Hittade detta på min yngste sons dagis - replikor av bensinpumpar.
Tråkigt att de begränsar indoktrineringen av barn till att bara promotera eldning av giftiga substanser som släpps ut i atmosfären.
Saknar en bolmande Marlboroman, barnanpassad reklam för plutonium-terapi och härliga vyer över bolmande kolkraftverk.
Tråkigt att de begränsar indoktrineringen av barn till att bara promotera eldning av giftiga substanser som släpps ut i atmosfären.
Saknar en bolmande Marlboroman, barnanpassad reklam för plutonium-terapi och härliga vyer över bolmande kolkraftverk.
Vi har liknande pumpar på vårt dagis .... Tack och lov får de rejält med elbilssnack hemma ...
Senast redigerad av gellerstam, redigerad totalt 1 gånger.
Det är väl bara att måla en skiva med en Tesla-laddare och be personalen sätta upp den. Alla barn lär väl vilja välja pumpen till den snabbaste bilen.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Dotterns dagis tog kontakt med mig efter att dom pratat om vad bilar går på, och då bara nämnt bensin och diesel, då dottern bestämt rättade dom med att pappas bil kan gå på el. Så fick verätta lite generellt om hur det funkade med både hybrid och elbil så att dom kunde säga rätt till barnen. Tycker jag var bra.. alltså att dom var så pass intresserade av att få kunskap.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Dotterns dagis tog kontakt med mig efter att dom pratat om vad bilar går på, och då bara nämnt bensin och diesel, då dottern bestämt rättade dom med att pappas bil kan gå på el. Så fick verätta lite generellt om hur det funkade med både hybrid och elbil så att dom kunde säga rätt till barnen. Tycker jag var bra.. alltså att dom var så pass intresserade av att få kunskap.
Riktigt bra. Skrämmande dock att de inte redan vet det dock
Det är väl bara att måla en skiva med en Tesla-laddare och be personalen sätta upp den. Alla barn lär väl vilja välja pumpen till den snabbaste bilen.
Havrespilta till vänter och laddare till höger för att illustrera dom två historiska sätten samt det mer moderna?
Nu är det tyvärr slut på denna sommaraktivitet. Men jag hoppas de ordnar med detta även nästa sommar. Barnen fick en liten snabbkurs i biogas, solceller, vindkraft, elbilar och några vägmärken. Efter att ha kört runt på en bana med små elbilar och krockat med varandra och staketet en lång stund fick barnen var sitt lilla körkort med foto. Mitt barnbarn på 9 år tyckte det var kul.
Såg idag (andra veckan på dagis) att jag inte är ensam teslaförälder, kul
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Såg idag (andra veckan på dagis) att jag inte är ensam teslaförälder, kul
en av dagisfröknarna hos oss kör P85
Jo men jag antar att det är i Teslaland nummer 1. Här är dom inte riktigt lika vanliga och fröknarna är inte lika bra betalda
Kul ändå med en fröken som har koll.
Hur bra betalt är det att vara förskolelärare i Norge egentligen!!?
Ja, det kan man verkligen fundera på när några av de andra fröknarna kör Porsche Cayenne S e-hybrid, MB ML350, BMW X6. Min misstanke är dock att de har män som jobbar offshore och tjänar grova pengar, så kan dom köra männens bilar när dom är på rotation
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14