Hur lång tid får det ta att rädda världen?
Moderator: Redaktion
Hur lång tid får det ta att rädda världen?
Intressant och tänkvärd frågeställning, (artikel publicerad i SVD idag)
https://www.e-pages.dk/svenskadagbladet ... 8286abf41a
https://www.e-pages.dk/svenskadagbladet ... 8286abf41a
Installerat 13,2 kWp solceller
Re: Hur lång tid får det ta att rädda världen?
Ska jobba på STHLM Tech fest i morgon. Får försöka luska på roliga innovationer inom transporter. Det finns alldeles säkert en hög innovatörer där som aldrig fått tillfälle att synas. Än.
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
3 dgr, 42 h, 26 min och 11 sek. Ungefär ganska exakt precis, tror jag att jag vet. Jag tror att jag är osäker men jag vet inte!
Låter rimligt. Det tog ju 7 dagar att skapa denVidio skrev:3 dgr, 42 h, 26 min och 11 sek. Ungefär ganska exakt precis, tror jag att jag vet. Jag tror att jag är osäker men jag vet inte!
Med ett perspektiv från en som faktiskt jobbar med hightech riktat mot sånt som hon pratar om "vattenförsörjning, demografi, barn som dör i krig och fattigdom som är problemet" så var ju starten av Tech Fest inte sådär jätteinspirerande. Ett gäng VC som sitter på scenen och berömmer varandra.
Hoppas det blir bättre.
Hoppas det blir bättre.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- lator
- Teslaägare
Jag som trodde man räknade med sex dagar fast här är ju de flesta IT-tekniker och då debiterar man väl raster också...bullen skrev:Låter rimligt. Det tog ju 7 dagar att skapa denVidio skrev:3 dgr, 42 h, 26 min och 11 sek. Ungefär ganska exakt precis, tror jag att jag vet. Jag tror att jag är osäker men jag vet inte!

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Det måste man. Det är ju då man kommer på lösningarnalator skrev:Jag som trodde man räknade med sex dagar fast här är ju de flesta IT-tekniker och då debiterar man väl raster också...bullen skrev:Låter rimligt. Det tog ju 7 dagar att skapa denVidio skrev:3 dgr, 42 h, 26 min och 11 sek. Ungefär ganska exakt precis, tror jag att jag vet. Jag tror att jag är osäker men jag vet inte!

Chefsarkitekt på Hälsa Hemma
Model S 75D -17
Renault Zoe 22kWh -16
Model S LR -19
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
Renault Zoe 41kWh -19
Model 3 LR -22
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Raster samt "ledig" tid på kvällar/helger sker mkt av utvecklingen både som programmerare och konstruktörchpaulin skrev:Det måste man. Det är ju då man kommer på lösningarnalator skrev:Jag som trodde man räknade med sex dagar fast här är ju de flesta IT-tekniker och då debiterar man väl raster också...bullen skrev:Låter rimligt. Det tog ju 7 dagar att skapa denVidio skrev:3 dgr, 42 h, 26 min och 11 sek. Ungefär ganska exakt precis, tror jag att jag vet. Jag tror att jag är osäker men jag vet inte!

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Glöm inte AW tiden också som konstruktör. Då kommer många idéer upp.Bjelke skrev:Raster samt "ledig" tid på kvällar/helger sker mkt av utvecklingen både som programmerare och konstruktörchpaulin skrev:Det måste man. Det är ju då man kommer på lösningarnalator skrev:Jag som trodde man räknade med sex dagar fast här är ju de flesta IT-tekniker och då debiterar man väl raster också...bullen skrev:Låter rimligt. Det tog ju 7 dagar att skapa denVidio skrev:3 dgr, 42 h, 26 min och 11 sek. Ungefär ganska exakt precis, tror jag att jag vet. Jag tror att jag är osäker men jag vet inte!
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- Bjelke
- Teslaägare
Jag brukar tom helt enkelt säga att en konstruktör arbetar dygnet runt (halvt på skämt halvt på allvar).
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag brukar ofta lösa mina knepigaste problem när jag står i duschen, lustigt nog. Ska nog börja fakturera mina kunder för duschtid.Bjelke skrev:Raster samt "ledig" tid på kvällar/helger sker mkt av utvecklingen både som programmerare och konstruktörchpaulin skrev:Det måste man. Det är ju då man kommer på lösningarnalator skrev:Jag som trodde man räknade med sex dagar fast här är ju de flesta IT-tekniker och då debiterar man väl raster också...bullen skrev:Låter rimligt. Det tog ju 7 dagar att skapa denVidio skrev:3 dgr, 42 h, 26 min och 11 sek. Ungefär ganska exakt precis, tror jag att jag vet. Jag tror att jag är osäker men jag vet inte!
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Bjelke
- Teslaägare
Då blir det en tvättad faktura 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag har samma, även om snilleblixtarna kommer med väldigt långa mellanrum. Men flera av mina företag tänktes medvetet på första gången i duschen. Om det är på morgonen så har det nog arbetats på under natten i det undermedvetna. Fakturera för sömnen med!danni skrev:
Jag brukar ofta lösa mina knepigaste problem när jag står i duschen, lustigt nog. Ska nog börja fakturera mina kunder för duschtid.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
- Bjelke
- Teslaägare
Som sagt var, dygnet runtbjelkeman skrev:Jag har samma, även om snilleblixtarna kommer med väldigt långa mellanrum. Men flera av mina företag tänktes medvetet på första gången i duschen. Om det är på morgonen så har det nog arbetats på under natten i det undermedvetna. Fakturera för sömnen med!danni skrev:
Jag brukar ofta lösa mina knepigaste problem när jag står i duschen, lustigt nog. Ska nog börja fakturera mina kunder för duschtid.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
För den som är intresserad så finns alla föredrag från STHLM Tech Fest & Solution nu upplagda på YouTube, inklusive Peter Carlsson från Tesla, svenska Candela Speedboat, m.fl
Installerat 13,2 kWp solceller
Peter Carsson, Tesla.
Det är följande ordning som gäller för snilleblixtarna:bjelkeman skrev:Jag har samma, även om snilleblixtarna kommer med väldigt långa mellanrum. Men flera av mina företag tänktes medvetet på första gången i duschen. Om det är på morgonen så har det nog arbetats på under natten i det undermedvetna. Fakturera för sömnen med!danni skrev:
1. Dasset
2. Hundpromenader
3. Duschen
4. i sömnen
5. någon annanstans
På jobbet ligger längst ner på listan.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14