Hej, jag ska under den kommande veckan köra en längre tur med bilen och kommer att ha hunden med mig. Då jag saknar avdelningsgaller i bilen vore det smidigt om jag kunde lasta under bagaget där jag har de extra stolarna.
Min fråga är alltså: kan jag plocka ur dem hyfsat smidigt och sedan montera tillbaka dem igen när jag tror att de kan komma att behövas?
Efter lite snabbt googlande har jag förstått att det går men jag hade gärna sett en guide/video på hur jag går tillväga. Det finns tydligen två låsmuttrar som jag förmodligen kommer tappa ner i bilens tomrum om jag inte får hjälp.
Plocka ur extrasätena ur en model S
Moderator: Redaktion
Re: Plocka ur extrasätena ur en model S
Jag frågade sc om det bara var att skruva ut skruvarna. De sa att de aldrig gjort detta(Mölndal). De rekommenderade inte att jag gjorde det själv, de kunde hjälpa till och göra det till en mindre kostnad...tror det var om kring 500kr
Model S 90D 21" Silver Turbin, AP2.0, Mcu2, CSS, Fri SuC
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Mercedes B-250 E
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!
Model 3 AWD med krok beställd leverans 190914...blev 190924 nästan julafton, Falcor är hon döpt till, med FOB
Member of Tesla.Skåne TG, Fossilfri sedan 2018-02-01!