Ultra White (vegan)

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
heron
Teslaägare

Ultra White (vegan)

Inlägg av heron »

Har helt snöat in mig (no pun intended) på de vita sätena som finns till Model X, var och klämde på dem i Gbg för några veckor sedan och vilket skönt material, mycket bättre än lädersätena.

Har dessutom undersökt hur bra de håller mot fläckar och missfärgning och det verkar onekligen riktigt bra material som inte suger åt sig färg av någonting än så länge (är ju inte mer än ett halvår att gå på men ändå, ljust läder verkar vara mycket sämre i den aspekten)

Någon mer än jag som önskar att Ultra White Vegan-säten fanns som alternativ till MS? :)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Re: Ultra White (vegan)

Inlägg av HelectriC »

heron skrev:
Har helt snöat in mig (no pun intended) på de vita sätena som finns till Model X, var och klämde på dem i Gbg för några veckor sedan och vilket skönt material, mycket bättre än lädersätena.

Har dessutom undersökt hur bra de håller mot fläckar och missfärgning och det verkar onekligen riktigt bra material som inte suger åt sig färg av någonting än så länge (är ju inte mer än ett halvår att gå på men ändå, ljust läder verkar vara mycket sämre i den aspekten)

Någon mer än jag som önskar att Ultra White Vegan-säten fanns som alternativ till MS? :)
Jag är fortfarande mycket skeptisk till hur varma dom blir? Bilar med vinylklädsel blir ju annars helt sjukt svettiga och äckliga, speciellt på sommaren, men även övrig tid. Eller är materialet i ultra white annorlunda? Ventilation gör ju en viss skillnad men bara för de fram.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Bjørn Nyland har visst lyckats missfärga sätena lite med sina blå jeans. Vet inte om det var på ett av hans längre klipp eller om det var på någon av hans ännu längre live-sändningar som han pratade om det och visade . Tror det var livesändningarna.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
heron
Teslaägare

Inlägg av heron »

Svenssons skrev:
Bjørn Nyland har visst lyckats missfärga sätena lite med sina blå jeans. Vet inte om det var på ett av hans längre klipp eller om det var på någon av hans ännu längre live-sändningar som han pratade om det och visade . Tror det var livesändningarna.
Åfan, måste jag leta upp :)

edit: oj jäklar vad han hade live-streams, blir svårt att hitta :?
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Får man provköra med sylt på brallorna :mrgreen:
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

heron skrev:
Svenssons skrev:
Åfan, måste jag leta upp :)

edit: oj jäklar vad han hade live-streams, blir svårt att hitta :?
Precis... Jag brydde mig inte ens om att leta efter det. Det var nog den senaste resan (eller näst senaste) men det är ju några timmar ändå. Han höll på att ladda vid Supercharger och pratade med några som var där för att kolla på bilen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Kan de vita kanske komma till Model S ikväll?
Användarvisningsbild
heron
Teslaägare

Inlägg av heron »

vigge50 skrev:
Har jag missat nåt? Nåt som händer ikväll? :shock:
vigge50

Inlägg av vigge50 »

heron skrev:
vigge50 skrev:
Har jag missat nåt? Nåt som händer ikväll? :shock:
Inte alls...

Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

HelectriC skrev:
heron skrev:

Jag är fortfarande mycket skeptisk till hur varma dom blir? Bilar med vinylklädsel blir ju annars helt sjukt svettiga och äckliga, speciellt på sommaren, men även övrig tid. Eller är materialet i ultra white annorlunda? Ventilation gör ju en viss skillnad men bara för de fram.
Har haft MB vinylsäten i grått och de blev inte alls varm och höll sig hyfsat rena. Har nu svart halvläder och de blir otäcka i solen.
Användarvisningsbild
FreddeB
Teslaägare

Inlägg av FreddeB »

Gaah väntar på leverans av en model S och just de vita vegansätena var något jag verkligen ville ha, typiskt om det dyker upp som val nu innan jag ens fått bilen.

Finns en massa varianter av veganläder i mikrofibermaterial som poppat upp senaste åren, de ska andas, töja sig och vara väldigt slitstarka. Är det någon som vet vilket material det är i model Xs säten?

Skickat från min E6653 via Tapatalk
vigge50

Inlägg av vigge50 »

FreddeB skrev:
Gaah väntar på leverans av en model S och just de vita vegansätena var något jag verkligen ville ha, typiskt om det dyker upp som val nu innan jag ens fått bilen.

Finns en massa varianter av veganläder i mikrofibermaterial som poppat upp senaste åren, de ska andas, töja sig och vara väldigt slitstarka. Är det någon som vet vilket material det är i model Xs säten?

Dock så är de bara valbara om du köper P100D för tillfället, hade du tänkt det?
Användarvisningsbild
FreddeB
Teslaägare

Inlägg av FreddeB »

vigge50 skrev:
FreddeB skrev:

Aha, tack, den detaljen hade jag missat, nu känns det bättre, jag väntar på en 60 :)

vigge50

Inlägg av vigge50 »

FreddeB skrev:
vigge50 skrev:
FreddeB skrev:

Aha, tack, den detaljen hade jag missat, nu känns det bättre, jag väntar på en 60 :)

Hade varit väldigt dyra vita säten :D

Såg nu dock att de även går att köpa till P90D men det är även de en rejäl prishöjning.
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inlägg av helix »

Måste bestämma mig inom några dagar för vilken inredning jag ska ha på min Model S. Har alltid haft svart läderinredning i tidigare bilar och hade initialt valt även detta för min nybeställning. Men efter att provat en Model X med Ultra White häromdagen så måste jag säga att jag är riktigt imponerad av kvalitet/känsla/mjukhet/material samt även att det blir ljust och härligt i kupén. Har därför mer eller mindre bestämt mig för att ändra till UW. Detta då i kombination med premiumpaketet vilket alltså innebär ventilerade och perforerade stolar.

Specifikt till er som har Ultra White inredning, hur är känslan? Är ni fortfarande nöjda med ert val? Skulle ni göra detta igen om ni skulle beställa ny bil? Har ni haft några problem med slitage eller missfärgning från kläder eller annat? Kan det ibland kännas för vitt?

Tar gärna emot alla möjliga synpunkter och erfarenheter så blir det kanske lite enklare att fatta slutgiltigt beslut! :)

Tack på förhand!
Senast redigerad av helix, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

Blir även baksätet perforerat likt andra raden på MX (vid 6 och 7 sits) eller blir baksätet operforerat? Jag vet inte hur det är med MX 5-sits och baksätet, kanske samma?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
helix
Teslaägare

Inlägg av helix »

Baksätet blir också perforerat i Model S när man väljer premiumpaketet (oberoende av färgval). Tycker personligen det är snyggare med perforeringarna, men någon annan kan såklart tycka tvärtom.
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

Tre småbarn, snart 1000 mil med ultravita säten. Min son klev med leriga skor på ett av de perforerade vita sätena häromdagen. Jag torkade av fläcken med en våtservett och sätet såg, precis som de andra fem sätena, sprillans nytt ut igen.
Skulle på fläcken köpt ultravita säten igen. Utan att tveka.
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Herr X skrev:
Tre småbarn, snart 1000 mil med ultravita säten. Min son klev med leriga skor på ett av de perforerade vita sätena häromdagen. Jag torkade av fläcken med en våtservett och sätet såg, precis som de andra fem sätena, sprillans nytt ut igen.
Men blir det inte en massa skit i perforeringen? Men i o f s, syns det inte finns det inte. :D

Man ser ju hur mycket sand, grus, jord och annan skit som lägger sig i sömmar och veck i de vanliga operforerade skinnsätena.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Herr X skrev:
Fast nu finns det ju ingen fläck kvar att köpa på längre, eftersom den var så lätt att torka bort.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

bylund skrev:
Herr X skrev:
Fast nu finns det ju ingen fläck kvar att köpa på längre, eftersom den var så lätt att torka bort.
:lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Herr X
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av Herr X »

bylund skrev:
Herr X skrev:
Bild
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV

Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Skriv svar