Jag har syndat med överladdning
Moderator: Redaktion
Jag har syndat med överladdning
Sc Uddevalla är det riktigt mycket bilar som laddar så det är ofta kö. Jag behöver sällan ladda här, men en gång så stod det Teslapersonal och hjälpte till du lämnade nyckeln till henne så satte hon bilen på laddning så fort det vlev ledigt... otroligt bra. Idag åkte vi in o skulle äta men jag behövde inte ladda men det fanns bara laddplatser så jag koppla in mig ( två lediga platser till) in o åt så var biler fulladdadpå fem min men då stod det en model X ute på laddning så jag gick dit o babblade efter tio minuter så drar mitt larm igång och jag får meddelande att jag ska flytta bilen så andra kan ladda ( det var fortfarande platser lediga) Har ni råkat ut för liknande ? Jag tycker det var toppen i af
Re: Jag har syndat med överladdning
Tycker det låter utmärkt att man får en vänlig påminnelse att inte ta upp laddplats i onödan.(även om det finns platser lediga så skall man ju inte stå för länge där när det inte behövs)
Det gör väl ingenting om man står kvar med sladden ikopplad om det finns lediga platser, det har hänt mig förut när familjen ska äta så vinner ofta bilen och är färdig först. I detta fallet stod jag två bilar bort o babblade och såg om det nu skulle råka komma tre teslor samtidigt precis när jag stod där. Det som var nytt för mig var dels att man fick ett meddelande i telefonen om att vänligen flytta sig och att billarmet började tuta !!
Det här problemet hade ju varit lätt löst med min käpphäst om två åtkomstpunkter per laddare. Hade det bara gått att plugga in en bil till medan du laddade så hade problemet varit ut världen.
Att billarmet skulle gå för att man laddat klart verkar väldigt märkligt. Jag har svårt att tro att det är meningen. Jag tror att det var något annat som triggade larmet tills fler säger att de varit med om samma sak. Det är vore inte särskilt rimligt med tjutande billarm vid laddarna bara för att folk inte flyttar på sig...
Däremot får man notifikationer när man snart har tillräckligt med laddning för att åka vidare numera när man laddar på superladdare.
Däremot får man notifikationer när man snart har tillräckligt med laddning för att åka vidare numera när man laddar på superladdare.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Det är så tesla SC fungerar. Två sladdar, en laddare. Men det kanske skulle behövas fler än två?LarsL skrev:Det här problemet hade ju varit lätt löst med min käpphäst om två åtkomstpunkter per laddare. Hade det bara gått att plugga in en bil till medan du laddade så hade problemet varit ut världen.
Bra med larmet om den ser att man är nära bilen och det är fullt. Då kan man ju inte bara ignorera det hela. Bra!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Hade du haft möjlighet att flytta sladden till en annan bil hade ju problemet inte funnits, nu finns det.apkungen skrev:Det är så tesla SC fungerar. Två sladdar, en laddare. Men det kanske skulle behövas fler än två?LarsL skrev:Det här problemet hade ju varit lätt löst med min käpphäst om två åtkomstpunkter per laddare. Hade det bara gått att plugga in en bil till medan du laddade så hade problemet varit ut världen.
Designen har funnits på mackar i hundra år typ.