Acceleration Reduced - contact Tesla service when convenient
Moderator: Redaktion
Acceleration Reduced - contact Tesla service when convenient
Felmeddelandet "Acceleration Reduced, contact Tesla service when convenient" visas nu i min bil. Enligt inlägg på forumet hos Tesla Motors Club har det troligen att göra med livslängd på kontakterna i en kontaktor och att den behöver bytas. Oroande är dock att bilen bara går att köra i 100 - 200 miles till innan den stänger ned sig, enligt inlägget.
Dags att kontakta SC i Upplands-Väsby, bilen har även envis imma/vatten i ett bakljus som de kanske kan ordna till samtidigt, det skulle finnas nya packningar till dessa nu, enligt foruminlägg.
/Lars
Dags att kontakta SC i Upplands-Väsby, bilen har även envis imma/vatten i ett bakljus som de kanske kan ordna till samtidigt, det skulle finnas nya packningar till dessa nu, enligt foruminlägg.
/Lars
Senast redigerad av svo, redigerad totalt 1 gånger.
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Model S Plaid 2023
Re: Acceleration Reduced - contact Tesla service when conven
Roadside Support i Norden sa att det inte finns någon begränsning i körsträcka pga felkoden, men att de gärna vill ha in bilen på service snabbt.
Det var ett lugnande besked. De bad lite om ursäkt för att det inte går att accelerera fullt nu, bara ca 100 kW.
/Lars
Det var ett lugnande besked. De bad lite om ursäkt för att det inte går att accelerera fullt nu, bara ca 100 kW.

/Lars
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Model S Plaid 2023
- grenhall
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mattias4765
Ouch! Hoppas det löser sig snabbt!
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 - Såld
Model Y Performance 2023
Tesla Service hämtade bilen igår och ringde idag och sa att de tar ned batteriet och byter kontaktorer som sitter monterade inuti dess kapsling.
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Model S Plaid 2023
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Eller stoppar i ett "nytt" (bara det är bättre än ditt gamla) och lagar ditt senare och lägger det på hyllan sassvo skrev:Tesla Service hämtade bilen igår och ringde idag och sa att de tar ned batteriet och byter kontaktorer som sitter monterade inuti dess kapsling.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Vad är det för modell? årsmod? Mil?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
P85, 2014, 4100
Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Model S Plaid 2023
Bilen var tillbaka efter en knapp vecka, de bytte bla. en kontaktor i batteriet och bakljusen på bakluckan för de läckte in vatten. Bilen var så väl tvättad att den kändes rekondad. De bytte även FOB:en för den visade tecken på förslitning. 

Model S P85 2014
Model S Plaid 2023
Model S Plaid 2023
Nice! Det skulle aldrig hända på Mölndals servicecenter.svo skrev:Bilen var så väl tvättad att den kändes rekondad. De bytte även FOB:en för den visade tecken på förslitning.

Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Håller jag inte med om. Brukar alltid få fantastiskt bra service och bilen nytvättad efter varje service! De har ex hämtat och lämnat min bil på min hemadress vid service. Visserligen bor en av deras tekniker inte så långt från mig men ändå väldigt uppskattatFeddan skrev:Nice! Det skulle aldrig hända på Mölndals servicecenter.svo skrev:Bilen var så väl tvättad att den kändes rekondad. De bytte även FOB:en för den visade tecken på förslitning.

Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor