Chevrolet Bolt försenad
Moderator: Redaktion
Chevrolet Bolt försenad
Nu verkar det som att Chevrolet Bolt kanske är några månader försenad, dock osäkert om det endast gäller där frågan ställdes eller om det är hela leveransen. Han som driver Clean technica fick däremot svaret att leveranserna antags starta "slutet av januari 2017".
Någon som vill tänka sig rubrikerna om detta gällde Model lll?
http://cleantechnica.com/2016/08/19/che ... g-delayed/
Någon som vill tänka sig rubrikerna om detta gällde Model lll?
http://cleantechnica.com/2016/08/19/che ... g-delayed/
Re: Chevrolet Bolt försenad
Hmm. Var inte dim stora rubrikerna just att Bolt skulle komma före M3. Spännande om dom skulle misslyckas med det...
Model 3 är långt fram så även om bolt försenas med ett halvår så hinner den ut förebullen skrev:Hmm. Var inte dim stora rubrikerna just att Bolt skulle komma före M3. Spännande om dom skulle misslyckas med det...
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Men det visar på att förseningar av nya produkter som bygger på ny teknik inte är förunnat bara små tillverkare, som endel verkar tycka när de skriver om Tesla. (Ja vet att X var lite väl mycket försenat.)
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Model 3 kommer förre Bolt eller Ampera-e till Sverige. Tror jag hört något om slutet av 2018 innan Opel släpper bilen här.bullen skrev:Hmm. Var inte dim stora rubrikerna just att Bolt skulle komma före M3. Spännande om dom skulle misslyckas med det...
Inget är sagt när Model 3 börjar levereras hit...LarsL skrev:Model 3 kommer förre Bolt eller Ampera-e till Sverige. Tror jag hört något om slutet av 2018 innan Opel släpper bilen här.bullen skrev:Hmm. Var inte dim stora rubrikerna just att Bolt skulle komma före M3. Spännande om dom skulle misslyckas med det...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Nä, naturligtvis gissar jag bara när det gäller det. Men om Elons produktions ramping håller så gissar jag att de första anländer hit under 2018.Svenssons skrev:Inget är sagt när Model 3 börjar levereras hit...LarsL skrev:Model 3 kommer förre Bolt eller Ampera-e till Sverige. Tror jag hört något om slutet av 2018 innan Opel släpper bilen här.bullen skrev:Hmm. Var inte dim stora rubrikerna just att Bolt skulle komma före M3. Spännande om dom skulle misslyckas med det...
Bolt har redan levererat! Massa OS-medaljer till och med 

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fast inte till Sverige, lär dröja ännu längre.HelectriC skrev:Bolt har redan levererat! Massa OS-medaljer till och med
I en artikel på insideevs såg jag följande kommentar angående denna artikeln
Kanske det är bara feltolkning att tro att GM tänkt börja leverera Bolt i stor skala och att detta inte är någon stor nyhet, vad tycker ni?
http://insideevs.com/2017-ford-focus-el ... -charging/While trying to be as kind as possible to that author, that’s horse poo-poo…and maybe a bit embarassing.
It states pre-orders for the Bolt EV were skedded for August, with deliveries in October (based on some undocumented statement in April at ACT – that we have no knowledge of, and that CleanTechnica itself reported that Bolt production would indeed start in October only days after that event)…and that based on that obscure timing on orders/delivery, timelines have slipped 3 months according to a “local dealer”.
Thing is, that start of production has been October 2016 since we first heard word of confirmation for the Bolt 2 years ago, and GM has always repeated limited deliveries for the end of the year – which doesn’t mean your local Joe dealer will have a dozen copies for you to pick over. It means they will be shoving out a few into California (and into ride-sharing) before we ring in the New Year
“Late”/end of year confirmations by GM has been made frequently,such as here a couple weeks ago, and here four weeks ago, and here by the CEO in June (pretend like I linked another 12 examples here – because there literally are that many under recent Bolt stories)…and of course from the mother-of-all-stages right there at the official production launch in Las Vegas. Not to mention by LG Bolt part production confirmation from yesterday.
If anything GM has re-iterated/touted its plans to be in production this Fall and have first deliveries happen in late 206/year’s end way too much. To suggest any other timeline has been planned/expected at this point is obtuse at best.
Looking at GM’s progress in Orion, they seem to be exactly on target…as they always have. Quite frankly, if my “local dealer” was telling me I could pick up a Bolt EV of my own in January, I would consider than a very positive sign.
Kanske det är bara feltolkning att tro att GM tänkt börja leverera Bolt i stor skala och att detta inte är någon stor nyhet, vad tycker ni?
Även ifall produktionsökningen håller så kommer Tesla att först fokusera på hemmamarknaden så som de gjort med övriga bilar. Det lär ta cirka ett år från leverans i USA till leverans i Europa om man ser på hur de gjort med de andra bilarna.LarsL skrev:Nä, naturligtvis gissar jag bara när det gäller det. Men om Elons produktions ramping håller så gissar jag att de första anländer hit under 2018.Svenssons skrev:Inget är sagt när Model 3 börjar levereras hit...LarsL skrev:Model 3 kommer förre Bolt eller Ampera-e till Sverige. Tror jag hört något om slutet av 2018 innan Opel släpper bilen här.bullen skrev:Hmm. Var inte dim stora rubrikerna just att Bolt skulle komma före M3. Spännande om dom skulle misslyckas med det...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Gustafsson
- Teslaägare
Vilket borde vara bra med tanke på att de värsta barnsjukdomarna hinner få en fix..Svenssons skrev:Även ifall produktionsökningen håller så kommer Tesla att först fokusera på hemmamarknaden så som de gjort med övriga bilar. Det lär ta cirka ett år från leverans i USA till leverans i Europa om man ser på hur de gjort med de andra bilarna.LarsL skrev:Nä, naturligtvis gissar jag bara när det gäller det. Men om Elons produktions ramping håller så gissar jag att de första anländer hit under 2018.Svenssons skrev:Inget är sagt när Model 3 börjar levereras hit...LarsL skrev:Model 3 kommer förre Bolt eller Ampera-e till Sverige. Tror jag hört något om slutet av 2018 innan Opel släpper bilen här.bullen skrev:Hmm. Var inte dim stora rubrikerna just att Bolt skulle komma före M3. Spännande om dom skulle misslyckas med det...
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Tänk hur fort de avverkar kön om de har ett 500 000/år tempo. Men ja, jag tror också att de kommer avverka alla USA bilar först.
Ja, jag tror att skillnaderna i tid på leveranser här i Sverige på de som bokade första veckan kommer att vara av akademisk art. Iofs får man väl se på hela EU, men vi som bokade första dygnet kommer säkert att få våra bilar samma vecka.LarsL skrev:Tänk hur fort de avverkar kön om de har ett 500 000/år tempo. Men ja, jag tror också att de kommer avverka alla USA bilar först.
De måste väl uppgradera kapaciteten på monteringsfabriken i Holland också!
Denna tycker jag är lite rolig.. Bolt med Typ1 kontakt. Europeiska CCS måste känna en hård motvind just nu.
Sen å andra sidan inget om DC laddning på US sidan
Sen å andra sidan inget om DC laddning på US sidan

MYLR-24
Inte så konstigt, CCS i USA bygger på Typ1 kontakt_TonyV skrev:Denna tycker jag är lite rolig.. Bolt med Typ1 kontakt. Europeiska CCS måste känna en hård motvind just nu.
Sen å andra sidan inget om DC laddning på US sidan![]()
Oj, ja där ser man, nu har jag lärt mig nåt idag ochså. 
Men då är det CCS ändå fast med typ 1 i botten, snurrigt.
Tack..

Tack..
MYLR-24
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Typ 1/Typ 2 är den runda ovanför DC stiften..._TonyV skrev:Oj, ja där ser man, nu har jag lärt mig nåt idag ochså.
Tack..

Tesla Model Y
Jo, det jag inte var med på är att CCS stiften kunde kombineras med Typ1.gellerstam skrev:Typ 1/Typ 2 är den runda ovanför DC stiften..._TonyV skrev:Oj, ja där ser man, nu har jag lärt mig nåt idag ochså.
Tack..
MYLR-24
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Åååå du menade botten bilden och inte botten stiften i kontankten._TonyV skrev:Jo, det jag inte var med på är att CCS stiften kunde kombineras med Typ1.gellerstam skrev:Typ 1/Typ 2 är den runda ovanför DC stiften..._TonyV skrev:Oj, ja där ser man, nu har jag lärt mig nåt idag ochså.
Tack..

Tesla Model Y