Svajig 3G på senaste tiden
Moderator: Redaktion
Re: Svajig 3G på senaste tiden
SC i Mölndal låter hälsa att man kan uppgradera från 3G till 4G för 5434:- inkl. moms.
Senast redigerad av Haglund, redigerad totalt 1 gånger.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Jag kan säga att när jag kör till och från jobbet, 2h pendling totalt, så drar Teslan och mobilen runt 1GB.mati skrev:249kr för 24 GB om man inte har Telias fasta bredband. För 99 kr får man bara 5GB. Räcker det kanske? Jag har ingen aning hur mycket man förbrukar i Teslan.
Hos Tele2 kostar 20GB bara 149 kr.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Aha, löjligt mycket alltså. Jag tycker att det ska gå på garanti, det funkar ju inte längre som det ska.Haglund skrev:SC i Mölndal låter hälsa att man kan uppgradera från 3G till 4G för 5434:- inkl. moms.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det är väl ganska precis vad jag hälsade tillbaka.mati skrev:Aha, löjligt mycket alltså. Jag tycker att det ska gå på garanti, det funkar ju inte längre som det ska.Haglund skrev:SC i Mölndal låter hälsa att man kan uppgradera från 3G till 4G för 5434:- inkl. moms.

Nuvarande: Vit Y LR -23
Ja, om 4G är vad som krävs för fullgod funktion så är detta något de borde bjussa på.mati skrev:Aha, löjligt mycket alltså. Jag tycker att det ska gå på garanti, det funkar ju inte längre som det ska.Haglund skrev:SC i Mölndal låter hälsa att man kan uppgradera från 3G till 4G för 5434:- inkl. moms.
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Jag har alltid haft problem (antagligen för att här i Hälsingland är det nog generellt ganska dålig täckning) och när jag pratade med SC förra sommarenKilowatt skrev:Ja, om 4G är vad som krävs för fullgod funktion så är detta något de borde bjussa på.mati skrev:Aha, löjligt mycket alltså. Jag tycker att det ska gå på garanti, det funkar ju inte längre som det ska.Haglund skrev:SC i Mölndal låter hälsa att man kan uppgradera från 3G till 4G för 5434:- inkl. moms.
då problemen blev ganska jobbiga (kan man inte kolla laddningen eller slå på värmen via appen blir det inte så kul om man samtidigt har problem med laddningen) så fick jag svaret att det hade varit bra om det gått att byta till 4G men att det då inte fanns denna möjlighet och att det skulle ha gjorts på
garanti, lätt för dom att säga så då och sedan när det dök upp 4G-prylar så vill dom helt plötsligt inte stå för det dom sa tidigare, alltså att byta ut hårdvaran utan kostnad

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Det kanske hjälper om vi alla ringer och tjatar. Jag menar, de byter ju drive units på löpande band utan kostnad. Då borde de väl kunna se till att internetuppkopplingen fungerar som det är tänkt. För dryga femtusen kan man ju köpa senaste mobilen med abonnemang och får utöver ordentlig täckning även en mobil med på köpet. Men då behöver jag å andra sidan ingen Tesla där inbyggt internettillgång är en del av grejen. Då får jag nämligen samma funktionalitet som sambon har i sin lilla Mazda, internet via Wifi.
Idag på morgonen så fick jag uppleva det ni pratat om. Musiken stannade och jag hade ingen uppkoppling alls. 10 sek. senare så fick jag 4 bars igen och musiken återupptog.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Jag har fått en känsla av att det har (åtminstone delvis) med roaming mellan mobilmasterna att göra. Jag brukar tappa uppkopplingen på sådana ställen där det egentligen är bra täckning. Först en massa staplar, sen helt plötsligt stendött i någon minut, och sedan en massa staplar igen.Feddan skrev:Idag på morgonen så fick jag uppleva det ni pratat om. Musiken stannade och jag hade ingen uppkoppling alls. 10 sek. senare så fick jag 4 bars igen och musiken återupptog.
Däremot så fick jag igår uppleva hur det känns att köra med Edge-uppkoppling stora delar av vägen hem från jobbet. Kartan klarar sig hyfsat, men musik kan man bara glömma. Det blir musik någon sekund då och då, resten av tiden är det bara en snurra i mediaspelaren. Det funkade förr. Man får väl återgå till stenålders-radio. Irriterande.

Ni som har 4G, fungerar det bra då?
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
Jag har sällan problem med att jag tappar täckning, mitt stora problem är att den inte hittar täckning igen utan kräver en omstart. Alltså får jag starta om systemet åtminstone en gång i veckan eller mer. Varje gång jag kör över öresundsbron till Danmark eller tillbaka så saknas mottagning i 5-20 minuter trots omstart.Feddan skrev:Ni som har 4G, fungerar det bra då?
Sen fungerar ju inte Spotify heller men det verkar inte enbart vara kopplat till täckningen.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Jag är mycket nöjd med min 4G-router (stor som en liten mobiltelefon och som jag har placerat i passagerarstolsfickan). Utan 4G så kan jag inte kommunicera med bilen via appen här hemma pga av dålig 3G täckning.Feddan skrev:Ni som har 4G, fungerar det bra då?
Det händer väl kanske max en gång varannan månad att jag måste stänga av och starta om routern. Annars inga problem.
Är jag ute och åker så märks det en klar skillnad mellan 3G och 4G, speciellt när det gäller uppladdningen av kartorna i navigatorn.
Installerat 13,2 kWp solceller
Jag fick min mjukvara uppgraderad på SC för att komma ifrån problemen.
Från 2.32.100U Till 2.34.115u
I och med detta verkar uppkopplingsproblem vara lösta
Från 2.32.100U Till 2.34.115u
I och med detta verkar uppkopplingsproblem vara lösta

2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous,