Nu har man haft sin bil i snart ett och ett halvt år, men har uppenbarligen fortfarande inte nått toppen av inlärningskurvan. Idag lärde jag mig att en reset hjälper när trip-planern håller på att bara visa enstaka blåa segment av den valda rutten på mittskärmen. Samtidigt kom också mina spellistor tillbaka, fast stannade de bara en kort stund...
Den andra upplevelsen var att laddningen vid Supercharger kan gå över den förinställda begränsningen, om resmålet ligger utanför räckvidden med begränsningen på och det inte finns någon mer laddmöjlighet på vägen till slutdestinationen. En bra funktion, egentligen!
Två saker har jag lärt mig idag...
Moderator: Redaktion
Re: Två saker har jag lärt mig idag...
Intressant med laddgränsen, det har jag inte hört talas om tidigare. Kom det någon popupp eller märktes det bara på att den fortsatte ladda?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Känns som ngt som kan ha kommit i en update.bylund skrev:Intressant med laddgränsen, det har jag inte hört talas om tidigare. Kom det någon popupp eller märktes det bara på att den fortsatte ladda?

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Aha! Det där är isåfall även för hemmaladdning.Jojo skrev:Den andra upplevelsen var att laddningen vid Supercharger kan gå över den förinställda begränsningen, om resmålet ligger utanför räckvidden med begränsningen på och det inte finns någon mer laddmöjlighet på vägen till slutdestinationen. En bra funktion, egentligen!
Jag satt och funderade en god stund här om morgonen då jag kom ut och den laddat ngn mil över daily. Dock så var navigatorn ställd på home, 500 meter bort.
Fuffens
Jag tror inte det har med det att göra. Min slutar aldrig ladda vid exakt samma miltal/procentsats vid hemmaladdning. Även om den är inställd på 70% så kan det bli 71%. När man tittar på range så varierar det alltid lite.dstr skrev:Aha! Det där är isåfall även för hemmaladdning.
Jag satt och funderade en god stund här om morgonen då jag kom ut och den laddat ngn mil över daily. Dock så var navigatorn ställd på home, 500 meter bort.
Fuffens
Därmed vill jag inte säga att ovan beskrivna funktionen inte fungerar för hemmaladdning.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14