"tumme upp"grenhall skrev:
Naturligtvis.Man måste ju peppa TeslaMartin. Han är ju jätteledsen över både facelift OCH Model X leveranser.
X-spotting
Moderator: Redaktion
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Re: X-spotting
Tesla Model Y
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Hybris kan säkert vara med och peppa i det falletgellerstam skrev:"tumme upp"grenhall skrev:
Naturligtvis.Man måste ju peppa TeslaMartin. Han är ju jätteledsen över både facelift OCH Model X leveranser.
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- TeslaMartin
- Teslaägare
Tack att ni stödjer mig i dessa tunga tiderBjelke skrev:Hybris kan säkert vara med och peppa i det falletgellerstam skrev:"tumme upp"grenhall skrev:
- Peter Holm
- Teslaägare
P90D, röd med bländvita säten vid Sikkekrog
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Riktigt snygg i solljuset, signature red... har haft lite svårt för den tidigare och tyckt att den var för vinröd, men den här bilen i kombination med vita klädseln var ju riktigt fin!Peter Holm skrev:P90D, röd med bländvita säten vid Sikkekrog
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Kanske borde heta Devil Red med den nummerplåtenJohnalm skrev:Riktigt snygg i solljuset, signature red... har haft lite svårt för den tidigare och tyckt att den var för vinröd, men den här bilen i kombination med vita klädseln var ju riktigt fin!Peter Holm skrev:P90D, röd med bländvita säten vid Sikkekrog
Tesla Model 3 reserverad, kör hybrid (Kia Niro) så länge.
Jag såg en vit Model X P90D med gröna bilhandlarskyltar på Centralvägen i Täby idag på lunchen. Provkörningsbilen i Täby är ju en silverfärgad 90D så jag vet inte vad det kan ha varit för bil jag såg. Ingen bild tyvärr, jag körde bil.
- grenhall
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mattias4765
Den var fruktansvärt snygg!Peter Holm skrev:P90D, röd med bländvita säten vid Sikkekrog
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023 - Såld
BMW iX xDrive40 2022
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023 - Såld
BMW iX xDrive40 2022
- TeslaMartin
- Teslaägare
Den är på bild högre upp i tråden, det är också Täbys provkörningsbil. Åtminstone enligt killen som körde, teslaanställd.Lucidor skrev:Jag såg en vit Model X P90D med gröna bilhandlarskyltar på Centralvägen i Täby idag på lunchen. Provkörningsbilen i Täby är ju en silverfärgad 90D så jag vet inte vad det kan ha varit för bil jag såg. Ingen bild tyvärr, jag körde bil.
So - it didn't happen. ;P
Lucidor skrev:Jag såg en vit Model X P90D med gröna bilhandlarskyltar på Centralvägen i Täby idag på lunchen. Provkörningsbilen i Täby är ju en silverfärgad 90D så jag vet inte vad det kan ha varit för bil jag såg. Ingen bild tyvärr, jag körde bil.
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.
Ha, det hände idag i alla fall. Bilden är tagen i garaget i Täby C efter min provkörning alldeles nyss! Jag har kört X tidigare men jag ville utvärdera komfort och buller med 22" fälgarna. Att jag samtidigt fick prova P90D var en oväntad men trevlig bonus.MSO skrev:So - it didn't happen. ;P

Har dom X i butikerna i Sverige än, som man kan provsitta?
Eller bara utanför så man måste be om lov först?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Göteborg har en, vet inte vad de andra hartaliz skrev:Har dom X i butikerna i Sverige än, som man kan provsitta?
Model X 90D, Svart interiör, 6 säten
Ingen i butiken i Täby eller MoS ännu tyvärr, bara provkörningsbilar.taliz skrev:Har dom X i butikerna i Sverige än, som man kan provsitta?
Tesla i Malmö har 2st Model X en EU och en US variant.
En av dessa kan vi spotta i dag på Tisdagssträffen i Löddeköping
En av dessa kan vi spotta i dag på Tisdagssträffen i Löddeköping
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
X på Träffen i Löddeköpinge
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Mercedes B-250 E
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Marcello på Mr CAP i Almedal jagade ikapp mig på parkeringen här idag, och var alldeles till sig över att de hade en svart Model X som de skulle få göra fin idag. Är det någon här som äger den?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
har vi inte ganska bra pejling på de som hänger på forumet och har MX i beställning? Tror att personen i fråga hade outat sig om hen hade tagit leverans redan och frekventerar detta forumdanni skrev:Marcello på Mr CAP i Almedal jagade ikapp mig på parkeringen här idag, och var alldeles till sig över att de hade en svart Model X som de skulle få göra fin idag. Är det någon här som äger den?
MYP-26/M3-24
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Polestar 3-24/Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Enligt Bil Sweden så är det nu 10 st Model X som är påställda (tagna i trafik) i Sverige, varav 9 st nu i augusti
Ett antal av dessa är väl dock påställda av Tesla Motors som demobilar som t.ex. RPD586 och kanske även XPP118. Misstänker att siffran för påställda Model X kanske kan dubblas efter nästa vecka.widell skrev:Enligt Bil Sweden så är det nu 10 st Model X som är påställda (tagna i trafik) i Sverige, varav 9 st nu i augusti
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
De ställer inte på demobilarna längre vad det verkar. I alla fall inte i Stockholm. De körs med saluvagnsskylt istället.Svenssons skrev:Ett antal av dessa är väl dock påställda av Tesla Motors som demobilar som t.ex. RPD586 och kanske även XPP118. Misstänker att siffran för påställda Model X kanske kan dubblas efter nästa vecka.widell skrev:Enligt Bil Sweden så är det nu 10 st Model X som är påställda (tagna i trafik) i Sverige, varav 9 st nu i augusti
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det stod en precis nyuppackad MX i Mölndal igår, fortfarande utan regskyltar och nån hade skrivit Gothenburg på vindrutan.
Jag fick bara titta från utsidan eftersom det var en kundleverans.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Du inser att det är direkt kickban på att skriva såhär utan att också skriva vad det var för färg exteriört + interiört, fälgar, motor och batteri, etc? Annars kan ju inte den framtida ägaren veta att just hens bil kommit in!mati skrev:Det stod en precis nyuppackad MX i Mölndal igår, fortfarande utan regskyltar och nån hade skrivit Gothenburg på vindrutan.Jag fick bara titta från utsidan eftersom det var en kundleverans.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD