Två saker har jag lärt mig idag...

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Två saker har jag lärt mig idag...

Inlägg av Jojo »

Nu har man haft sin bil i snart ett och ett halvt år, men har uppenbarligen fortfarande inte nått toppen av inlärningskurvan. Idag lärde jag mig att en reset hjälper när trip-planern håller på att bara visa enstaka blåa segment av den valda rutten på mittskärmen. Samtidigt kom också mina spellistor tillbaka, fast stannade de bara en kort stund...
Den andra upplevelsen var att laddningen vid Supercharger kan gå över den förinställda begränsningen, om resmålet ligger utanför räckvidden med begränsningen på och det inte finns någon mer laddmöjlighet på vägen till slutdestinationen. En bra funktion, egentligen!
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Re: Två saker har jag lärt mig idag...

Inlägg av bylund »

Intressant med laddgränsen, det har jag inte hört talas om tidigare. Kom det någon popupp eller märktes det bara på att den fortsatte ladda?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Det kom inget pop-up utan den bara fortsatte ladda.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

bylund skrev:
Intressant med laddgränsen, det har jag inte hört talas om tidigare. Kom det någon popupp eller märktes det bara på att den fortsatte ladda?
Känns som ngt som kan ha kommit i en update.
:)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare

Inlägg av dstr »

Jojo skrev:
Den andra upplevelsen var att laddningen vid Supercharger kan gå över den förinställda begränsningen, om resmålet ligger utanför räckvidden med begränsningen på och det inte finns någon mer laddmöjlighet på vägen till slutdestinationen. En bra funktion, egentligen!
Aha! Det där är isåfall även för hemmaladdning.

Jag satt och funderade en god stund här om morgonen då jag kom ut och den laddat ngn mil över daily. Dock så var navigatorn ställd på home, 500 meter bort.

Fuffens
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

dstr skrev:
Aha! Det där är isåfall även för hemmaladdning.

Jag satt och funderade en god stund här om morgonen då jag kom ut och den laddat ngn mil över daily. Dock så var navigatorn ställd på home, 500 meter bort.

Fuffens
Jag tror inte det har med det att göra. Min slutar aldrig ladda vid exakt samma miltal/procentsats vid hemmaladdning. Även om den är inställd på 70% så kan det bli 71%. När man tittar på range så varierar det alltid lite.
Därmed vill jag inte säga att ovan beskrivna funktionen inte fungerar för hemmaladdning.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar