Ja hur tror ni det kommer att se ut? Och någon som har erfarenheter att dela med sig som är från nyligen?
Själv går jag i träning för närvarande och även om jag inte tagit några lektioner än så hittar jag på saker som känns väldigt förlegade.
Konceptet 'EcoDriving' känns lite som att ha fullt med, eller lite mindre arsenik i min smörgås. Det spelar ingen roll hur snällt du kör en fossilbil, den är fortfarande miljöförstörande och ohållbar, finns inget 'grönt' alls med det.
Teorin är fullproppad med ecodriving, motorvärmare, skrapa rutor... Men inte ett ord om hur man kör, laddar och använder en BEV. Ingenting om att man inte åker och laddar en elbil på samma vis som en fossilbil tankas, inget om hur räckvkdd fungerar, regen bromsning, nada.
Detta stör jag mig ganska rejält på, även fast jag kan vara förstående att dom blivit tagna på sängen av en ny teknik.
Körskolan idag och i framtiden
Moderator: Redaktion
- Teslaspolen
- Teslaägare
Körskolan idag och i framtiden
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Re: Körskolan idag och i framtiden
Har hört att det fanns en bilskola som köpte in flera elbilar men fick lägga ner pga en massa regler. Ska försöka höra mer om detta när jag träffar han som berättade det.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Måste finnas dubbelkommando på bilarna. Sedan verkar det relativt olämpligt att köpa in elbilar, som ju är automat, till en bilskola där 99% tar B-körkort utan begränsning till automatlåda.Pontus skrev:Har hört att det fanns en bilskola som köpte in flera elbilar men fick lägga ner pga en massa regler. Ska försöka höra mer om detta när jag träffar han som berättade det.
Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Körskollärare är inte direkt ett framtidsyrke... Det är inte många år kvar nu när vi kör våra bilar själva. Jag tvivlar på att mina barn kommer ta körkort.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- Teslaspolen
- Teslaägare
Ja skolorna behöver väl inte byta till 100% el idag (Kanske borde dom använda biobränslen...). Däremot tycker jag man skulle dedikerat en lektion till eldrift, dvs ha EN elbil som man som elev får känna på, lära sig hur laddning och snabbladdning fungerar, för- och nackdelar emot ICE och så vidare. Och sedan addera detta till teorin, inklusive teoriprovet.
Appropå framtidsyrken i fara, känner en person vars son utbildar sig till lastbilschafför i gymnasiet. Där kan man snacka om fara för att förlora jobbet.
Självkörande bilar javisst. Men det lär ta mycket längre tid på Dalarnas landsbygd än vad det gör i Stockholms stad, eller London eller någon annan storstad. Som komplement, likt Autopilot lär det finnas mycket snart även här i stor utsträckning, men inte 100% autonoma på ett bra tag.danni skrev:Körskollärare är inte direkt ett framtidsyrke... Det är inte många år kvar nu när vi kör våra bilar själva. Jag tvivlar på att mina barn kommer ta körkort.
Appropå framtidsyrken i fara, känner en person vars son utbildar sig till lastbilschafför i gymnasiet. Där kan man snacka om fara för att förlora jobbet.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
Hade inte Tibor redan gjort ett kapitel att lägga in i teoriboken. tror den finns här på forumet?
MODEL Y, DM LR Midnight Silver, Induction 20"
MODEL ≡, DM LR Svart Aero FSD
Nissan Leaf -15