60D vs 85 Classic

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Gorr
Teslaägare

60D vs 85 Classic

Inlägg av Gorr »

Hej på er,

Har haft vår 85 Classic sedan Juni 2014. Väldigt nöjd med bilen förutom ett par små saker. Tycker att både sommar och vinter däck känns lite som dom sladdar lätt åt sidan. Sommardäcken är dom usla all väders däcken. Tar gärna emot tips på bra 19´tums däck.
Nu är det tio månader till fruns leasing går ut. Frågan är om man ska vänta på M3 eller ta en ny Model s eller x. Min fråga är om man kommer vara lika nöjd med en 60D när det gäller hastigheten? Den borde vara ungefär lika snabb eller snabbare än en 85 classic? Räckvidden känns helt ok. Är det så att man inte klarar sig kan man ju alltid uppgradera :) Vill verkligen inte ha en bil som är slöare. Gillar verkligen draget i den. Lite synd att den är lite slö mellan 250-300 dock :D.

Egentligen borde man kanske göra en pro och cons gällande M3 vs MS/MX 60D. Men gör en pro con för MS 85 och en 60D. Lägg gärna in lite värderingar. Speciellt om ngn testat både 85 och 60D

85 Pro:

Stor frunk. Inte lika viktigt när man inte har barnvagn längre
Extra säten bak
Lågt förmånsvärde (tror jag :))
Helt ok räckvidd
Röd

Cons:
Bakhjulsdrift bara. Några har sagt att dom gillar det jämfört med D. Är det bara för att dom köpt en Classic eller? Jag vill gärna ha en D nu.
Gamla sätena
Dåliga nackstöd bak
Ingen rattvärme
Ingen AP
Ingen LTE
Användarvisningsbild
Alx
Teslaägare

Re: 60D vs 85 Classic

Inlägg av Alx »

Du kan få överta leasingen på min bil och få en slant emellan!

70D
Röd
Nextgen
Panorama
Ultra hifi
Premium interiör
Luftfjädring
Autopilot
Uttagen 2015-09
Gått 4.200
Servicepaket köpt och betalat
Restvärdesgaranti finns