Tesla i Stockholm
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Tesla i Stockholm
Hej
Det är fortfarande några månader kvar innan jag ska beställa ny bil men mycket talar väl för att det blir en Tesla... Hur som helst. Vi håller på att gräva ut en ny parkering och jag har lite praktiska frågor gällande eldragningar, amperestyrka och fas mm. Bästa sättet borde vara att åka till Tesla och prata med dom. Men vilken Teslabutik ska man besöka? Solna eller Täby? Är det ena bara en showroom och den andra en SC eller är det hugget som stucket?
/Andreas
Skickat från min SM-G935F via Tapatalk
Det är fortfarande några månader kvar innan jag ska beställa ny bil men mycket talar väl för att det blir en Tesla... Hur som helst. Vi håller på att gräva ut en ny parkering och jag har lite praktiska frågor gällande eldragningar, amperestyrka och fas mm. Bästa sättet borde vara att åka till Tesla och prata med dom. Men vilken Teslabutik ska man besöka? Solna eller Täby? Är det ena bara en showroom och den andra en SC eller är det hugget som stucket?
/Andreas
Re: Tesla i Stockholm
Jag skulle säga att ett servicecenter är det du söker.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
- Peter Holm
- Teslaägare
Jag tror även att du kan få många svar här.
Har du möjlighet att välja fritt så är 400V 16A det du vill ha.
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Men på SC får man (slipper man?) inte prata med någon säljare väl utan en tekniker? Jag hör ju själv att det är vad jag egentligen eftersökte men jag tänkte ta med mig farsan så han får titta lite på bilarna. Då är det butikerna som gäller väl? Eller är jag helt ute och cyklar nu?
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag hade valt samma som jag har hemma: 400V 32APeter Holm skrev:Jag tror även att du kan få många svar här.

Installerat 13,2 kWp solceller
- ovelundkvist
- Teslaägare
- Kontakt:
Ja, det är inte något att fundera över, trefas med så hög strömstyrka som du har huvudsäkringar för är allt som behövs.
Det som du bör fundera på är nog:Elgen skrev:Hej
/Andreas
1) Vilken anslutning, 3fas 16A är en bra start. Eventuellt vill du istället ha en Tesla Wall charger som gör att du kan behålla din UMC i bilen istället för att ha den i garaget
2) Var du vil ha uttaget (lagom nära vänster bak på bilen)
3) Vilken automatisk öppnare till garaget du vill ha, homelink med kompabilitet med Teslan är nog rätt svar.
4) Vill du använda summon skall du se till att du inte har för stora trösklar och för branta vinklar ner eller upp.
5) Du vill anpassa höjden i garaget så att takluckan inte tar i i taket.
Tack. Trefas 16A är framdraget i dag. Tror det borde räcka. Då ser jag fram emot ett besök i butik och ett besök på SC i morgon.
Yes!
Är det någon skillnad tycker ni på butikerna? Solna är helt klart närmast då jag bor i södra Sthlm.
Yes!
Är det någon skillnad tycker ni på butikerna? Solna är helt klart närmast då jag bor i södra Sthlm.
Det beror nog mycket på vem du stöter på där och hur mycket egen erfarenhet den personen har. Om du lägger eller skall lägga en order så får du nog mer attention och hjälp skulle jag gissa.
Tack. Vi börjar med Mos och drar kanske vidare till sc ifall vi känner att det behövs. Detta ypperliga forum finns ju alltid att fråga.kangru skrev:Det beror nog mycket på vem du stöter på där och hur mycket egen erfarenhet den personen har. Om du lägger eller skall lägga en order så får du nog mer attention och hjälp skulle jag gissa.
Tack och bock
Det blev ett besök på MoS men demobilen var låst (såld) så vi åkte vidare till Täby.
Verkar helt klart smidigast med en Tesla wall connector. En fundering är om de endast fungerar till Tesla eller kan användas av andra elbilar också?
Verkar helt klart smidigast med en Tesla wall connector. En fundering är om de endast fungerar till Tesla eller kan användas av andra elbilar också?
De fungerar för alla elbilar med typ-2-kontakt.Elgen skrev:Det blev ett besök på MoS men demobilen var låst (såld) så vi åkte vidare till Täby.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Gustafsson
- Teslaägare
Forumet är bästElgen skrev:Tack. Trefas 16A är framdraget i dag. Tror det borde räcka. Då ser jag fram emot ett besök i butik och ett besök på SC i morgon.
Yes!

Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16