Vad är viktigast/vanligast, trefas eller "vanlig kontakt"?
Några tips? Längd? (Läste nåt om nåt 2,5 mm, jag kan INGET om el och kablage

Moderator: Redaktion
Du behöver nog ge oss lite mer information först. Har du ett trefas-uttag som du kan använda eller ska du använda Schuko? Hur långt har du från uttaget till där bilen ska stå?Vidio skrev:Tänkte åka å handla någon/några praktiska förlängningskablar...
Några tips? Längd? (Läste nåt om nåt 2,5 mm, jag kan INGET om el och kablage)
Härligt cnyb, sjukt snygg!!(bilen alltsåcnyb skrev:Weeeeee!Måste ut och köra lite till nu....
Hemma är allt ordnat, behöver ingen förlängning där.vigge50 skrev:Du behöver nog ge oss lite mer information först. Har du ett trefas-uttag som du kan använda eller ska du använda Schuko? Hur långt har du från uttaget till där bilen ska stå?Vidio skrev:Tänkte åka å handla någon/några praktiska förlängningskablar...
Enkelt fixat. Du besöker inte dessa.Vidio skrev:Men tänker mer på när man besöker vänner i hus, hotell utan ordnad laddning etc.
LOL, ett av de bättre svaren på länge.grenhall skrev:Enkelt fixat. Du besöker inte dessa.Vidio skrev:Men tänker mer på när man besöker vänner i hus, hotell utan ordnad laddning etc.
Jag köpte en lång 3-fas sladd just in case, aldrig använd.Vidio skrev:Hemma är allt ordnat, behöver ingen förlängning där.vigge50 skrev:Du behöver nog ge oss lite mer information först. Har du ett trefas-uttag som du kan använda eller ska du använda Schuko? Hur långt har du från uttaget till där bilen ska stå?Vidio skrev:Tänkte åka å handla någon/några praktiska förlängningskablar...
Men tänker mer på när man besöker vänner i hus, hotell utan ordnad laddning etc.
Nej, tyvärr inte!Stefan727 skrev:Fanns det mugghållare och USB uttag i era konsoler i baksätet? Dom började tydligen med det någon gång i Juli.
Tackar för tipsen!Leo skrev:10m förlängningssladd med röd 3-fas kontakt är ganska bra att ha. Finns billigt på Biltema/Jula t ex.
Ofta sitter just 3-fas uttagen en bit in i garaget, står bilar ivägen osv. 10m är lagom lång och klumpig och räcker oftast till.
Typ2-typ2 kontakt kan bli värdefull på "publika" laddställen.
Chademoadapter kan vara ide att fundera på när du väl börjar se om det finns såna laddstationer där du brukar köra.
Vanlig 230V förlängningssladd är inte så viktig tycker jag. Uttagen finns lite överallt och finns oftast en skarvsladd att låna ut vid behov.
grenhall skrev:Enkelt fixat. Du besöker inte dessa.Vidio skrev:Men tänker mer på när man besöker vänner i hus, hotell utan ordnad laddning etc.
Tack detsamma, inte så dum du hellerVidio skrev:Härligt cnyb, sjukt snygg!!(bilen alltsåcnyb skrev:Weeeeee!Måste ut och köra lite till nu....
) Stort grattis!
Vi kan väl fira födelsedagar ihop?
Och veckorna (månaderna) efter går såååååå fort (även bilen i mitt fall host host)Alx skrev:Stort grattis till er som fått era bilar. Kommer ihåg att veckorna från beställning till leverans gick sååååå långsamt.