Volvo säger emot sig själv

Här diskuteras andra tekniska frågor

Moderator: Redaktion

vigge50

Volvo säger emot sig själv

Inlägg av vigge50 »

Volvo har nu sagt att de ska leverera de första bilarna med autom körning till kunder.

http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... nska-vagar

Detta tycker jag är väldigt underligt, enligt Volvo så ljuger det nu eller så går det emot sin egna policy när det gäller säkerhet. Eller så gör det båda.
I denna artikeln nedanför säger Peter Mertens följande
"Alla som säger att de har system som är bättre än mänskliga förare ljuger"
Senare säger han också
"Så länge systemen inte är bättre än en bra mänsklig förare kommer Volvo inte göra något"

http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... pilot-igen

Då är frågan, släpper Volvo nu ett system som de erkänner inte är lika säkert som den mänskliga föraren men ändå ska ta över körningen vilket går direkt mot deras policy eller påstår de att de är säkrare än den mänskliga föraren vilket vi inte ska tro på enligt Peter själv.
Eller handlar allt om att Volvo är störst, bäst och vackrast så om någon släpper liknande system dagen innan Volvo så är det inte säkert och om de släpper dagen efter så kan Volvo säga att de var först med automa bilar??

Jag säger inte att Volvo inte tar säkerhet på största allvar, de har väldigt hög krocksäkerhet på sina bilar men just detta tycker jag är väldigt underligt.
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: Volvo säger emot sig själv

Inlägg av LarsL »

De lever i en bransch som är i kraftig förändring och då kan man inte hålla fast vid åsikter och väg val. Det är sunt att de ändrar sig efter omvärlden.
Användarvisningsbild
Nicklas
Teslaägare
Referralkod: ts.la/ida2603

Inlägg av Nicklas »

Detta är ju inget nytt i sig... DriveMe-projektet har varit på tapeten länge...
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare

Inlägg av lator »

Volvo skulle ju inte bygga elbilar heller... :lol:
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Skriv svar