30 nya stolpar längs med E6 och E4
Moderator: Redaktion
30 nya stolpar längs med E6 och E4
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... -e4-och-e6
Nu slänger de upp 30 nya stolpar längs med dessa två vägar. Vad jag förstår är det ABB och EON som gör detta.
Snabbladdningsstationerna är på 50 kW och har tre kontakter: AC, Chademo och CCS. Kanske inte mest intressanta för Tesla ägare, men rätt okej ändå, eller vad tycker ni?
Nu slänger de upp 30 nya stolpar längs med dessa två vägar. Vad jag förstår är det ABB och EON som gör detta.
Snabbladdningsstationerna är på 50 kW och har tre kontakter: AC, Chademo och CCS. Kanske inte mest intressanta för Tesla ägare, men rätt okej ändå, eller vad tycker ni?
Svart X90D, bokat en M3.
Re: 30 nya stolpar längs med E6 och E4
Tycker att det är synd att alla ska ha sina laddstolpar längs samma stråk.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Konstigt att man inte ser lite framåt när man nu ska bygga ut över flera år. 50kW är ju alldeles för lite!
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
- Teslaspolen
- Teslaägare
Ja fler laddstolpar och stationer är så klart bra. Men hela tiden är det södra Sverige. Beöhvs mer här uppe. 

Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- Gustafsson
- Teslaägare
Det beror förstås på var de sätts upp och vad det kostar att ladda. Just dessa vägar är relativt laddtäta redan. Konkurrens är förstås bra, men jag ser hellre att man satsar mer på att "elektrifiera" vägarna på landsbygden. Det finns fortfarande stora vita fläckar på laddkartan som bör täckas. Med snabbladdare upp emot 100 kW börjar det likna något, hoppas laddarna är förberedda för uppgradering när bilarna klarar det. Jag tror att vätgasmatchen avgörs i och med den snabba enkla billiga utbyggnaden av laddställen som nu sker.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Träffade representanter igår för E ON utbyggnaden och de bekräftade att det bygger längs E4 och visst Tesla behöver inte dessa men övriga har större behov.
Och blir väl liknande kontakter som finns i Lödde.
Och blir väl liknande kontakter som finns i Lödde.
Senast redigerad av leiflodde, redigerad totalt 1 gånger.
Väntar fortfarande på de första snabbladdarna längs E20 mellan Jung och Örebro...
Elbilist sedan 2014
Ja, E20 genom Västra Götaland är totalt öken när det gäller elbilsladdning.
Model 3 LR AWD Midnight Silver 18" med FSD
CyberTruck single engine förbokad
Renault Zoe R240
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
CyberTruck single engine förbokad
1,5 kW solel, 0,5 kW vindsnurra
Det är ju möjligt att de väljer snabbare laddare innan alla 30 är uppsatta.HelectriC skrev:Konstigt att man inte ser lite framåt när man nu ska bygga ut över flera år. 50kW är ju alldeles för lite!
Jag skulle nog nöja mig med att sätta upp 50kW. Det lär ju dröja ett tag innan det finns bilar som kan nyttja snabbare laddning.
När dessa bilar börjar bli vanliga, så är det nog dags att sätta dit laddare nr2 på en del platser, och då vet de ju vilka platser som folk använder mest.
Sedan är det nog bra om de snabbare laddarna är nya när de börjar användas.
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Håller med om resonemanget och tror att dom redan tänker precis såHammar skrev:Det är ju möjligt att de väljer snabbare laddare innan alla 30 är uppsatta.HelectriC skrev:Konstigt att man inte ser lite framåt när man nu ska bygga ut över flera år. 50kW är ju alldeles för lite!
Jag skulle nog nöja mig med att sätta upp 50kW. Det lär ju dröja ett tag innan det finns bilar som kan nyttja snabbare laddning.
När dessa bilar börjar bli vanliga, så är det nog dags att sätta dit laddare nr2 på en del platser, och då vet de ju vilka platser som folk använder mest.
Sedan är det nog bra om de snabbare laddarna är nya när de börjar användas.

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
De placerar laddarna vettigt i alla fall
e-on i värnamo är i korsning mellan RV27 och E4 inte som SuC mitt i ingenstans
e-on i värnamo är i korsning mellan RV27 och E4 inte som SuC mitt i ingenstans
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Tack för fler laddare. Men jag undrar varför artikelförfattaren i vanlig ordning har så dålig koll. Man kan ju redan åka utmärkt med både chademo och superchargers mellan huvudstäderna tack vare Tesla och Clever.
BMW i3 REX i väntan på Model3
Artikelförfattaren läser en pressrelease och skriver sedan om den lite och kallar det artikel. Egen research är inte den starkaste grenen alltid
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
tesla har på 2 år och 3-4 månader slängt upp 20 laddplaster med 120 laddpunkter(när umeå+edsbro är klart)
och täcker in e4+e6+e18+e20+e22
vad gör de nästa 3 år
och täcker in e4+e6+e18+e20+e22
vad gör de nästa 3 år
ms 76132 "Eleamore"