Idag har äntligen Beatrice fått förenas med Bengt, efter nästan exakt tre års väntan.
Familjen tar Bengt en tur till Göteborg i morgon för att fira!
Bengt, intelligent namn fina bilen fått må jag säga .... måtte den ge dig många ideer till nya oppfinningar ... hade jag haft penningar hade jag köpt Beatrice direkt av dig.
#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22 ....
Beställd 15/5-19, Tesla Model S Ludicrous, blå med svart inredning.
Beställd 28/9-19, Tesla Model 3 SR+ RWD, vit med svart inredning.
Beställd 22/11-19, Tesla Cybertruck Dual Motor AWD
X:en är enormt stor! Det är lätt att röra sig mellan andra och tredje raden även som vuxen. Båda sätena i tredje sätesraden blir väldigt användbara när man valt 6-sätes-konfigurationen.
Falkvingedörrarna är fantastiska i vårt garage där det annars är trångt mellan bilarna - dörren verkligen försvinner helt och hållet, vilket gör det störtlätt att packa in barn och packning. Så här långt känns allt väldigt väldigt bra!
Tjusigt, då lever du äntligen upp till användarnamnet! Som trogen läsare av reseberättelsen (och numera även lysnare) så började jag bli rädd för att du skulle fega ur efter strul med s:en. Givetvis är vi ju nyfikna på att höra om nya äventyr.
Fick klämma lite på en x i veckan och egentligen gillar jag inte alls biltypen men ändå finns något lockande med den trots bläcket knappt hunnit torka på avtalet till min s...
Tjusigt, då lever du äntligen upp till användarnamnet! Som trogen läsare av reseberättelsen (och numera även lysnare) så började jag bli rädd för att du skulle fega ur efter strul med s:en. Givetvis är vi ju nyfikna på att höra om nya äventyr.
Fick klämma lite på en x i veckan och egentligen gillar jag inte alls biltypen men ändå finns något lockande med den trots bläcket knappt hunnit torka på avtalet till min s...
På väg till Göteborg nu med fru och tre barn. Detta är helt klart en mycket bättre bil för oss. Väsentligt mer rymlig - mycket lättare att packa in och ur barn.
Det enda som är tråkigt är att den är ännu bredare än S:en, och den som lyssnat på podden vet vad som då riskerar att hända när jag ska köra in eller ut
Helt fullt i alla P-husen på grund av bokmässa. Underbart att det då finns en Teslaklubb. Parkering med gångavstånd till Universeum - med trefasladdning!
Helt fullt i alla P-husen på grund av bokmässa. Underbart att det då finns en Teslaklubb. Parkering med gångavstånd till Universeum - med trefasladdning!
Tack HenrikGBG! Teslaklubben sviker aldrig!
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Tack HenrikGBG! Teslaklubben sviker aldrig!
Ser att du har laddat i uddevalla
grattis till nya bilen och schysst färgkombo. Hur är stolarna?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Du känner inte av nån väsentlig skillnad iom att det inte är skinn? Inte svettigare? Kör du med ventilation på? Hur känns de med avslagen ventilation?
Nej jag upplever ingen skillnad med ventilationen av. Det känns inte som skinn dock - materialkvaliteten känns mjukare, som tyg.
Upplever dock att det är löjligt behagligt att ha svag ventilation på i stolarna hela tiden - visste inte att jag saknade ventilation i stolen förrän jag skaffade det.
Baserat på den erfarenhet jag har tills nu (har haft bilen ett drygt dygn), skulle jag valt exakt samma klädsel igen. Får återkomma i frågan när jag fått lite mer praktisk erfarenhet... kan ta upp det i podden.