Kommande restriktioner med autopiloten

Här diskuterar vi frågor som berör flera av Teslas produkter.

Moderator: Redaktion

vigge50
Inlägg: 7471
Blev medlem: 11 apr 2014 12:23
Ort: Göteborg

Kommande restriktioner med autopiloten

Inlägg av vigge50 »

Efter flertalet olyckor planerar Tesla att sätta in fler restriktoner för autopiloten 8.0. Ni som använder den på rätt sätt kan däremot andas ut, Tesla kommer göra så att ifall användaren inte tar tagi i ratten efter flera varningar kommer inte kunna aktivera autopiloten igen förrän bilen har stannats och lagts i P-läge. Jag hade nästan föreslagit att den skulle vara avaktiverad en viss tid men detta tycker jag ändå är bättre än inget. Detta kommer förhoppningsvis minska antalet som struntar i upprepade varningar. Mer info finns på följande länk.

https://electrek.co/2016/08/28/tesla-au ... accidents/
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Inlägg: 7259
Blev medlem: 24 mar 2015 13:18
Ort: Göteborg
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: Kommande restriktioner med autopiloten

Inlägg av danni »

Jag har faktiskt lite problem med att jag inte alltid märker de där varningarna. Jag tycker de är lite för diskreta.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Kirre
Teslaägare
Inlägg: 409
Blev medlem: 07 okt 2015 14:50

Re: Kommande restriktioner med autopiloten

Inlägg av Kirre »

danni skrev:
Jag har faktiskt lite problem med att jag inte alltid märker de där varningarna. Jag tycker de är lite för diskreta.
Håller med om att varningarna är för diskreta.
Dock gillar jag faktiskt den begränsning som beskrivs av TS, tillräckligt påtaglig för att ge resultat och förändra(förbättra) användandet.
Faceliftad 75D, Titanium, grå klädsel med svart tak, allt lullull utom ljud. Dock många kablar och adaptrar.
M3 LR AWD, Midnight Silver, AP3/FSD, dragkrok.
MY LR, Pearl White
Användarvisningsbild
miksch
Teslaägare
Inlägg: 354
Blev medlem: 30 mar 2015 20:59

Re: Kommande restriktioner med autopiloten

Inlägg av miksch »

Jeg synes ikke at man skal klage på at advarslene er for diskrete. Det er jo bare å holde i rattet (følg bruksanvisning) og følge noenlunde med.
Jeg kjører også en i3 med autosteer på motorveier (under 60 km/h). Når den slår seg av (motlys mm) kommer dette akutt, helt uten forevarsel. Den bare slår seg av med en liten melding på displayen. Det er ille. Jeg synes det systemet Tesla har med de forandringene som følger enhver softwareoppdatering er veldig bra.
Användarvisningsbild
Castro90
Teslaägare
Inlägg: 110
Blev medlem: 12 apr 2016 18:55

Re: Kommande restriktioner med autopiloten

Inlägg av Castro90 »

Jag anser inte att varningarna är för diskreta, bilen saktar dessutom in om varningarna ignoreras.

Skickat från min D6603 via Tapatalk
Användarvisningsbild
grenhall
Teslaägare
Inlägg: 952
Blev medlem: 05 nov 2015 20:45
Ort: Lund

Re: Kommande restriktioner med autopiloten

Inlägg av grenhall »

Första varningen innan den ljuder är bara för diskret om man sitter och pysslar med något annat och inte har uppsikt över vägen/instrumentklustret. :)
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Skriv svar