Ute och njutit!

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
SR-71-BlackBird
Teslaägare
Referralkod: ts.la/stefan9931

Ute och njutit!

Inlägg av SR-71-BlackBird »

Nyss hemkommen från en dryg timmes nöjeskörning, helt galet jag vet :D

Åkte och laddade i Lapplands-Väsby bara för att testa och för att köra lite, laddade till ca 90% och tryckte på en del på hemvägen, upplever ganska stor skillnad när man har lite extra i batteriet ( S85).

För er som väntar, det ÄR värt all väntan.
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
Användarvisningsbild
Kilowatt
Teslaägare

Re: Ute och njutit!

Inlägg av Kilowatt »

Låter härligt! Själv håller jag på att förgås.
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Åkte precis i min gamla tjänstebil från 2006 som ett av barnen annekterat (SAAB 95 etanol) och hemskt vad det brummade och skit luktade när vi tankade...

Har också "bara" en S men kommer man från SUV världen är allt snabbt t o m bussen :D
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

Intressant det där med att bilen bara presterar max med max laddat batteri. Hur stor skillnad är det och hur fort märks det, typ mindre acc vid 99% laddning?
Kommer min S85D spöa en P85D om jag är ensam med 100% och den andra bara har 20% kvar och är 7 pers i bilen :-)
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

SR-71-BlackBird skrev:
Sånt som man kan kosta på sig när man har skaffat sig en Tesla... ;)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
SpaceAce
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av SpaceAce »

Kilowatt skrev:
Låter härligt! Själv håller jag på att förgås.
Jo, det är riktigt lång och plågsam väntan. Snart har du slitit ut alla youtube klipp om allt ang. Tesla eller Elon Musk :lol: Det är dock lätt värt väntan - so hang in there!
It's better to burn out, than to fade away!
Användarvisningsbild
drzaphod
Teslaägare

Inlägg av drzaphod »

SR-71-BlackBird skrev:

Åkte och laddade i Lapplands-Väsby bara för att testa och för att köra lite, laddade till ca 90% och tryckte på en del på hemvägen, upplever ganska stor skillnad när man har lite extra i batteriet ( S85).

För er som väntar, det ÄR värt all väntan.
Jag är så avundsjuk just nu. Längtan är enormt och jag kan lova att jag har slitet ut AppleTVns YouTube kanal totalt. Suget efter nya videor är enormt och funderar på att göra några själv för att lätta abstinensen.
Stolt ägare av en Model S Multicoat White från 2020.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

Höll på att säga att det kanske vore intressant med en svensk Bjoern eller KmanAuto... men sen kom jag på att det händer väl inte så mycket eftersom bilen faktiskt funkar! Vore i så fall roligare att se någon försöka ta sig fram i en Leaf. :)
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

LarsL skrev:
Höll på att säga att det kanske vore intressant med en svensk Bjoern eller KmanAuto... men sen kom jag på att det händer väl inte så mycket eftersom bilen faktiskt funkar! Vore i så fall roligare att se någon försöka ta sig fram i en Leaf. :)
Hm, frugan kör ju en ambassadör-Leaf som jag och sonen hämtade i Malmö och körde hem till Östersund. Det var ju en resa som man minns. Nu händer det ju som tur en hel del på ChaDeMo-fronten så att detta år kan det nog vara lite enklare att ta sig fram. Jag skrev lite om vår resa på http://elbil.forum24.se/elbil-about4959.html

Annars så finns det ett par häruppe som tar det hela på lite mera allvar. http://blogg.co2kompensera.se/#home
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Daoops

Inlägg av Daoops »

Pontus skrev:
Intressant det där med att bilen bara presterar max med max laddat batteri. Hur stor skillnad är det och hur fort märks det, typ mindre acc vid 99% laddning?
Kommer min S85D spöa en P85D om jag är ensam med 100% och den andra bara har 20% kvar och är 7 pers i bilen :-)
Det där undrar jag med. Straubel borde göra en blog i stil med räckvidden. Straubel borde generellt sätt höras mycket mer, han matchar ju Elon i intelligens och framtidsvisioner när det kommer till teknik men har inte samma rock-star gen riktigt.

Sorry för ot. Op, låter grymt najs att åka ut och cruisa med nya bilen :)
Skriv svar