App'en visar helt fel plats för bilen?!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bat
Teslaägare

App'en visar helt fel plats för bilen?!

Inlägg av bat »

En väldigt stressad fru ringde mig och undrade var tusan bilen var! Den stod inte där den brukade och app'en visade att den var i Tyskland!

Med de två Tesla stölderna i Tyskland i bakhuvudet kändes det lite jobbigt några sekunder men jag visste att jag parkerat bilen några 100m ifrån "vanliga" stället - och efter lite guide'ning visade den sig stå där i lugn och ro.

Någon annan som fått helt fel position i appen?
Användarvisningsbild
Foluke
Teslaägare

Re: App'en visar helt fel plats för bilen?!

Inlägg av Foluke »

Nej men tvärtom!
Min bil stals för en månad sedan. Jag lämnade den på en parkeringsplats i Knalleland för ett kort ärende. När jag kom ut var den borta! Hur kunde någon stjäla den på ljusa dagen så snabbt? Jag tänkte på nyckelkapning och andra trix.
Upp med telefonen för att se vart tjuvarna tagit vägen och jag konstaterade att de inte hunnit ut från parkeringsplatsen ännu. Jag lät bilen signalera och hörde ljudet en bit bort.
"Tjuvarna hade bara parkerat om bilen!" Det var jag som tagit fel på var jag parkerat!
Tablå!
Model S P85D,
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Referralkod: ts.la/mikael1178

Inlägg av Bjelke »

:lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
P_EL
Teslaägare

Inlägg av P_EL »

Foluke skrev:
Nej men tvärtom!
Min bil stals för en månad sedan. Jag lämnade den på en parkeringsplats i Knalleland för ett kort ärende. När jag kom ut var den borta! Hur kunde någon stjäla den på ljusa dagen så snabbt? Jag tänkte på nyckelkapning och andra trix.
Upp med telefonen för att se vart tjuvarna tagit vägen och jag konstaterade att de inte hunnit ut från parkeringsplatsen ännu. Jag lät bilen signalera och hörde ljudet en bit bort.
"Tjuvarna hade bara parkerat om bilen!" Det var jag som tagit fel på var jag parkerat!
Tablå!
Måste vara samma tjuv som snodde min bil på Landvetters långtidsparkering i julas och flyttade den till en helt annan plats på parkeringen. :oops:
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Användarvisningsbild
chpaulin
Teslaägare

Inlägg av chpaulin »

Haha :lol:
Chefsarkitekt på Hälsa Hemma

Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Användarvisningsbild
Jojo
Teslaägare

Inlägg av Jojo »

Min visade nyligen att bilen befann sig i USA (Minnesota, om jag inte minns helt fel). Bara en kort stund dock, sedan insåg den att den hade tagit fel. Inte haft några andra liknande incidenter innan och inte sedan dess heller.
Användarvisningsbild
BigDaddyT
Teslaägare

Inlägg av BigDaddyT »

Foluke skrev:
Nej men tvärtom!
Tablå!
Knalleland, så många besvikna danskar som har vänt på deras parkering och kört hem igen ;-)
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Användarvisningsbild
Johnny_B
Teslaägare

Inlägg av Johnny_B »

Min visade igår att den var på Kongens Nytorv i Danmark.
Nör jag satte mig i biken och startade så visade kartan i bilen att pilen (symbolen för bilen när man navigerar) att bilen var just i Danmark.
Tog ett par minuter innan den sansat sig och kommit rätt.

Jag är bara förvånad att vi inte får motsvarigheten till Microsofts gamla blåskärm oftare.
85D Referrallänk: http://---
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Inlägg av mati »

Det är väl GPS:en som får mer eller mindre totalfnatt ibland. Min bil körde på en åker i morse. Visserligen inte på en annan kontinent eller så, men tillräckligt långt bort för att kunna tro att bilen har blivit stulen, om jag hade tittat på appen i telefonen. Nu satt ja visserligen i bilen, det var alltså hyfsat enkelt för mig att konstatera att GPS:en måste ha ballat ur.
En omstart av skärmen "flyttade" bilen tillbaka till rätt ställe.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar