Tesla bilar i ny TV-serie
Moderator: Redaktion
Hej!
Produktionsbolaget FLX (skaparna bakom Solsidan och Hundraåringen) nya tv-serie "Borg & Brown" söker nu olika typer av både högerstyrda och vänsterstyrda Tesla bilar att medverka under inspelningen okt/nov. Vi är på jakt efter ett flertal bilar i Göteborgs området. Vi ser gärna att Tesla bilarna är svarta.
Hör gärna av er till mig om det vore intressant.
Sandra
076-5621434
sandra@aldell.com
Produktionsbolaget FLX (skaparna bakom Solsidan och Hundraåringen) nya tv-serie "Borg & Brown" söker nu olika typer av både högerstyrda och vänsterstyrda Tesla bilar att medverka under inspelningen okt/nov. Vi är på jakt efter ett flertal bilar i Göteborgs området. Vi ser gärna att Tesla bilarna är svarta.
Hör gärna av er till mig om det vore intressant.
Sandra
076-5621434
sandra@aldell.com
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Re: Tesla bilar i ny TV-serie
Jag har en svart vänsterstyrd Model S i Göteborg, men du får gärna klargöra era behov lite så jag vet vad det handlar om. Vill ni förfoga över bilarna, eller vill ni att ägarna ska medverka som förare? Rör det sig om enskilda tillfällen, eller en mer utdragen period? Utgår någon form av ersättning?
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Duplicerar Dannis frågor och svar.danni skrev:Jag har en svart vänsterstyrd Model S i Göteborg, men du får gärna klargöra era behov lite så jag vet vad det handlar om. Vill ni förfoga över bilarna, eller vill ni att ägarna ska medverka som förare? Rör det sig om enskilda tillfällen, eller en mer utdragen period? Utgår någon form av ersättning?
Jag har en svart Model X tillgänglig då i Göteborg om det är av intresse.
Model YP 2024
Reservation Cybertruck Trimotor
Reservation Cybertruck Trimotor
Har en svart vänsterstyrd Model S och är i Göteborg dagligen. Undrar samma saker som ovanstående.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Kul, hoppas några på här kommer med i bild 

Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Jag vet inte om Sandra fortsätter kolla sin tråd så jag mailade mina frågor och fick följande svar:
Högerstyrda Teslor i Sverige lär inte vara lätt att hitta.Hej!
Vi ger 500kr per dag.
Enskilda tillfällen, din bil troligtvis en dag eller två beroende på inspelningschemat som kommer ut nu i dagarna.
Vi filmar i mitten av oktober månad.
Bilen ska köras fram mot huset, ni får gärna spendera en dag på inspelningen. Vi kanske till och med kan anordna med statist avdelningen att ni är en av förarna som kör fram bilen med skådespelare i.
Har du möjlighet att skicka bild på fordonet?
Vi är väldigt intresserade av att hitta högerstyrda fordon, så om du kommer på något eller känner någon som äger eller har importerat ett sådant fordon får du gärna höra av dig till mig.
Tack!
Man får väl spegelvända bilden, lite trix med regskylten mm men det bör väl gå att göra en spegelvänd sådan också?
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Model 3 LR svart med vit inredning
Även 500kr timmen är så där vet de inte om att det är konsulter som äger dessa bilar 

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
1995:- i framkörning inkl 1 timme, därefter 795:-/timme.
Det är vad jag tar.
+ moms.
Skickat från min dumphone
Det är vad jag tar.
+ moms.

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Statister får värdelöst betalt med. Så inte konstigt att de ger dåligt för bilarna.
Svart X90D, bokat en M3.
De kan annars fråga Sixt, de hyr ut Tesla Model S för 2620 kr per dag, 500 kr känns då väldigt lite men dina priser är nog lite väll mycket för att de ska vara tilltalande.Tars skrev:1995:- i framkörning inkl 1 timme, därefter 795:-/timme.
Det är vad jag tar.
+ moms.
Det där blev lätt att överväga.
Nuvarande: Vit Y LR -23
- PoloPrinsen
Inget att tveka på, bara att ställa upp om man kan tids/platsmässigt!!!
500 kr är ju en skitsumma såklart, men...men å andra sidan så skulle jag tro att produktionsbolaget kommer att stå för (iallafall till er Teslaägare!) dels allt bilbränsle som går åt, en tvättning av bilen samt om bilen kommer ingå i lite "häftigare scener" så kommer de även att stå för påfyllning av motoroljan som gått åt under den intensiva körningen.
Dammsugning och övrig tvättning av bilens insida bör Ni lyckligt utvalda Teslainnehavare självklart ha ombesörjt själva innan så att dröjjesmål för det ej orsakars av någon bil.
Ersättningsnivån 500 kr kan ses som ett hån, det håller jag med om (är lite allsarlig/seriös i detta stycke), MEN man kan ju även se det som att för dessa 500 kronor så har du som teslaägare även eventuellt dessa saker att ta med l beräkningen;
Pappa/mamma kan komma hem och bjuda familjen på något för 500 kr extra tack vare Filminspelningen.
Andrahandsvärdet kan kanske påverkas av att bilen är filmkändis i X film med Y stjärnskådisensemble.
Tesla, dvs övergången från fossilfordon till fossilfria fordon, gynnas av att DU stalled upp med din bil.
Skryt/snackis - potentialen på job/kompisar etc över att "de ville ha en modern, fin, futuristisk bla bla bil" med I filmen X... ja de valde MIG och MIN bil.Fan här finns ju knappt nån gräns om man vill driva det till sin spets... haha).
Du/Teslan din kommer garanterat komma med på forumet som en nyhetsartikel.
Lär kunna generera en eller ett par såna där referensbonusar.
Barnbarnssamtal... "När farfar var med i TV och träffade en massa kändisar..."
Nåja, själv hoppas jag kunna ha råd med en model E så kan tyvärr inte ställa upp på detta.
///PP
500 kr är ju en skitsumma såklart, men...men å andra sidan så skulle jag tro att produktionsbolaget kommer att stå för (iallafall till er Teslaägare!) dels allt bilbränsle som går åt, en tvättning av bilen samt om bilen kommer ingå i lite "häftigare scener" så kommer de även att stå för påfyllning av motoroljan som gått åt under den intensiva körningen.

Dammsugning och övrig tvättning av bilens insida bör Ni lyckligt utvalda Teslainnehavare självklart ha ombesörjt själva innan så att dröjjesmål för det ej orsakars av någon bil.
Ersättningsnivån 500 kr kan ses som ett hån, det håller jag med om (är lite allsarlig/seriös i detta stycke), MEN man kan ju även se det som att för dessa 500 kronor så har du som teslaägare även eventuellt dessa saker att ta med l beräkningen;
Pappa/mamma kan komma hem och bjuda familjen på något för 500 kr extra tack vare Filminspelningen.
Andrahandsvärdet kan kanske påverkas av att bilen är filmkändis i X film med Y stjärnskådisensemble.
Tesla, dvs övergången från fossilfordon till fossilfria fordon, gynnas av att DU stalled upp med din bil.
Skryt/snackis - potentialen på job/kompisar etc över att "de ville ha en modern, fin, futuristisk bla bla bil" med I filmen X... ja de valde MIG och MIN bil.Fan här finns ju knappt nån gräns om man vill driva det till sin spets... haha).
Du/Teslan din kommer garanterat komma med på forumet som en nyhetsartikel.
Lär kunna generera en eller ett par såna där referensbonusar.
Barnbarnssamtal... "När farfar var med i TV och träffade en massa kändisar..."
Nåja, själv hoppas jag kunna ha råd med en model E så kan tyvärr inte ställa upp på detta.
///PP
Reserverat en Sion från Sonomotors. Har den nya, aktuella referral-koden som gäller april ut i år! Om du vill spara 125Euro så säg till! (får ej ange koden här i signaturen).
+1e5m1r skrev:Även 500kr timmen är så där vet de inte om att det är konsulter som äger dessa bilar
85D Referrallänk: http://---
Undrar om det hade varit mer intressant om de frågat om man kunde ställa upp gratis.
Då skulle det mer handla om spänningen med tvinspelning och "äran och berömmelsen" än folk som tror de kan göra stora pengar att låna ut sin bil.
Då skulle det mer handla om spänningen med tvinspelning och "äran och berömmelsen" än folk som tror de kan göra stora pengar att låna ut sin bil.
Vad säger försäkringsbolaget om att låna ut bilen på det där sättet? Jag har 8000kr i självrisk om statisten skulle skrapa i en trottoarkant.
Vet produktionsbolaget att de fyra 21"-fälgarna kostar 75 0000kr?
Skulle aldrig låna ut min Tesla för 500kr per dag. Har en Mitsubishi i-Miev som jag skulle låna ut för det beloppet (om de tvättar och dammsuger den).
Vet produktionsbolaget att de fyra 21"-fälgarna kostar 75 0000kr?
Skulle aldrig låna ut min Tesla för 500kr per dag. Har en Mitsubishi i-Miev som jag skulle låna ut för det beloppet (om de tvättar och dammsuger den).
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Ingen gör det för pengarna. Jag kanske kan göra det för att det vore en kul grej och det vore häftigt att se massa Teslor i en svensk teveserie. Men då vill jag inte bara lämna ifrån mig bilen, utan det vore om jag kör själv och det passar mitt schema.
Sedan vet man inte om bilen skall köras eller om den skall vara med i en actionscen där den skall volta och sedan explodera...
det verkar vara en krimminalparodi (nordic noir) som tvserien handlar om.
det verkar vara en krimminalparodi (nordic noir) som tvserien handlar om.
- lator
- Teslaägare
Idag så ligger nog bilbudgeten mycket lägre än på den gamla goda tiden då bilar gick åt som "smör i solsken". Det mesta skapas väl i datorerna nu och verkliga bilkrascher tillhör nog ovanligheterna.
Annars så håller jag med Danni, köra själv vore ett absolut krav och en vettig ersättning borde de kunna ge.
Annars så håller jag med Danni, köra själv vore ett absolut krav och en vettig ersättning borde de kunna ge.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Jag var som ung med som statist i en Hasselfilm. Bombmannen tror jag den hette. Spelade polis med bombhund. Två kvällars inspelning. Minns inte vad jag fick i ersättning men det var inte många kronor.
Trots alla tagningar i olika vinklar så lyckades de klippa bort mig konsekvent medan man kunde se andra poliser med hundar. Efter mycket slowmotion tittande så kunde jag till slut identifiera mina skor i en scen där vi kommer springande...
Trots alla tagningar i olika vinklar så lyckades de klippa bort mig konsekvent medan man kunde se andra poliser med hundar. Efter mycket slowmotion tittande så kunde jag till slut identifiera mina skor i en scen där vi kommer springande...

Installerat 13,2 kWp solceller
Om ni inte varit med på en inspelning vill jag bara varna er innan ni signar upp för ett i princip ideellt arbete.
Inspelningar är enligt min erfarenhet extremt sega och långtråkiga. Det är mer action i kyrkan en tisdag morgon...
Inspelningar är enligt min erfarenhet extremt sega och långtråkiga. Det är mer action i kyrkan en tisdag morgon...

OK, vilken film/tvserie hade tesla ägare ställt upp gratis? (eller tom tänka sig att BETALA för att vara med?)
tänk att skjutsa ex 007, hade det gjort någon skillnad?.
man måste komma ihåg att inspelningar innebär en enorm väntan så det funkar inte att bara svänga förbi.
Finns det någon titel som med liknande villkor skulle göra att ägarna ställde upp utan att tveka?
man måste komma ihåg att inspelningar innebär en enorm väntan så det funkar inte att bara svänga förbi.
Finns det någon titel som med liknande villkor skulle göra att ägarna ställde upp utan att tveka?
Star Wars, Suits eller Big Bang Theory. Tyvärr görs ingen av dessa i Gbg.Mickep skrev:OK, vilken film/tvserie hade tesla ägare ställt upp gratis? (eller tom tänka sig att BETALA för att vara med?)