Leveransdatum

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Kalle
Teslaägare
Inlägg: 2136
Blev medlem: 05 mar 2014 18:24
Ort: Kiruna

Re: Leveransdatum

Inlägg av Kalle »

Bengt skrev:
". I mitten av maj ska jag köra Stockholm-Göteborg och det vore jäkligt skoj att få göra det i en ny Tesla :)
Snabbaste vägen kan nog va via Oslo, då lär du få SC hela vägen. Raka vägen kommer inte förens till vintern.
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Leveransdatum

Inlägg av Lessmog »

Hoppades att Tesla skulle ta fasta på mitt goda råd och sätta upp en SC i Örebrotrakten, där går vägar till Sth, Gbg, Oslo, Mora, Gävle, Norping osv. Men när jag nyligen sökte på Örebros hemsida efter bygglov etc med sökordet "snabbladdning" kom tips att ordet kunde vara felstavat - menade jag i stället "caawinaayaa" eller möjligen "caawimaada"? :roll: Så det verkar inte finnas något bygglov där, än.

Örebro kommun har tydligen förköpt sig på biogas och bromsar elbilar. Dumt, tycker jag. :evil: Skulle själv behöva påfyllning där rätt ofta.
Användarvisningsbild
Sofie
Teslaägare
Inlägg: 596
Blev medlem: 05 mar 2014 05:42
Ort: Örebro

Re: Leveransdatum

Inlägg av Sofie »

Lite OT men jag håller med att en SC i Örebro verkligen vore en rätt placerad SC gärna då vid Eurostop (hotell, restaurang, statoil, Max), alternativt Västhaga (Ok, Subway, Mac Donalds, Statoil)
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Leveransdatum

Inlägg av hybris »

som sagt bilar som det lades order på långt innan tillverkningen för europa startade kan ha ett låg VIN och fortfarande levererats tex under hösten, men nyare orders från hösten följer en mer logisk VIN där man får sitt VIN när det är 1-2 månader till produktion. de verkar tillverkas i hyfsad kronologisk ordning.

Är det någon som fått bilen på utlovad tid eller tidigare? alltså utlovad tid vid ordern?
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Lars
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 mar 2014 11:41
Ort: Göteborg

Re: Leveransdatum

Inlägg av Lars »

Hmmm. börjar ju blir lite fundersam nu. Beställde/bekräftade ordern den 17 februari och med utlovad leverans i juni, men har ej fått något VIN nummer än. Undrar om de kommer att kunna hålla leveranstiderna ?? :roll:
Användarvisningsbild
b232
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 05 mar 2014 14:23
Ort: Jönköping

Re: Leveransdatum

Inlägg av b232 »

Lars skrev:
Hmmm. börjar ju blir lite fundersam nu. Beställde/bekräftade ordern den 17 februari och med utlovad leverans i juni, men har ej fått något VIN nummer än. Undrar om de kommer att kunna hålla leveranstiderna ?? :roll:
Samma sak för mig.. Ligger ett par dagar efter dig, och inget VIN-nr än....
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Leveransdatum

Inlägg av matbl »

Lars skrev:
Hmmm. börjar ju blir lite fundersam nu. Beställde/bekräftade ordern den 17 februari och med utlovad leverans i juni, men har ej fått något VIN nummer än. Undrar om de kommer att kunna hålla leveranstiderna ?? :roll:
P85 eller S60/S85?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
Gabi
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 11 mar 2014 18:36

Re: Leveransdatum

Inlägg av Gabi »

Beställde och confirmed den 5:e mars
De sa juni-juli
Användarvisningsbild
b232
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 05 mar 2014 14:23
Ort: Jönköping

Re: Leveransdatum

Inlägg av b232 »

- matbl
För mig handlar det om en S85

- Gabi
Menar du att du redan har fått ett VIN nummer också?
Användarvisningsbild
Wester
Teslaägare
Inlägg: 191
Blev medlem: 05 mar 2014 08:38
Ort: Kungsbacka

Re: Leveransdatum

Inlägg av Wester »

Har VIN 30875. Konfimerade i början av November med leverans i slutet av Mars. Så snart borde den komma tycker jag. Har blivit uppringd ett antal ggr av någon från Holland ang slutfakturan samt hur jag vill ha bilen levererad. Valde att hämta den i Stockholm. Har dock inte fått något besked om när jag kan hämta den tyvärr. Väntan borde vara slut snart tycker jag....
Användarvisningsbild
Daniel
Teslaägare
Inlägg: 312
Blev medlem: 05 mar 2014 11:29

Re: Leveransdatum

Inlägg av Daniel »

Wester skrev:
Har VIN 30875. Konfimerade i början av November med leverans i slutet av Mars. Så snart borde den komma tycker jag. Har blivit uppringd ett antal ggr av någon från Holland ang slutfakturan samt hur jag vill ha bilen levererad. Valde att hämta den i Stockholm. Har dock inte fått något besked om när jag kan hämta den tyvärr. Väntan borde vara slut snart tycker jag....
Av ren nyfikenhet, vad står det på din tesla-dashboard om bilen? Dvs, har den ändrats från "we have begun sourcing parts for your S" till "in production" eller så?
Användarvisningsbild
Wester
Teslaägare
Inlägg: 191
Blev medlem: 05 mar 2014 08:38
Ort: Kungsbacka

Re: Leveransdatum

Inlägg av Wester »

Så här står det

"Din Model S förbereds för upphämtning eller leverans."
Användarvisningsbild
Gabi
Teslaägare
Inlägg: 53
Blev medlem: 11 mar 2014 18:36

Re: Leveransdatum

Inlägg av Gabi »

Nej inget vin men ett rn nummer
Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare
Inlägg: 1120
Blev medlem: 10 mar 2014 09:53

Re: Leveransdatum

Inlägg av Lessmog »

Lade min beställning i går, i vredesmod över hur NJ sköter sin politik. Fast jag hade egentligen bestämt mig innan. Och bra reklam!
Lade handpeng i morse. Fick tidigaste leverans i juli men har inte bekräftat än. (Törs inte bekänna för familjen :oops: ) Måste kanske få godkänt på färgval etc.)
S85, grå, glastak, luft, lyse inne & ute, ljud, larm, vinter, hatthylla och sladd. Blir nog min sista bil, och min första nya!
Björn Nyland har ju visat att det går att sova i bilen så jag får väl sälja lägenheten för pengar :lol:
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Leveransdatum

Inlägg av hybris »

m nummer är bara ordernummer. VIN betyder att bilen är planerad för produktion inom runt 4-5 veckor. när man får VIN i sverige är det minst 2-3 månader till leverans... minst...
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Lars
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 mar 2014 11:41
Ort: Göteborg

Re: Leveransdatum

Inlägg av Lars »

Någon som vet vad som hänt nu ?? Mitt RN nummer har bytts ut till en lång kombination av bokstäver och siffror, inget VIN nummer som vi talat om tidigare här.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Leveransdatum

Inlägg av matbl »

Lars skrev:
Någon som vet vad som hänt nu ?? Mitt RN nummer har bytts ut till en lång kombination av bokstäver och siffror, inget VIN nummer som vi talat om tidigare här.
Börjar det på 5YJ och slutar på 3xxxx ?
Då är det ditt kompletta VIN. Dela gärna med dig av hela den långa kombinationen. Annars är de fem sista siffrorna själva tillverkningsnumret. Får man fråga vad det är?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Lars
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 mar 2014 11:41
Ort: Göteborg

Re: Leveransdatum

Inlägg av Lars »

Japp, det börjar på 5Yj och slutar på 37273
Användarvisningsbild
Wester
Teslaägare
Inlägg: 191
Blev medlem: 05 mar 2014 08:38
Ort: Kungsbacka

Re: Leveransdatum

Inlägg av Wester »

Min bil ska vara i köpenhamn den 24:e Mars och sedan upp till Stockholm för avhämntning. Enligt någon så ska de ha någon form av leveranslokal om ca 2 veckor och om den lokalen är ok så kan man få bilen opticoatad där (altså innan leverans). Jag hoppas på att detta kommer att klaffa så jag kan hämta min bil i nya lokalen opticoatad och klar.
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Leveransdatum

Inlägg av matbl »

Wester skrev:
Min bil ska vara i köpenhamn den 24:e Mars och sedan upp till Stockholm för avhämntning. Enligt någon så ska de ha någon form av leveranslokal om ca 2 veckor och om den lokalen är ok så kan man få bilen opticoatad där (altså innan leverans). Jag hoppas på att detta kommer att klaffa så jag kan hämta min bil i nya lokalen opticoatad och klar.
Menar du att Tesla gör det eller att extern firma gör det i deras lokaler?
Kostnad?
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
b232
Teslaägare
Inlägg: 122
Blev medlem: 05 mar 2014 14:23
Ort: Jönköping

Re: Leveransdatum

Inlägg av b232 »

Lars skrev:
Någon som vet vad som hänt nu ?? Mitt RN nummer har bytts ut till en lång kombination av bokstäver och siffror, inget VIN nummer som vi talat om tidigare här.
Lite intresserad av när du beställde? Min har nu stått med RN nummer i 3 veckor...
Användarvisningsbild
Wester
Teslaägare
Inlägg: 191
Blev medlem: 05 mar 2014 08:38
Ort: Kungsbacka

Re: Leveransdatum

Inlägg av Wester »

matbl skrev:
Wester skrev:
Min bil ska vara i köpenhamn den 24:e Mars och sedan upp till Stockholm för avhämntning. Enligt någon så ska de ha någon form av leveranslokal om ca 2 veckor och om den lokalen är ok så kan man få bilen opticoatad där (altså innan leverans). Jag hoppas på att detta kommer att klaffa så jag kan hämta min bil i nya lokalen opticoatad och klar.
Menar du att Tesla gör det eller att extern firma gör det i deras lokaler?
Kostnad?
Det görs av extern firma i deras lokaler innan leverans. Detta förutsätter givetvis att lokalen fungerar för detta vilket inte verkar vara helt klart ännu. Pris har jag inte kollat.
Lars
Inlägg: 8
Blev medlem: 05 mar 2014 11:41
Ort: Göteborg

Re: Leveransdatum

Inlägg av Lars »

b232 skrev:
Lars skrev:
Någon som vet vad som hänt nu ?? Mitt RN nummer har bytts ut till en lång kombination av bokstäver och siffror, inget VIN nummer som vi talat om tidigare här.
Lite intresserad av när du beställde? Min har nu stått med RN nummer i 3 veckor...

Jag beställde den 17 februari!
Användarvisningsbild
matbl
Teslaägare
Inlägg: 1065
Blev medlem: 05 mar 2014 13:33

Re: Leveransdatum

Inlägg av matbl »

Såg på TMC ett rykte om att det finns ett antal bilar i Tilburg som inte har någon köpare. Om det stämmer så borde det gå att få en MS på någon vecka idtället för 4-5 månader...
Här: http://www.teslamotorsclub.com/showthre ... post607480
Rabatt på en Tesla? Använd min länk: http://---
Användarvisningsbild
hybris
Teslaägare
Inlägg: 3715
Blev medlem: 06 mar 2014 17:38

Re: Leveransdatum

Inlägg av hybris »

opticoat pro kostar 7500 SEK
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Skriv svar