V.8 på gång:-)

Här diskuterar vi om Tesla Model S

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Re: V.8 på gång:-)

Inlägg av danni »

Jonnen skrev:
Varför i h..vete använder ni inte era egna spotify konton i er egen bil? Eller är ni för snåla så ni delar det med hela familjen?

Mycket skitsnack nu om 3G och spotify, troligen är det ni som har tummen mitt i eller så är det något fel på era bilar.
Jag är för mycket i min bil.. ja faktiskt är jag det, 9000 mil på 15 månader.
Men aldrig vart i närheten av de problem som beskrivs i den här tråden som egentligen handlar om något helt annat.
Jag lyssnar dagligen på spotify eller radio via tunins och i princip aldrig haft de problem ni skriver om här?? Även utomlands. Men visst när jag är mitt ute i de lappländska skogarna på väg till Dorotea så kan det vara lite problem, men då är det även ett X på min mobil (telia) och kan faktiskt inte skylla på min BIL då, knappt telia.
Än en gång.. sorry.. det här är en tråd för V8 men just nu blir jag blir lite irriterad....

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Så bara för att du inte upplever några problem så måste det vara skitsnack eller tummen mitt i handen? Bullshit. Det är helt enkelt enorma problem med Teslas Spotify-integration. Den är kass och kryllar av buggar. Sen måste det inte vara samma sak som att den buggar för precis alla eller att alla upplever exakt samma problem hela tiden, eller hur? Olika människor har upplevt olika problem, själv har jag upplevt flera av problemen i olika omgångar. Jag måste starta om skärmen nästan dagligen för att kunna köra Spotify, och det är tämligen konsekventa mönster - så fort jag har lyssnat på Spotify via datorn på samma konto, så kommer Spotify i bilen att strula till jag gjort en omstart. Jag har även upplevt en del andra problem som några andra beskrivit, som att låtar stoppar i förtid. Sen har vi en del mer generella problem med integrationen som jag tror precis alla upplever, som det faktum att den inte uppdaterar playlists om man inte startar om den eller loggar ut och in igen. Sen får du försöka hävda att alla de här problemen skulle bero på att jag har tummen mitt i handen i IT-frågor, men jag skulle inte ge särskilt mycket för den åsikten... Och jag använder förresten mitt egna konto, inte mitt Tesla-konto (som förvisso är att betrakta som mitt också), och tvärtom är det en stor orsak till många av mina problem, eftersom bilen inte kan hantera att jag lyssnar från olika enheter (inte samtidigt, vilket inte ska gå, utan överhuvudtaget).
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
kangru
Teslaägare

Inlägg av kangru »

danni skrev:
Jonnen skrev:
Varför i h..vete använder ni inte era egna spotify konton i er egen bil? Eller är ni för snåla så ni delar det med hela familjen?

Mycket skitsnack nu om 3G och spotify, troligen är det ni som har tummen mitt i eller så är det något fel på era bilar.
Jag är för mycket i min bil.. ja faktiskt är jag det, 9000 mil på 15 månader.
Men aldrig vart i närheten av de problem som beskrivs i den här tråden som egentligen handlar om något helt annat.
Jag lyssnar dagligen på spotify eller radio via tunins och i princip aldrig haft de problem ni skriver om här?? Även utomlands. Men visst när jag är mitt ute i de lappländska skogarna på väg till Dorotea så kan det vara lite problem, men då är det även ett X på min mobil (telia) och kan faktiskt inte skylla på min BIL då, knappt telia.
Än en gång.. sorry.. det här är en tråd för V8 men just nu blir jag blir lite irriterad....

Så bara för att du inte upplever några problem så måste det vara skitsnack eller tummen mitt i handen? Bullshit. Det är helt enkelt enorma problem med Teslas Spotify-integration. Den är kass och kryllar av buggar. Sen måste det inte vara samma sak som att den buggar för precis alla eller att alla upplever exakt samma problem hela tiden, eller hur? Olika människor har upplevt olika problem, själv har jag upplevt flera av problemen i olika omgångar. Jag måste starta om skärmen nästan dagligen för att kunna köra Spotify, och det är tämligen konsekventa mönster - så fort jag har lyssnat på Spotify via datorn på samma konto, så kommer Spotify i bilen att strula till jag gjort en omstart. Jag har även upplevt en del andra problem som några andra beskrivit, som att låtar stoppar i förtid. Sen har vi en del mer generella problem med integrationen som jag tror precis alla upplever, som det faktum att den inte uppdaterar playlists om man inte startar om den eller loggar ut och in igen. Sen får du försöka hävda att alla de här problemen skulle bero på att jag har tummen mitt i handen i IT-frågor, men jag skulle inte ge särskilt mycket för den åsikten... Och jag använder förresten mitt egna konto, inte mitt Tesla-konto (som förvisso är att betrakta som mitt också), och tvärtom är det en stor orsak till många av mina problem, eftersom bilen inte kan hantera att jag lyssnar från olika enheter (inte samtidigt, vilket inte ska gå, utan överhuvudtaget).
Jag har ett antal andra problem med Spotify i bilen men inte de som de flesta verkar ha utan:

1) När jag kör en "radio" för en viss artist och jag sedan gör nästa låt ett par gånger så hamnar ljudet och displayen i osynk, dvs den låt som spelas är inte den som visas.
2) Jag kan ibland inte ifrån start spela en "radio" utan då hittar den inte låten men om jag väljer en enskild låt först så kommer den alltid igång och sedan kan jag direkt välja en "radio"
3) Någon enstaka gång så har jag fått att ljudet hackar eller liknande, detta var främst i början och ofta kopplat till att jag gjorde annat samtidigt med displayen som att flytta kartan, starta GPS osv.
Användarvisningsbild
danni
Teslaägare
Referralkod: ts.la/danni1257
Kontakt:

Inlägg av danni »

Nu är det förresten officiellt torsdag i Kalifornien, och jag har inte hört ett knyst om att utrullningen skulle vara påbörjad. På Elon-fronten intet nytt, med andra ord.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Användarvisningsbild
Jonnen
Teslaägare

Inlägg av Jonnen »

Det är väldigt trist att så många har så stora problem med att lyssna på spotify i sina bilar, och att det skiljer så mellan bilar förbryllar mig?
Men jag ber om ursäkt.. det var inte meningen att brusa upp, men när man läser igenom tråden så får man känslan av att spotify och bilens Internet uppkoppling är helt värdelös. (Medveten att vissa känner så)
Men det är många som läser det här forumet och följer den här tråden som aldrig suttit i en Tesla, och det är synd om dom ska få en felaktig bild, därför ville jag tala om att jag har väldigt få problem med min spotify i bilen.
Men ska så klart inte beskylla er som har problem.
Jag hoppas verkligen att V.8 kommer att förbättra spotify för er som har problem.
Själv hoppas att det kommer en funktion att kunna lägga spellistor offline för de gånger man är utanför mobiltäckning. Men det krävs en del datalagringskapacitet och jag tror inte Tesla vill använda den till musik.
Nu väntar vi med spänning på att det ska plinga till i telefonen att en ny uppdatering finns tillgänglig.

Användarvisningsbild
Lessmog
Teslaägare

Inlägg av Lessmog »

Jonnen skrev:
Nu väntar vi med spänning på att det ska plinga till i telefonen att en ny uppdatering finns tillgänglig.

Min plingade sent i går kväll, verkställde i morse. Bara små ändringar. 2.32.100 -> 2.36.74 tror jag.

EDIT: Mindes fel, 2.36.31 var det nu.
Senast redigerad av Lessmog, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Franz
Teslaägare
Referralkod: ts.la/franz9414
Kontakt:

Inlägg av Franz »

En kille i USA som håller på att dra in ny firmware. Han hade redan fått den senaste patchen... https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1743055/
Driver sajten Car.info
Användarvisningsbild
Mikke996
Teslaägare

Inlägg av Mikke996 »

Man ska tydligen ha händerna på ratten HELA tiden nu :(
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Här har en lagt upp bilder, jag kommer infoga de här men då det är många bilder så blir det några inlägg och kan ta några minuter.

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads ... st-1743105
vigge50

Inlägg av vigge50 »

IMG_0673.JPG
IMG_0674.JPG
IMG_0675.JPG
vigge50

Inlägg av vigge50 »

IMG_0676.JPG
IMG_0677.JPG
IMG_0678.JPG
vigge50

Inlägg av vigge50 »

IMG_0679.JPG
IMG_0680.JPG
IMG_0681.JPG
vigge50

Inlägg av vigge50 »

IMG_0682.JPG
IMG_0683.JPG
IMG_0684.JPG
vigge50

Inlägg av vigge50 »

IMG_0685.JPG
IMG_0686.JPG
IMG_0687.JPG
vigge50

Inlägg av vigge50 »

IMG_0689.JPG
IMG_0688.JPG
Så, nu ska jag börja läsa
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inlägg av HelectriC »

coolt, nu behöver jag inte läsa i min bil när uppdateringen kommer, bara att tuta och köra :D
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
vigge50

Inlägg av vigge50 »

HelectriC skrev:
coolt, nu behöver jag inte läsa i min bil när uppdateringen kommer, bara att tuta och köra :D
Jo, någon måste ju se om det är uppdateringar för Spotify, det var ju en del där som inte var så relevant för oss i Europa.
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

Mikke996 skrev:
Sopigt :(
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
vigge50

Inlägg av vigge50 »

Mikke996 skrev:
Var har du läst det?

Detta såg jag på electrek
IMG_0692.PNG
https://electrek.co/2016/09/22/tesla-au ... breakdown/
Användarvisningsbild
Feddan
Teslaägare

Inlägg av Feddan »

vigge50 skrev:
Mikke996 skrev:
Var har du läst det?

Bilagan IMG_0692.PNG finns inte längre
Screenshot_20160922-141558~2.png
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
Användarvisningsbild
Mikke996
Teslaägare

Inlägg av Mikke996 »

vigge50 skrev:
Mikke996 skrev:
Var har du läst det?

IMG_0692.PNG

Jag har mer än gärna fel om jag tolkade releasen fel :D
Användarvisningsbild
Haglund
Teslaägare

Inlägg av Haglund »

Personligen tycker jag att det vore väldigt begränsande om man måste dutta till ratten en gång i minuten på motorväg, men vi får väl se vad som händer med den funktionen när den kommer till Europa. När autopiloten släpptes sades det ju att man inte skulle kunna köra för fort med den heller, men det går ju bevisligen.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Användarvisningsbild
Svenssons
Teslaägare

Inlägg av Svenssons »

Haglund skrev:
Personligen tycker jag att det vore väldigt begränsande om man måste dutta till ratten en gång i minuten på motorväg, men vi får väl se vad som händer med den funktionen när den kommer till Europa. När autopiloten släpptes sades det ju att man inte skulle kunna köra för fort med den heller, men det går ju bevisligen.
Jag undrar vad det är som bestämmer när AP är begränsad av hastigheten på en väg och när den inte är det. Varje dag kör jag på en väg som är omväxlande 70 och 40. På denna väg är AP begränsad till max 10 km/h över laglig hastighet. De flesta övriga vägar har inte denna begränsning trotts att bil "vet " hastigheten. Till saken hör att hastigheten på 40-sträckorna ändrades rätt nyligen så kanske finns det mer korrekt ifyllda uppgifter för dessa sträckor i någon GIS-databas. Har märkt att AP har blivit bättre på denna sträcka redan. I början var det lite svajigt och jag blev ombedd att hålla i ratten ett par gånger oftast på samma platser. Nu funkar det bra hela vägen.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare

Inlägg av Pontus »

dstr skrev:
Feddan skrev:
"V8.0 starts downloading tonight. Release will be gradual to make sure there aren't small regressions."
Det var det här med Teslas förmåga att kommunicera. En "World Wide release" är inte "gradual".
Om man ska gissa lite med historia i minnet så men Elon att dom släpper gradvis i USA först (är väl helt självklart för alla) andra delar av världen får vänta på sin tur
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Användarvisningsbild
muran
Teslaägare

Inlägg av muran »

Haglund skrev:

Ser inte ut som att man behöver dutta ratten speciellt ofta enligt den här:
http://www.bloomberg.com/news/features/ ... us-upgrade

Sen tycker jag inte att dutta ratten är det största problemet egentligen. Jag håller helst några fingrar på ratten för att känna hur den rör sig.
Däremot så är det inte alltid bilen upptäcker att jag faktiskt håller i ratten. Håller väl för löst helt enkelt. Det hade varit skönt om man hade kunnat justera så den inser att jo, jag håller faktiskt. :)
S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare

Inlägg av bylund »

Svenssons skrev:
Haglund skrev:
Jag undrar vad det är som bestämmer när AP är begränsad av hastigheten på en väg och när den inte är det. Varje dag kör jag på en väg som är omväxlande 70 och 40. På denna väg är AP begränsad till max 10 km/h över laglig hastighet. De flesta övriga vägar har inte denna begränsning trotts att bil "vet " hastigheten. Till saken hör att hastigheten på 40-sträckorna ändrades rätt nyligen så kanske finns det mer korrekt ifyllda uppgifter för dessa sträckor i någon GIS-databas. Har märkt att AP har blivit bättre på denna sträcka redan. I början var det lite svajigt och jag blev ombedd att hålla i ratten ett par gånger oftast på samma platser. Nu funkar det bra hela vägen.
Det ska vara de de vägar som inte är mötesfria som har begränsningen, men det är väldigt många vägar med mötande trafik som slinker igenom den spärren.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Skriv svar