Hur man kan skruva något i pressen

Här för vi diskussioner kring själva företaget Tesla

Moderator: Redaktion

Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Användarvisningsbild
ekenman
Teslaägare

Hur man kan skruva något i pressen

Inlägg av ekenman »

http://www.va.se/nyheter/2016/08/18/ube ... aignId=983

Volve och Über gör vad Tesla och Google misslyckats med????? 2021 skall de enligt planen ha en skälvkörande bil. Jag skulle nog vilja säga att Google och framförallt Tesla har kommit lite längre.... Vad är det de lyckats göra som inte Tesla och Google lyckats med kan man fråga sig.....

Jag skulle bli mycket förvånad om inte Tesla (eller Google för den delen) har en självkörande bil innan 2021. Att den skulle vara här om 1,5 år som Elon pratat om kanske är att vara för optimistisk, men med den AP som sitter i bilen idag är det nära och det finns hur mycket data som i Teslas servrar.

Volvo jobbar med en helt annan teknik och behöver speciella 3d-kartor över de områden de ska operera i.

Det är lite märkligt att man nästan tar det som en personlig förolämpning när de skriver ner Tesla. Men alla är vi en i sekten, riggt?
Levererad 10 mars 2016
S85D | Titanium | Panorama | 19" standard | Svarta Next gen | Matt abachiträdekor | AP | Premium interiör | Luftfjädring | Hi-fi | Köldpaket
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Re: Hur man kan skruva något i pressen

Inlägg av mati »

Jag har slutat med att ta det personligt, även om jag blir smått upprörd varje gång jag läser sånt trams.
Se det såhär: Det är enkla journalister som skriver detta. De är varken insatta eller pålästa. De flesta har svårt att ta till sig information. En journalist är en person som får skriva precis vad som helst utan att behöva veta någonting. Det räcker som kvalifikation att man kan alfabetet något så när.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

Ja Tesla och Google har inte misslyckats med ngt, dom jobbar helt enkelt vidare med det dom har på G och
jag vill nog påstå att dom hittills har lyckats med det dom haft för avsikt att göra, men att dom inte är helt klara än.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Ingen blir gladare än Tesla och Google om Volvo lyckas klassifiera en en autonombil. Det värsta som kan hända är att ingen är intresserad.
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mattias4765

Inlägg av grenhall »

ekenman skrev:
http://www.va.se/nyheter/2016/08/18/ube ... aignId=983

Volve och Über gör vad Tesla och Google misslyckats med????? 2021 skall de enligt planen ha en skälvkörande bil. Jag skulle nog vilja säga att Google och framförallt Tesla har kommit lite längre.... Vad är det de lyckats göra som inte Tesla och Google lyckats med kan man fråga sig.....

Jag skulle bli mycket förvånad om inte Tesla (eller Google för den delen) har en självkörande bil innan 2021. Att den skulle vara här om 1,5 år som Elon pratat om kanske är att vara för optimistisk, men med den AP som sitter i bilen idag är det nära och det finns hur mycket data som i Teslas servrar.

Volvo jobbar med en helt annan teknik och behöver speciella 3d-kartor över de områden de ska operera i.

Det är lite märkligt att man nästan tar det som en personlig förolämpning när de skriver ner Tesla. Men alla är vi en i sekten, riggt?
Jag förstår inte varför du är upprörd. Det är väl klart Volvo och Über gör något Tesla och Google inte har gjort. Varken Tesla eller Google har väl några självkörande bilar som Über använder?

När deras 100% autonoma bilar kommer är väl irrelevant? Det är de som skriker högst nu, får mest publicitet och Volvo kan slå sig för bröstet.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
Användarvisningsbild
akeller
Teslaägare

Inlägg av akeller »

ekenman skrev:
Volve och Über gör vad Tesla och Google misslyckats med?????
Nu står det ju visserligen inte så i artikeln. De skriver:
Med sina självkörande bilar gör Uber något som varken Google eller Tesla lyckats med ännu
"lyckats med ännu", är inte samma som misslyckat.

Det är inte hälsosamt att vara så konspiratorisk att man tolkar allt negativt ;)
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

I vissa utvalda regioner? Innebär det att när bilen kommer till mig så kan jag inte ändra resmål till Östersund?
Någon som vet om detta kommer ske i Sverige eller vart det sker?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
12man
Teslaägare

Inlägg av 12man »

Pontus skrev:
I vissa utvalda regioner? Innebär det att när bilen kommer till mig så kan jag inte ändra resmål till Östersund?
Någon som vet om detta kommer ske i Sverige eller vart det sker?
pittsburg inte skoteborg
ms 76132 "Eleamore"
Skriv svar