Varför elbilar kommer att vara här förr än du tror

Här diskuterar vi miljöteknik.

Moderator: Redaktion

ochso

Varför elbilar kommer att vara här förr än du tror

Inlägg av ochso »

http://www.wsj.com/articles/why-electri ... 1472402674

En intressant artikel, läsvärd i sin helhet. Notera särskilt artikelns två sista stycken som jag lagt in som citat nedan.
It is the nature of disruptive technological shifts that it seems like nothing is changing—until it seems as if everything is changing at once. Electric vehicles have been a long time coming, but they now represent such a clear and present threat to the gasoline engine that Mr. Fox, of the service-station association, now recommends that members signing long-term contracts for fuel include an option to renegotiate if more than 10% of a state’s fleet goes electric.

If Tesla can deliver on its current promises with the Model 3, says Mr. Fox, “gas vehicles are history—it’s horse and buggy days.
Användarvisningsbild
Arild
Teslaägare
Kontakt:

Re: Varför elbilar kommer att vara här förr än du tror

Inlägg av Arild »

Mycket intressant. Jag är också övertygad om att "adoption rate" inte kommer att stanna vid 49% ökning per år för BEV och PHEV. Eftersom tekniken för bilarna och infrastrukturen redan finns utvecklad, borde det kunna anammas tidigare än så. Sen har vi ju de 400.000 förbeställda M3, som enligt Evannex kommer att bli 1.000.000 förbeställningar efter andra visningen av M3.

"And that is just the start. Pasquale Romano, chief executive of ChargePoint Inc., the world’s largest maker of electric-car charging stations, says he works with, and talks to, most major car companies. “We have seen their internal plans to just electrify everything,” he said."
Model 3 LR, Röd. Saknar min tidigare MS.
Skriv svar