Få mil vid laddning!
Moderator: Redaktion
Få mil vid laddning!
Vad styr hur många mil det blir vid normalladdning, fick bara 34,8 mil. Är det hur jag kört fram till laddningen? Om jag kört 120 fram till laddningen och sedan kör 100 kommer antal mil att växa? Om man för kul skull vill ha 50 mil vid en fullladdning måste man köra 70 före laddningen? Kan inte kolla. Efter 30 mil så fick jag influensa.
Re: Få mil vid laddning!
Som Emanuel skulle sagt:Que?
Du får nog specificera din frågeställning lite bättre.
Du får nog specificera din frågeställning lite bättre.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tror han menar att skärmen inte visar 50 vid full laddning utan 34,8 mil.
Ja, behöver säkert inte skriva detta men Teslan lär sig ditt beteende när du kör. (Eftersom ni som redan har bilen alltid kommer veta mer än mig)
Så har du en hög medelförbrukning, ja typ 270 wh/km så räknar Teslan ut hur mycket din full-laddning är baserat på din medelförbrukning. Då vet du ungefär hur långt du kan komma med den förbrukningen, alltså 270 wh/km i detta exempel.
Så ja, om du minskar din energiförbrukning, tex åker 90 km/h istället för 120 km/h så kommer din wh/km minska och därmed så kommer Teslans uträknade räckvidd att öka.
EDIT: Lyssna på Niclas, han har bättre koll!
Ja, behöver säkert inte skriva detta men Teslan lär sig ditt beteende när du kör. (Eftersom ni som redan har bilen alltid kommer veta mer än mig)
Så har du en hög medelförbrukning, ja typ 270 wh/km så räknar Teslan ut hur mycket din full-laddning är baserat på din medelförbrukning. Då vet du ungefär hur långt du kan komma med den förbrukningen, alltså 270 wh/km i detta exempel.
Så ja, om du minskar din energiförbrukning, tex åker 90 km/h istället för 120 km/h så kommer din wh/km minska och därmed så kommer Teslans uträknade räckvidd att öka.
EDIT: Lyssna på Niclas, han har bättre koll!
Senast redigerad av Henrik, redigerad totalt 1 gånger.
TESLA Model S | P85+
Vad menas med normal laddning? 100% eller 90%
S.k typical range motsvarar en förbrukning på 200wh/km. Rated range 165wh/km. Tidigare programvara ändrade typical beroende på din personliga förbrukning, men tror inte det gör det längre.
Din maximala räckvidd som visas i displayen vid fulladdning beror också på om du har range mode påslaget eller ej. Samt om du valt typical eller rated.
S.k typical range motsvarar en förbrukning på 200wh/km. Rated range 165wh/km. Tidigare programvara ändrade typical beroende på din personliga förbrukning, men tror inte det gör det längre.
Din maximala räckvidd som visas i displayen vid fulladdning beror också på om du har range mode påslaget eller ej. Samt om du valt typical eller rated.
Senast redigerad av Niclas, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Tidigare bilar
Model S P85DL+