"Charging interrupted" Schuko, Preem, Kungsholmen

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

"Charging interrupted" Schuko, Preem, Kungsholmen

Inlägg av bjelkeman »

Preem, vid Norrmälarstrand på Kungsholmen i Stockholm, erbjuder grattis Schukoladdning och parkering, upp till fem timmar. Vilket är förträffligt för mig då det är 150 m till jobbet, och båda platserna är sällan upptagna samtidigt.

Men, när jag provade det igår så laddade bilen bara i en minut ungefär och sen avbröts den med ett felmeddelande "Charging interrupted" och laddportslampan blev röd. Om man drog ur kontakten och provade igen så upprepades det hela igen.

Jag har läst någonstans på forumet om något liknande, men hittar det inte igen. Måste man sätta ner hur mycket ström bilen försöker ta ut? Gör man det i så fall innan man pluggar in den? Eller är det något annat man ska göra, eller är det ett fel på uttaget?
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: "Charging interrupted" Schuko, Preem, Kungsholmen

Inlägg av danni »

Prova vända på kontakten. Om det inte funkar, prova reset på UMC:n, sitter en knapp på den. Finns lite fler felsökningssteg i manualen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
bjelkeman
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av bjelkeman »

Tack danni!

Just det. Glömde att säga att jag vände på kabeln, då jag satte i den åt fel håll första gången. Ska kolla manualen.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Användarvisningsbild
leiflodde
Teslaägare

Inlägg av leiflodde »

Har hänt någon gång för mig också med ställ ner strömmen så brukar det funka. Lite surt är att man inte får något felmeddelande när det händer utan man kommer ut till en o laddad bil.
Användarvisningsbild
Fredriksv
Teslaägare

Inlägg av Fredriksv »

Det kommer ett meddelande i appen. Kolla att dessa är påslagna.
Användarvisningsbild
ovelundkvist
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av ovelundkvist »

Sänk laddströmmen. Vilken laddström är uttaget märkt med?
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Inlägg av LarsL »

leiflodde skrev:
Har hänt någon gång för mig också med ställ ner strömmen så brukar det funka. Lite surt är att man inte får något felmeddelande när det händer utan man kommer ut till en o laddad bil.
Svårt att ge ett felmeddelande om säkringen i uttaget löser ut.
Sänka laddströmen är ju det bästa tipset. Kördes det på 13A nu? Skulle börja på 6A och se att det funkar för att sedan öka suggestivt tills en gräns hittas och sedan lägga mig en lite bit ifrån den.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Fast jag förstod det som att du inte behövde återställa en säkring för att få igång det tillfälligt igen? Hursomhelst är det inte så mycket annat att testa än att sätta ner strömmen om det är bara i just det uttaget det krånglar.

Kolla på UMC:n och hur den blinkar rött (om den gör det). Där indikerar den vad felet kan vara (från manualen för den mobila anslutningen):

1 blinkning
Jordningsfel.

2 blinkningar
Automatisk kontroll
misslyckades.

3 blinkningar
Kontaktorn fungerade inte

4 blinkningar
Övervakningskretsen för
jordning har
identifierat
avsaknad av jordning

5 blinkningar
Fel på avkänningskrets

6 blinkningar
Värmefel

Fler än 6 blinkningar
Den mobila anslutningen kan
behöva repareras. Kontakta Tesla Service.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
Gustafsson
Teslaägare

Inlägg av Gustafsson »

Så blir det i P huset Druvan i Linköping. Shukon där löse ut automatsäkrngen redan vid 10 A. 9 A går fint. Bra laddplats (inte)!
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Skriv svar