Med högtryckstvätten. Vilket jag inte kan rekommendera allmänheten!
Stod ca 1,5 meter ifrån bilen och blåste av skummet på panoramataket. Och vips!! Så flög en av luckorna som döljer fästskruven till tackräcket bort!
Hittade det på gräsmattan någon meter bort. Trasigt.
Fan vad trött jag blir.
Så nu har jag ett stort hål där, ska ringa Tesla i morgon och klag, det kan jag lova.
Tvättade bilen idag...
Moderator: Redaktion
Re: Tvättade bilen idag...
Jag tvättar alltid med högtryck och inga problem. Du måste haft otur. Löst redan innan? Jag har tvättat massor av gånger utan problem.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Det är lite småklen kvalitet på fästena till luckan (plast). Det ena av två fästen gick av för mig ifjol, men luckan satt kvar. Fick ny lucka i samband med service.
Den första Teslan jag såg i verkligheten var en vit i Täby centrum för snart ett år sedan. Den hade också en defekt lucka. Frågade Andy om det och han sa att det var många som pillade på bilen där så att det var därför den hade gått sönder men att det skulle bli bättre kvalité på dom. Men icke....MEL skrev:Det är lite småklen kvalitet på fästena till luckan (plast). Det ena av två fästen gick av för mig ifjol, men luckan satt kvar. Fick ny lucka i samband med service.
Den åkte upp sen sekunden senare flög den iväg. Men man kan nog inte förvänta sig mer av plast lock med plast gångjärn.hybris skrev:Jag tvättar alltid med högtryck och inga problem. Du måste haft otur. Löst redan innan? Jag har tvättat massor av gånger utan problem.
Jag tvättar hela bilen med högtryck. Strålen på lagom avstånd. Ingen aning om jag gör det annorlunda eller om du bara hade otur med din lucka. Tesla löser det.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Har tappat några jag med. De sätter snabbt dit nya. Är dålig kvalitet ja, särskilt under Californias temperatur range. Det har varit sagt länge att de jobbar på nya i alu eller nåt sånt.