocke73
Teslaägare

Inlägg av Jocke73 »

Jag vet inte om jag skulle köpa en SUV för att vara snabbast på 402m... Men, det är lite roligt om man kan dänga till andra bilar som är mer anpassade för syftet. I ärlighetens namn kan jag väl inte tro att en Alfa 4c är anpassad för just 402m, den är ju snarare för att ta kurvor. Skulle vara intressant att få se en Model X mot Alfan på en krokig bana!

/Jocke
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Jerker skrev:
Bjelke skrev:
zyax skrev:

Det mest intressanta är väl att jämföra med bilar i samma prisklass och som serietillverkas i större serier än bara handbyggda exemplar för extremt köpstarka kunder.
Absolut! Håller med, det jag tänkte på mest var ju att vi kan se huuuuur många "tester" som helst på när en Tesla spöar skiten ur den ena sportbilen (!) efter den andra och
hur "alla" hela tiden påpekar att det är den vassaste elbilen som finns osv osv. Så därför kan det vara bra att få se Concept One sopa banan med en Tesla ibland oxo, visst den
är inte byggd i stor serie, men den är inte heller en konceptbil eller specialbygge som ingen kan köpa eller något "studentbygge". Och samma sak när det kommer till pris och storlek,
så visst är Teslan större osv, men som sagt, den jämförs mycket ofta med små och dyra sportbilar så.......
Fast när vi kommer till serietillverkade bilar (i lite större volymer än typ 50st) så är ju Teslan ganska överlägsen på strippen iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar