Next gen seats
Moderator: Redaktion
Next gen seats
Jag beställde min bil i november, natten innan prishöjningen, med next gen seats. Sedan har det ju strulat och lett till förseningar när någon upptäckte att det inte funkade så bra att fälla dem. På mitt leveransbesked var det först de nya sätena på bilden, sedan ändrades den till de gamla. I morse när jag tittade (för det gör man ju någon gång i timmen:) var det next gen på bilden igen!
Jag är lite i valet kvalet, tror mest att jag lutar mot de gamla. Jag åker inte i baksätet ändå och lastutrymmet är viktigt när man väl står där och skall ha in grejor. De nya sätena är fräckare men det är en övergående känsla.
Nu till saken, jag har förstått att Tesla ringer runt och frågar hur man vill ha det. Jag talade med min DS igår men han menade att det inte är alla och om de sätena som sitter i bilen de sitter där. Min bil har inte gått i produktion än.
Har någon här fått det berömda samtalet?
Jag är lite i valet kvalet, tror mest att jag lutar mot de gamla. Jag åker inte i baksätet ändå och lastutrymmet är viktigt när man väl står där och skall ha in grejor. De nya sätena är fräckare men det är en övergående känsla.
Nu till saken, jag har förstått att Tesla ringer runt och frågar hur man vill ha det. Jag talade med min DS igår men han menade att det inte är alla och om de sätena som sitter i bilen de sitter där. Min bil har inte gått i produktion än.
phasebox.se
P85D
P85D
Re: Next gen seats
Välj next gen i bak! Jag lade in en bild på next gen fällda i den andra tråden om next gen. Jag ser ingen skillnad mot min nuvarande fällning. Det sägs vara en cm... Sedan är det en kant då next gen är tjockare.,dvs när du fäller blir det en kant mellan bagaget och det föllda baksätet. Alla ägare på TMC som fått next gen verkar klart nöjda. Med next gen fram och standard i bak får du en konstig blandning då det är olika säten/stygn etc... Även hört att man sitter klart bättre i baksätet med next gen. Jag valde behålla next gen bak. Dungör som du vill men min rekommendation är given. 

Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.
Jag fick samtalet och Teslakillen som ringde skulle själv valt next gen sade han. De ringer för att ge alla chansen att välja då några pedantiska amerikaner tydligen gnällt över fällningen. Någon som sover i bilen... Du kan förkovra dig på teslamotorsclub.com där set finns några långa trådar i ämnet.
Tack för detta! Jag trodde att de var mer att de inte gick att fälla ordentligt. Kanten mellan sätena bekymrar mig inte, däremot att de du säger att det blir olika stygn etc. Vad jag förstår är det ju faktiskt tom olika tillverkare på nya och gamla säten.
Jag hoppas verkligen att jag slipper sova i bilen!!!
Jag hoppas verkligen att jag slipper sova i bilen!!!
phasebox.se
P85D
P85D
Kolla den andra tråden om next gen här på forumet där finns en bild på fällning av next gen. Kolla även TMC. Jag var otrolig för att det var rejäl skillnad men det är det inte. Personligen fäller jag sällan. Typ vinterdäcken skall fraktas. Men klart bra att kunna fälla om behovet uppstår så enig om att det ör viktigt.
Verkar som det finns amerikaner som campar med sin model S... Kanske finns de som säljer huset och bor i bilen? Jag har aldrig tänkt tanken att sova i bilen... 

Förstår inte alls vad du menar att man kollar 1 gång i timmen på sin status eller om det har ändrats något i konfigurationen.root skrev:Jag beställde min bil i november, natten innan prishöjningen, med next gen seats. Sedan har det ju strulat och lett till förseningar när någon upptäckte att det inte funkade så bra att fälla dem. På mitt leveransbesked var det först de nya sätena på bilden, sedan ändrades den till de gamla. I morse när jag tittade (för det gör man ju någon gång i timmen:) var det next gen på bilden igen!

P85D med leverans i mitten på mars!!
Nu kollade jag min med och det var nu ändrat till next gen i bak med. Tycker att de som sitter bak ska ha liknande komfort som i fram, sen de få gångerna man själv sitter där bak.
P85D med leverans i mitten på mars!!
Ja nu har de fixat felet i PDF filen så man ser att det är next gen bak.
.
Senast redigerad av Svenssons, redigerad totalt 1 gånger.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Nex gen 2.0...
Tänkte bara dela med mig av en bild ifrån TMC.
Tänkte bara dela med mig av en bild ifrån TMC.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Gillar inte alls utseeendet på dessa...
Även om det inte faller alla i smaken (är själv inte så förtjust i just dessa) så tycker jag att det är kul att se att det finns de som gör något åt även sätena. Kan ingenting om sådana här jobb själv men det vore ju kul om det skapades en marknad där det blir möjligt att köpa uppgraderingar till sätena.
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Hemska
Tesla Model S P85DL+ (nr 9)
Tidigare bilar
Model S P100D+ Tars Edition
Model S P85DL+
Model S P100DL
Model S 90D
Model S P85DL
Model S P85+
Model S P85 levererad 12 juni 2014
Tidigare bilar