Chevrolet Bolt försenad

Här diskuterar vi elektriska fordon från andra tillverkare än Tesla

Moderator: Redaktion

vigge50

Chevrolet Bolt försenad

Inlägg av vigge50 »

Nu verkar det som att Chevrolet Bolt kanske är några månader försenad, dock osäkert om det endast gäller där frågan ställdes eller om det är hela leveransen. Han som driver Clean technica fick däremot svaret att leveranserna antags starta "slutet av januari 2017".

Någon som vill tänka sig rubrikerna om detta gällde Model lll?

http://cleantechnica.com/2016/08/19/che ... g-delayed/
Användarvisningsbild
bullen
Teslaägare

Re: Chevrolet Bolt försenad

Inlägg av bullen »

Hmm. Var inte dim stora rubrikerna just att Bolt skulle komma före M3. Spännande om dom skulle misslyckas med det...
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av e5m1r »

bullen skrev:
Hmm. Var inte dim stora rubrikerna just att Bolt skulle komma före M3. Spännande om dom skulle misslyckas med det...
Model 3 är långt fram så även om bolt försenas med ett halvår så hinner den ut före
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Men det visar på att förseningar av nya produkter som bygger på ny teknik inte är förunnat bara små tillverkare, som endel verkar tycka när de skriver om Tesla. (Ja vet att X var lite väl mycket försenat.)
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

bullen skrev:
Model 3 kommer förre Bolt eller Ampera-e till Sverige. Tror jag hört något om slutet av 2018 innan Opel släpper bilen här.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

LarsL skrev:
bullen skrev:
Model 3 kommer förre Bolt eller Ampera-e till Sverige. Tror jag hört något om slutet av 2018 innan Opel släpper bilen här.
Inget är sagt när Model 3 börjar levereras hit...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Svenssons skrev:
LarsL skrev:
bullen skrev:
Nä, naturligtvis gissar jag bara när det gäller det. Men om Elons produktions ramping håller så gissar jag att de första anländer hit under 2018.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Bolt har redan levererat! Massa OS-medaljer till och med ;)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

HelectriC skrev:
Bolt har redan levererat! Massa OS-medaljer till och med ;)
Fast inte till Sverige, lär dröja ännu längre.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

I en artikel på insideevs såg jag följande kommentar angående denna artikeln
While trying to be as kind as possible to that author, that’s horse poo-poo…and maybe a bit embarassing.

It states pre-orders for the Bolt EV were skedded for August, with deliveries in October (based on some undocumented statement in April at ACT – that we have no knowledge of, and that CleanTechnica itself reported that Bolt production would indeed start in October only days after that event)…and that based on that obscure timing on orders/delivery, timelines have slipped 3 months according to a “local dealer”.

Thing is, that start of production has been October 2016 since we first heard word of confirmation for the Bolt 2 years ago, and GM has always repeated limited deliveries for the end of the year – which doesn’t mean your local Joe dealer will have a dozen copies for you to pick over. It means they will be shoving out a few into California (and into ride-sharing) before we ring in the New Year

“Late”/end of year confirmations by GM has been made frequently,such as here a couple weeks ago, and here four weeks ago, and here by the CEO in June (pretend like I linked another 12 examples here – because there literally are that many under recent Bolt stories)…and of course from the mother-of-all-stages right there at the official production launch in Las Vegas. Not to mention by LG Bolt part production confirmation from yesterday.

If anything GM has re-iterated/touted its plans to be in production this Fall and have first deliveries happen in late 206/year’s end way too much. To suggest any other timeline has been planned/expected at this point is obtuse at best.

Looking at GM’s progress in Orion, they seem to be exactly on target…as they always have. Quite frankly, if my “local dealer” was telling me I could pick up a Bolt EV of my own in January, I would consider than a very positive sign.
http://insideevs.com/2017-ford-focus-el ... -charging/

Kanske det är bara feltolkning att tro att GM tänkt börja leverera Bolt i stor skala och att detta inte är någon stor nyhet, vad tycker ni?
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

LarsL skrev:
Svenssons skrev:
LarsL skrev:
bullen skrev:
Nä, naturligtvis gissar jag bara när det gäller det. Men om Elons produktions ramping håller så gissar jag att de första anländer hit under 2018.
Även ifall produktionsökningen håller så kommer Tesla att först fokusera på hemmamarknaden så som de gjort med övriga bilar. Det lär ta cirka ett år från leverans i USA till leverans i Europa om man ser på hur de gjort med de andra bilarna.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Svenssons skrev:
LarsL skrev:
Svenssons skrev:
LarsL skrev:
bullen skrev:
Även ifall produktionsökningen håller så kommer Tesla att först fokusera på hemmamarknaden så som de gjort med övriga bilar. Det lär ta cirka ett år från leverans i USA till leverans i Europa om man ser på hur de gjort med de andra bilarna.
Vilket borde vara bra med tanke på att de värsta barnsjukdomarna hinner få en fix..
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare

Inlägg av LarsL »

Tänk hur fort de avverkar kön om de har ett 500 000/år tempo. Men ja, jag tror också att de kommer avverka alla USA bilar först.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist

Inlägg av Jerker »

LarsL skrev:
Tänk hur fort de avverkar kön om de har ett 500 000/år tempo. Men ja, jag tror också att de kommer avverka alla USA bilar först.
Ja, jag tror att skillnaderna i tid på leveranser här i Sverige på de som bokade första veckan kommer att vara av akademisk art. Iofs får man väl se på hela EU, men vi som bokade första dygnet kommer säkert att få våra bilar samma vecka.

De måste väl uppgradera kapaciteten på monteringsfabriken i Holland också!
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare

Inlägg av _TonyV »

Denna tycker jag är lite rolig.. Bolt med Typ1 kontakt. Europeiska CCS måste känna en hård motvind just nu.
Sen å andra sidan inget om DC laddning på US sidan :?
bolt_charge.JPG
Leaf 24, 30, 40, Skoda CitiGo, ID3, MYP -22, M3 -21
MYLR-24
vigge50

Inlägg av vigge50 »

_TonyV skrev:
Denna tycker jag är lite rolig.. Bolt med Typ1 kontakt. Europeiska CCS måste känna en hård motvind just nu.
Sen å andra sidan inget om DC laddning på US sidan :?
Bilagan bolt_charge.JPG finns inte längre
Inte så konstigt, CCS i USA bygger på Typ1 kontakt
image.jpeg
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare

Inlägg av _TonyV »

Oj, ja där ser man, nu har jag lärt mig nåt idag ochså. :-)
Men då är det CCS ändå fast med typ 1 i botten, snurrigt.
Tack..
MYLR-24
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

_TonyV skrev:
Tack..
Typ 1/Typ 2 är den runda ovanför DC stiften... ;-)
Tesla Model Y
Användarvisningsbild
_TonyV
Teslaägare

Inlägg av _TonyV »

gellerstam skrev:
_TonyV skrev:
Tack..
Jo, det jag inte var med på är att CCS stiften kunde kombineras med Typ1.
MYLR-24
Användarvisningsbild
gellerstam
Teslaägare
Referralkod: ts.la/magnus28392

Inlägg av gellerstam »

_TonyV skrev:
gellerstam skrev:
_TonyV skrev:
Tack..
Jo, det jag inte var med på är att CCS stiften kunde kombineras med Typ1.
Åååå du menade botten bilden och inte botten stiften i kontankten. :-) Sorry, jag missförrstod dig.
Tesla Model Y
Skriv svar