Det är väl knappast nätverket som avgör det, snarare bilen och om den är bootad som europeisk så lär man få vänta ändå?gellerstam skrev:Nääää, men VPN-tunnel till nätverk i USA så är saken biff.Gustafsson skrev:Det ska till en jäkla extender för att ta in amerikansk wi-fiKirre skrev:Det verkar som att alla som hittills fått .108 har fått den via wifi...
Blir till att skaffa en wifi-extender i helgen
V.8 på gång:-)
Moderator: Redaktion
Re: V.8 på gång:-)
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Bilen vet dessutom vart i världen den är. Kul att drömma dock.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Precis. Alla gånger styrt på mac-address vs vin-nummer.HelectriC skrev:Det är väl knappast nätverket som avgör det, snarare bilen och om den är bootad som europeisk så lär man få vänta ändå?gellerstam skrev:Nääää, men VPN-tunnel till nätverk i USA så är saken biff.Gustafsson skrev:Det ska till en jäkla extender för att ta in amerikansk wi-fiKirre skrev:Det verkar som att alla som hittills fått .108 har fått den via wifi...
När sådant hamnar snett så får segelflygarn sakerna före. Jag undrar fortfarande vad priset var för att han skulle installera roll-back'en.
Arbetsinsatsen för att få till detta är så liten att det är värt att testa oavsett.dstr skrev:Precis. Alla gånger styrt på mac-address vs vin-nummer.HelectriC skrev:Det är väl knappast nätverket som avgör det, snarare bilen och om den är bootad som europeisk så lär man få vänta ändå?gellerstam skrev:Nääää, men VPN-tunnel till nätverk i USA så är saken biff.Gustafsson skrev:Det ska till en jäkla extender för att ta in amerikansk wi-fiKirre skrev:Det verkar som att alla som hittills fått .108 har fått den via wifi...
När sådant hamnar snett så får segelflygarn sakerna före. Jag undrar fortfarande vad priset var för att han skulle installera roll-back'en.
Återkommer efter helgen med resultatet. Kanske blir jag först utanför US med OS8 då schweizaren fick sin tillbakadragen?

MY LR, Pearl White
Det verkar ju som att det inte blir lika kul med autopilot i 8.0? Den kommer kräva att du har händerna på ratten, eller ja, tar i ratten nästan hela tiden om det svänger. Sett en video där en satte ett gummiband för att lura "tjatet" som verkar uppkomma vid minsta lilla sväng om att hålla händerna på ratten.
Ok, jag förstår anledningen från Tesla att stoppa idioter från att lita för mycket på auto steer men det är ju näst intill meningslöst att använda auto steer om man ändå måste hålla i ratten, vad blir poängen då? Om jag ändå har händerna på ratten kan jag lika gärna styra bilen också. Sjukt tråkig nyhet.
Dessutom verkar AP helt vägra gå igång igen om man ignorerar varningarna tills man stannat och lagt i P.
Hm, var överförtjust i funktionaliteten med AP och det var en extremt stor anledning till att skaffa Tesla, men vad ska man som sagt med den förbättrade AP:n till om man inte kan hålla händerna från ratten
En liten tröst att jag inte har möjligheten att köpa en Tesla just nu iaf
Ok, jag förstår anledningen från Tesla att stoppa idioter från att lita för mycket på auto steer men det är ju näst intill meningslöst att använda auto steer om man ändå måste hålla i ratten, vad blir poängen då? Om jag ändå har händerna på ratten kan jag lika gärna styra bilen också. Sjukt tråkig nyhet.
Dessutom verkar AP helt vägra gå igång igen om man ignorerar varningarna tills man stannat och lagt i P.
Hm, var överförtjust i funktionaliteten med AP och det var en extremt stor anledning till att skaffa Tesla, men vad ska man som sagt med den förbättrade AP:n till om man inte kan hålla händerna från ratten

Enligt rapporterna jag har läst så var testaren tvungen att köra i närmare 30 minuter och kämpa för att lyckas få "warning of shame". Men vi får väl se efter releasen.heron skrev:Det verkar ju som att det inte blir lika kul med autopilot i 8.0? Den kommer kräva att du har händerna på ratten, eller ja, tar i ratten nästan hela tiden om det svänger. Sett en video där en satte ett gummiband för att lura "tjatet" som verkar uppkomma vid minsta lilla sväng om att hålla händerna på ratten.
Jag gillar som sagt hålla några fingrar på ratten ändå för att känna rörelserna den gör, gör att jag kan uppfatta och reagera fortare om jag tycker den gör något fel.
AP är extremt avslappnande och skulle tro att den är ännu bättre i denna releasen trots allt.
Vi får väl snart se... kanske vilken dag som helst, eller en vecka eller två.
Högst sannolikt på torsdag.
S75D Pearl white
S85D Midnight silver metallic
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Nu får den komma
vill ha nya mediaspelaren

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Hur mycket behövs det för att ratten ska reagera på att du har håller i ratten? Blir ju riktigt irriterande om det inte räcker med att vila en hand på ratten, det är ju ungefär så jag håller i ratten nu utan AP.
Det räcker oftast. I nuvarande version i alla fall. Jag gör ändå gärna det, då känner man tidigt om bilen vill hitta på något märkligt.LarsL skrev:Hur mycket behövs det för att ratten ska reagera på att du har håller i ratten? Blir ju riktigt irriterande om det inte räcker med att vila en hand på ratten, det är ju ungefär så jag håller i ratten nu utan AP.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Precis att hålla en hand på ratten för att känna bilen är helt ok. Så du får alltså inte ens påminnelser om att ta tag i ratten då?bylund skrev:Det räcker oftast. I nuvarande version i alla fall. Jag gör ändå gärna det, då känner man tidigt om bilen vill hitta på något märkligt.LarsL skrev:Hur mycket behövs det för att ratten ska reagera på att du har håller i ratten? Blir ju riktigt irriterande om det inte räcker med att vila en hand på ratten, det är ju ungefär så jag håller i ratten nu utan AP.
Det händer. Men mindre ofta än dessa tre gånger på en timme som det talas om.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Jag gillar det nya med att hela ramen framför ratten blinkar vitt när det är dags att ta tag i ratten...
- när man hållit koll utanför bilen har det ibland hänt att jag missat den lilla notis om att hålla i ratten och då har det gått vidare till bip-bip...
Åh vad jag ser fram emot nästa version
- när man hållit koll utanför bilen har det ibland hänt att jag missat den lilla notis om att hålla i ratten och då har det gått vidare till bip-bip...
Åh vad jag ser fram emot nästa version

Fortfarande bara USA bilar och Model S som fått den men antalet fortsätter ticka på uppåt nu i alla fall.
"tre gånger på en timme"???!!!bylund skrev:Det händer. Men mindre ofta än dessa tre gånger på en timme som det talas om.
Det är väl inget att störa sig på.. Har jag missat något?
Model S P85D,
- Nicklas
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/ida2603
Det finns många, till och med på detta forum, som ojar sig över både det ena och det andra eftersom de "hört" eller "läst" något som de sedan tolkat fritt...Foluke skrev:"tre gånger på en timme"???!!!bylund skrev:Det händer. Men mindre ofta än dessa tre gånger på en timme som det talas om.
Det är väl inget att störa sig på.. Har jag missat något?

Ja, lite mycket gnäll innan facit är på plats. Tesla går ju mot autonoma bilar, jag kan inte tänka mig att de på vägen dit kräver att man hållet i ratten hela tiden.
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
+1akeller skrev:Ja, lite mycket gnäll innan facit är på plats. Tesla går ju mot autonoma bilar, jag kan inte tänka mig att de på vägen dit kräver att man hållet i ratten hela tiden.
Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
- Andreasson
- Teslaägare
+1heron skrev:Det verkar ju som att det inte blir lika kul med autopilot i 8.0? Den kommer kräva att du har händerna på ratten, eller ja, tar i ratten nästan hela tiden om det svänger. Sett en video där en satte ett gummiband för att lura "tjatet" som verkar uppkomma vid minsta lilla sväng om att hålla händerna på ratten.
Jag är rädd att autopiloten bli klart sämre. Om jag måste hålla i ratten hela tiden/stup i kvarten kommer jag att stänga av den och styra själv istället!

Model S 85D (2015)
Model X Long Range (2020)
Model X Long Range (2020)
Vid 4.51 i videon händer det grejer.
Röd Model 3 AWD LR. TSLA investerare. Egen vindkraft via Solivind El Ekonomiska Förening & solpaneler. Tidigare en S75D. Bygger framtidens matproduktion hos Johannas.
Troligtvis kommer man se de vita blinkandet även om man har ögonen på vägen. Tror inte detta blir något problem. Det är min gissning i varje fall, speciellt om musiken tystnar vid första pipet.bjelkeman skrev:
Vid 4.51 i videon händer det grejer.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Känns ju helt OK!
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
Jag tror man kommer upptäcka det vita blinkandet mycket tidigare än i v7. Känns inte längre så negativt som jag först trodde.
Model 3-24/Polestar 3-24
Kanske gammal nyhet men nu finns info om 8.0 på Teslas hemsida. Fanns inte häromdagen i alla fall
Sjukt snygg röd S100D...
Sjukt snygg röd S85D...
Det känns inte helt intelligent att autopiloten slås av under färd, eller slår han av den manuellt? Vad händer om föraren har svimmat eller av annan anledning är oförmögen att ta över ratten?bjelkeman skrev:Vid 4.51 i videon händer det grejer.
Den borde börja sakta ner och sedan säkert stanna bilen med varningsblinkers påslaget...
Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Jag fick intrycket att han tog över själv. Antar att han inte ville att bilen skulle stanna på en väg med 65 mi/h. Men det blir helt klart något att testa när v8 kommer 

Model x performance Raven 2019