Jobba på Tesla.
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
- lator
- Teslaägare
Jobba på Tesla.
Jag har gått och funderat nu ett tag på att bryta upp från nuvarande livsform. Är det någon av er som har sökt eller funderat på att söka jobb på Tesla? Jag har gått med dessa tankar nu i snart ett år men inte kommit till skott. De flesta som jobbar på Tesla verkar ju vara av en klart yngre årgång och mitt bäst före datum närmar sig med oroande hastighet... De jag har pratat med menar att det är ganska omständligt att få jobb på Tesla då allt går via en central anställningsavdelning. Deras ansökningsformulär ar en mindre mardröm för en som har varit egen företagare i nästan hela sitt liv...
Råd och tips emottages tacksamt.
Råd och tips emottages tacksamt.
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Re: Jobba på Tesla.
Har tänkt tanken men aldrig riktigt kollat upp vad det finns för jobb. Vill gärna bo kvar i Sverige. Berätta gärna mer om det du vet.
- lator
- Teslaägare
Just nu finns det ett tiotal öppningar i Sverige (Stockholm och Göteborg). Det handlar mycket om service men även ett par andra i Stockholm. Superchargerutvecklare och rekryterare.
Kolla på https://www.tesla.com/sv_SE/careers/sea ... /?region=3
Kolla på https://www.tesla.com/sv_SE/careers/sea ... /?region=3
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- Teslaspolen
- Teslaägare
Har funderat jag med. Men jag är ingen fysisk arbetare så att säga.
Har tagit det oranga pillret https://www.youtube.com/channel/UC0intL ... G-xAvUEO-A
- lator
- Teslaägare
Finns nog arbeten inom de flesta områden. Min tanke är väl att komma in i organisationen och därefter hitta sin plats... Jag vet vad jag kan men har inga bevis på det.
Vilken är din bransch, Teslaspolen?
Vilken är din bransch, Teslaspolen?

- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Jag har anmält intresse för om de öppnar i Linköping eller Nkpg. Det finns en sida där man kan lämna CV bara. Inte söka enspecifik tjänst. Tror att intresse och kunskap om Tesla väger tyngre en utbildning för dem. Som sagt, de flesta ansikten man möter kan inte ha någon jättestor arbetslivserfarenhet, men är väldigt kunniga
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Många är kunniga men på säljsidan är det tyvärr rätt dåligt. Man kanske ska skicka in CV t ifall det blir något här. Vi kanske blir kollegor AGCF 

Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Gärna detChalle76a skrev:Många är kunniga men på säljsidan är det tyvärr rätt dåligt. Man kanske ska skicka in CV t ifall det blir något här. Vi kanske blir kollegor AGCF

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- Andreas Muller
- Teslaägare
Jag har lagt in en ansökan. Ville igentligen stödja TESLA i utveckling som konsult. Men det är jätte svårt att få kontakt med dem. Ta gärna emot tips. Skulle vore kul att höra om någon ha lyckats ta sig in. 

Stromare
Känner ett par personer som jobbar/jobbat för Tesla i Bay Area. Väldigt spännande företag men också ett väldigt speciellt klimat vad det verkar. Helt galet tempo med väldigt (läs: extremt) korta ledtider, och med en profil som varumärket har så är det tufft att hänga sig kvar om man inte tokpresterar kontinuerligt. Nu varierar det säkerligen beroende på nivå, företaget är onekligen fascinerande. Let's change the world på riktigt liksom.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Skulle kunna tänka mig jobba som säljare eller DS faktiskt.
Har mycket lång erfarenhet av sälj och support.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Do it. Vi kan behöva nån på insidan.Tars skrev:Skulle kunna tänka mig jobba som säljare eller DS faktiskt.

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Tars
- Teslaägare
Undrar vad lönen är. Känns som om den bör vara helt ok.Surfaren skrev:Do it. Vi kan behöva nån på insidan.Tars skrev:Skulle kunna tänka mig jobba som säljare eller DS faktiskt.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Hamnar man på insidan så försvinner man härifrån känns det som.Surfaren skrev:Do it. Vi kan behöva nån på insidan.Tars skrev:Skulle kunna tänka mig jobba som säljare eller DS faktiskt.
Garanterat så finns personalen här, läser å skriver tom. Men ger sig inte till känna. Antagligen för att man då får klä skott för allt negativt om Tesla.
MYLR-24
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Pratade med en på Tesla om detta. De får inte vara aktiva på Teslaforum. Där emot mailar de ibland till medlemar de har förtroende för och ber dem rätta fel som cirkulerar._TonyV skrev:Hamnar man på insidan så försvinner man härifrån känns det som.Surfaren skrev:Do it. Vi kan behöva nån på insidan.Tars skrev:Skulle kunna tänka mig jobba som säljare eller DS faktiskt.
Garanterat så finns personalen här, läser å skriver tom. Men ger sig inte till känna. Antagligen för att man då får klä skott för allt negativt om Tesla.
Tesla Model Y
- Tars
- Teslaägare
Nä,jag vill ju va kvar!

- lator
- Teslaägare
Ingen kan ju förbjuda dig att läsa...Tars skrev:Nä,jag vill ju va kvar!

Vadå får och får? Det är väl ändå ganska anonymt att vara medlem här. Eller vet översteprästen kanske nånting om mig som jag borde känna till?gellerstam skrev:Pratade med en på Tesla om detta. De får inte vara aktiva på Teslaforum. Där emot mailar de ibland till medlemar de har förtroende för och ber dem rätta fel som cirkulerar.

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Det lär vara en företagspolicy att de anställda inte ska vara på forum och härja. Sedan går det ju såklart att i hemlighet göra saker som arbetsgivaren inte vill, men det ändrar ju inte policyn.mati skrev:Vadå får och får? Det är väl ändå ganska anonymt att vara medlem här. Eller vet översteprästen kanske nånting om mig som jag borde känna till?gellerstam skrev:Pratade med en på Tesla om detta. De får inte vara aktiva på Teslaforum. Där emot mailar de ibland till medlemar de har förtroende för och ber dem rätta fel som cirkulerar.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Med tanke på den expansionen som måste ske de närmaste åren för att kunna ut folkelbilen M3 i den omfattningen som Elon lovat bör väl antar jag organisationen växa x antal gånger.
Så jobb på Tesla om man har lite säljerfarenheter borde inte vara några problem.
Dock sa killen jag hade jämte mig att vid provkörningen att anställningsavtalet med förbudsparagrafter över vad du inte får göra var tjockare än den gamla telefonboken från Stockholm
Så jobb på Tesla om man har lite säljerfarenheter borde inte vara några problem.
Dock sa killen jag hade jämte mig att vid provkörningen att anställningsavtalet med förbudsparagrafter över vad du inte får göra var tjockare än den gamla telefonboken från Stockholm
Troligen en massa direktöversatt från amerikanska villkor som går direkt mot svensk arbetsrätt. Brukar vara så med amerikanska bolag som etablerar sig i Sverige.. Arbetsvillkor som går emot svensk lag behöver man inte följa, och man får inte bli avskedad för att man inte följer dem.. Vilket i o för sig är svårt att bevisa att man blivit... Är arbetsgivaren smart kommer hen såklart men nån annan ursäkt för avsked.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Det blev ett jäkla liv när Toys'R'us i Sverige skulle hävda amerikansk arbetsrätt(eller snarare frånvaron av den). Till slut har jag för mig pressen blir för stor i media etc, så dom fick gå över till svensk.joel80 skrev:Troligen en massa direktöversatt från amerikanska villkor som går direkt mot svensk arbetsrätt. Brukar vara så med amerikanska bolag som etablerar sig i Sverige.. Arbetsvillkor som går emot svensk lag behöver man inte följa, och man får inte bli avskedad för att man inte följer dem.. Vilket i o för sig är svårt att bevisa att man blivit... Är arbetsgivaren smart kommer hen såklart men nån annan ursäkt för avsked.
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Är ju det som är kul med Sverige. Man kan avtala om allt. Även kriminella handlingar. Men det går inte i en domstol att klaga om någon brutit mot avtalet om paragrafen bryter mot svensk lag.HelectriC skrev:Det blev ett jäkla liv när Toys'R'us i Sverige skulle hävda amerikansk arbetsrätt(eller snarare frånvaron av den). Till slut har jag för mig pressen blir för stor i media etc, så dom fick gå över till svensk.joel80 skrev:Troligen en massa direktöversatt från amerikanska villkor som går direkt mot svensk arbetsrätt. Brukar vara så med amerikanska bolag som etablerar sig i Sverige.. Arbetsvillkor som går emot svensk lag behöver man inte följa, och man får inte bli avskedad för att man inte följer dem.. Vilket i o för sig är svårt att bevisa att man blivit... Är arbetsgivaren smart kommer hen såklart men nån annan ursäkt för avsked.
Så även om de amerikanska avtalen är tjocka så är de som sagt ofta ej värda nått. Svåra är bara för de anställda att veta vad de kan bryta mot och vad de inte kan bryta mot.
Svart X90D, bokat en M3.
Oavsett vad man kan avtala om så blir det svårt att göra kometkarriär om man går emot arbetsgivarens vilja bara för att man får enligt lag.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Tars
- Teslaägare
Sant, men jag vill kunna ta input av er. Bra som dåligt.lator skrev:Ingen kan ju förbjuda dig att läsa...Tars skrev:Nä,jag vill ju va kvar!
Skickat från min puckophone med Tapatalk