Takräcke - Seasucker - Model X
Moderator: Redaktion
Takräcke - Seasucker - Model X
Är det någon som hunnit skaffa ett Seasucker takräcke? Jag funderar på att byta min S till en X men har behov att kunna köra Surfski's på taket. På nuvarande Model S är det inga bekymmer då jag har pano, har sedan Thule's wingbar med T spår så jag kan antingen lasta Surfskin som på bilden eller i kajakhållare (som jag sätter i T spåret men som väl inte skulle fungera med Seasucker). Då Surfskin ligger bäst uppochner så behöver räcket komma upp något från taket för att det skall fungera.
Re: Takräcke - Seasucker - Model X
Har även jag ögonen på detta alternativ, i mitt fall för takbox. Finns en tysk som verkar ha det och semestrade i Sverige i somras som är aktiv på amerikanska TMC. Kanske skriva till honom och fråga om hans erfarenheter?
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 184/page-7
https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... 184/page-7
2021 3LR | Red Multi-Coat | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
2017 X90D | Midnight Silver | Ultra White | XPEL Stealth | FSD
Re: Takräcke - Seasucker - Model X
Borde ju gå hyfsat om man bara låter bli att öppna ena bakdörren. Och om man skulle råka komma åt öppning lär ju klämsensorerna gå in.
Sen förstår jag att frågan till lika stor del handlar om det funkar mer geometriskt med suckersen.
Takmjukhet kan vara ett problem också.
Sån rese-surf-takräcke lär väl inte funka heller direkt, då de kräver båda dörrarna + att det är mindre bekvämt att dra sån skit på en premiumkärra...
Sen förstår jag att frågan till lika stor del handlar om det funkar mer geometriskt med suckersen.
Takmjukhet kan vara ett problem också.
Sån rese-surf-takräcke lär väl inte funka heller direkt, då de kräver båda dörrarna + att det är mindre bekvämt att dra sån skit på en premiumkärra...
- 2020 VW ID3 Pro Life, 2019 Ioniq Electric, 2018 S75D Pano, svart metallic, 2017 S75(60) Pano, vinterpaket, silver, 2015 S85D Pano, titanium.