Spioner sökes!
Moderator: Redaktion
- lator
- Teslaägare
Spioner sökes!
Det finns obekräftade uppgifter om att en Model 3 har smugglats in i landet via en fordonstransport i förmiddags. En grön lastbil med tre mörka Model X på övervåningen och två mörka Model S på nedre våningen med en misstänkt Model 3 emellan sig har siktats vid betalstationen för Öresundsbron vid elvatiden. Vi antar att transporten har ett SC som destination och uppgifter som kan bekräfta denna observation (utan bilder har det ju inte hänt) kommer givetvis att belönas!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Re: Spioner sökes!
Om det hade varit i januari hade jag kunnat tro på det, dvs. om de ville till Kiruna och testköra vinterförhållande, men nu?
- lator
- Teslaägare
Precis! Men om ingen undersöker så vet vi inte och det kommer att "suga"...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

vad skulle poängen vara med det? testa på svenska höstvägar?
nej, det är nog inte en M3. dessutom transporterar man inte "hemliga" bilar öppet. Då används stängda skåp.

Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Den borde precis kommit fram till servicecentret i Göteborg om den skulle dit.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
https://teslaclubsweden.se/forum/viewtopic.php?f=21&t=20318
- lator
- Teslaägare
Ibland känner jag mig väldigt ovanlig...
Vad är det som styr trådars popularitet egentligen?
När en uppgift om en möjlig Model 3 i Sverige dyker upp så går jag ingång på alla tre faserna (tidigare alla cylindrar) men det är tydligen nästan bara jag som tycker att det är något väldigt spännande, eller så är det så att alla andra redan har beslutat sig för att det är omöjligt.
Eller så är det så att ingen annan kan skriva något då de sitter i bilen på någon väg i Sverige där en grön lastbil bärandes 5 eller 6 Teslabilar kan tänkas passera...
För det kan väl inte vara så illa att alla jobbar?

Vad är det som styr trådars popularitet egentligen?
När en uppgift om en möjlig Model 3 i Sverige dyker upp så går jag ingång på alla tre faserna (tidigare alla cylindrar) men det är tydligen nästan bara jag som tycker att det är något väldigt spännande, eller så är det så att alla andra redan har beslutat sig för att det är omöjligt.
Eller så är det så att ingen annan kan skriva något då de sitter i bilen på någon väg i Sverige där en grön lastbil bärandes 5 eller 6 Teslabilar kan tänkas passera...
För det kan väl inte vara så illa att alla jobbar?

- lator
- Teslaägare
Och vem mer är på SC Göteborg just nu...?Feddan skrev:Den borde precis kommit fram till servicecentret i Göteborg om den skulle dit.

Ja vi borde ha någon i närheten. Värt att åka dit och kolla bara för att ev. få chansen att ladda ner 8.0 från deras wifi.lator skrev:Och vem mer är på SC Göteborg just nu...?Feddan skrev:Den borde precis kommit fram till servicecentret i Göteborg om den skulle dit.
Överta företagsleasing av min Model S Performance 100 Ludicrous:
Jobbar precis jämte SC i Mölndal. Har inte sett några transporter idag, men så har jag inte bara tittat ut genom fönstret heller. 

Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag har inte sett några transporter heller, fastän jag tittat ut genom fönstret många gånger. Jag jobbar å andra sidan en halvmil ifrån servicecentret.Haglund skrev:Jobbar precis jämte SC i Mölndal. Har inte sett några transporter idag, men så har jag inte bara tittat ut genom fönstret heller.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Jag laddar i Ödeshög just nu. Ska hålla utkik på E4 på väg norrut. Ganska små chanser dock
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Ska hålla utkik här i väsby ifall det är så den åker hit. Jag åker själv då och då och spejar i tid och otid i väntan på min x vid sc. 
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Jag åker hem snart, tar vägen förbi även om det kanske är lite tidigt.Tars skrev:Ska hålla utkik här i väsby ifall det är så den åker hit. Jag åker själv då och då och spejar i tid och otid i väntan på min x vid sc.
Tar du 5-tiden Tars?
Om dom inte hinner fram innan stängning vart stannar dom då tror ni?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
- lator
- Teslaägare
Om den är på väg till Väsby så ligger du tyvärr ganska långt före den...AGCF skrev:Jag laddar i Ödeshög just nu. Ska hålla utkik på E4 på väg norrut. Ganska små chanser dock

- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Såg inget
den bör lasta av i väsby. Om det mot förmodan finns en 3, vad ska den vara till?

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- lator
- Teslaägare
Det är väl den stora frågan. Varför skulle Tesla skicka en Model 3 till Sverige nu???
Är det bekräftat att det fanns en Mazda på en tidigare transport?
Vilken annan bilmodell skulle kunna föväxlas med Model 3???
Är det bekräftat att det fanns en Mazda på en tidigare transport?
Vilken annan bilmodell skulle kunna föväxlas med Model 3???

- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Det känns osannolikt att det skulle vara till vintertest. Det finns mycket närmare i nordamerka. Det enda jag kan tänka mig men som också är osannolikt är att den ska visas för potentiella stra investerare i en nyemission. Men varför i Sverige av alla länder.
Möjlig testkörning på provbanan i Hällered?
Edit: Hur gärna man än vill, så nej. Det finns totalt noll skäl att frakta en testbil från USA till Sverige iaf innan vintern är här. Tyvärr var det nog bara en fripassagerare
Edit: Hur gärna man än vill, så nej. Det finns totalt noll skäl att frakta en testbil från USA till Sverige iaf innan vintern är här. Tyvärr var det nog bara en fripassagerare
Senast redigerad av Crappy, redigerad totalt 1 gånger.
Kan vara den röda lermodellen. Behöver kylas ner för att rikta backspeglarna...
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Foliehatt någon ?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Tars
- Teslaägare
I'm on it!!Pontus skrev:Jag åker hem snart, tar vägen förbi även om det kanske är lite tidigt.Tars skrev:Ska hålla utkik här i väsby ifall det är så den åker hit. Jag åker själv då och då och spejar i tid och otid i väntan på min x vid sc.
Tar du 5-tiden Tars?
Om dom inte hinner fram innan stängning vart stannar dom då tror ni?
Såg inget. Såg tre trailers vid 10 idag, men det va för tidigt för att den skulle va med på dessa transporter.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

- AGCF
- Teslaägare
- Kontakt:
Gör ett vaktschema! Hur svårt kan de va. De lastar garanterat av i skydd av mörkret 

- Tars
- Teslaägare
Bäst att åka dit nu för att kolla. Monterar upp kameror med pushfunktion så jag slipper vara vaken hela natten. 

- lator
- Teslaägare
Om de har kört direkt till Väsby med matrast så borde de vara framme nu. Det har ju inte hörts något från Gbg så vi får väl anta att det är Stockholm som är slutmål... Vilka har mörka bilar på gång?

Jag har en vinterfodrad.e5m1r skrev:Foliehatt någon ?
85D Referrallänk: http://---