Upptäckte några defekter/? efter 50 mil med min nya S60
Moderator: Redaktion
Re: Upptäckte några defekter/? efter 50 mil med min nya S60
Bylund: Japp fixat på några minuter.
Mati: ja sannerligen!
Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Mati: ja sannerligen!
Egenföretagare med innehav av:
Model Y - Long Range, Vit - Årsmodell 2024
- lator
- Teslaägare
Vad skönt att det var så enkelt att fixa. Inte så lätt att gissa orsaken där inte. Bra gjort av teknikern!
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Japp! jag hade då aldrig kunnat ana bakluckan 

Är det bara jag som inte fattar vad det är för gummi som satt fel?
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Ut å fota! Bilder bilder .... En bild säger mer än tusen poster ....
Senast redigerad av gellerstam, redigerad totalt 1 gånger.
Tesla Model Y
Det sitter två gummipluppar i framkant mellan bakluckan och chassit. Dessa gummin kan skruvas på för att justera avståndet mellan luckan och chassit. Felinställningen var att ena gummit var så feljusterat att endast ena sidan av luckan låg emot gummit. Den andra sidan var ca 5mm glapp så bakluckan började vibrera i högre farter.
- lator
- Teslaägare
Kanske denna...
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

- lator
- Teslaägare
Eller denna.

Jag gick ut och fotade men Lator hann före 
Som jag förstog det så var det den plattan på översta bilden som man skruvar på för att ändra avståndet till gummiklossen som sitter på själva bakluckan.

Som jag förstog det så var det den plattan på översta bilden som man skruvar på för att ändra avståndet till gummiklossen som sitter på själva bakluckan.
Lite ny på forumet så jag vet inte om det är ok att låna tråden till att fylla på i ämnet. Jag hämtade ut min S60D igår och såg att lacken höll mindre bra nivå på frunk och trunk. Vid en närmare titt upptäckte jag små små repor över nästan hela bilen. Det såg ut som att någon torkat av den med en smutsig trasa eller liknande. Det fanns också en liten repa på handtaget. Svaret var att "svarta bilar blir repiga" så de polerade lite på det. Jag har väldigt svårt att förstå hur en ny bil kan levereras repig oberoende av färg
Förutom det hade jag en 4-5cm stor bubbla i lacken på stötfångaren. Den skulle skickas vidare till service för att höra vad som gällde.
Väl i bilen såg jag 3st 20cm långa gropar på ovansidan av instrumentpanelen. Det verkar som att stoppning under klädseln är helt felgjord. Inte jättesnyggt...
Jag märkte också att vägljudet var oväntat högt. Det lät lite som att panot inte hade gått igen ordentligt men när min sambo åkte med kände hon att det blåste rakt in vid sidorutan. Rutan på passagerarsidan ligger cirka 5-6mm för långt ut så hela kanten på rutan syns när man tittar framifrån. På förarsidan ligger rutan istället innanför tätlisten
Jag har nu fått som förslag att komma in med bilen i början av november vilket jag har avböjt.
Det känns verkligen trist att varken service eller leverans klaffar när man ändå köpt en såpass dyr bil
Förutom det hade jag en 4-5cm stor bubbla i lacken på stötfångaren. Den skulle skickas vidare till service för att höra vad som gällde.
Väl i bilen såg jag 3st 20cm långa gropar på ovansidan av instrumentpanelen. Det verkar som att stoppning under klädseln är helt felgjord. Inte jättesnyggt...
Jag märkte också att vägljudet var oväntat högt. Det lät lite som att panot inte hade gått igen ordentligt men när min sambo åkte med kände hon att det blåste rakt in vid sidorutan. Rutan på passagerarsidan ligger cirka 5-6mm för långt ut så hela kanten på rutan syns när man tittar framifrån. På förarsidan ligger rutan istället innanför tätlisten
Jag har nu fått som förslag att komma in med bilen i början av november vilket jag har avböjt.
Det känns verkligen trist att varken service eller leverans klaffar när man ändå köpt en såpass dyr bil
Riktigt tråkigt. Ring Tesla och tjata. Jag har aldrig upplevt att de försöker att diskutera bort uppenbara fel. De har alltid bemött mig med välvilja och åtgärdat allting utan minsta morr och fräs. Men de blir förmodligen allt mer restriktiva nu när det blir fler Teslor på vägarna. Samtidigt som de uppenbarligen inte lyckas att hålla en acceptabel kvalitetsnivå.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Låna på! jag har fått den information jag behöver av klubben. Dom två kvarstående defekterna ska servicen fixa i November.
Fy vad tråkigt att läsa. Det känns som att Tesla fabriken försöker mata ut flera bilar än vad dom hinner göra kvalitetskontroller på. Eller har det alltid vart så här!? - ni som vart med lite längre.
Sedan hamnar det på Servicecentrerna som blir överbelastade.
Varför avböjde du till tiden i början av November? Allt du tagit upp måste du ju få åtgärdat.
Fy vad tråkigt att läsa. Det känns som att Tesla fabriken försöker mata ut flera bilar än vad dom hinner göra kvalitetskontroller på. Eller har det alltid vart så här!? - ni som vart med lite längre.
Sedan hamnar det på Servicecentrerna som blir överbelastade.
Varför avböjde du till tiden i början av November? Allt du tagit upp måste du ju få åtgärdat.
Jag tyckte inte att det var ok att vänta så länge. Fönstret skulle ju kunna läcka om det regnar eller när man kör och det sprutar upp vatten
Bilen är helt ny så det borde finnas en fastlane för den typen av åtgärder. Inte att man hamnar längst bak i kön
Bilen är helt ny så det borde finnas en fastlane för den typen av åtgärder. Inte att man hamnar längst bak i kön
Vilket Service Center handlar det om?
Ja, fönstret borde gå på övertid iaf.
Ingen rolig läsning, den här typen av fel har jag ALDRIG hört talas om vid en leverans av ny bil oavsett märke. Här skulle jag personligen inte bli nöjd förrän jag blivit ordentligt kompenserad, vilket jag verkligen hoppas du blir. Fan vad trist när man väntat så länge också...
Skickat från min iPhone med Tapatalk
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Det är skittråkigt när sånt här händer på en ny bil. Man blir förbannad och besviken och det är svårt att bli av med den känslan igen när missnöjet väl har satt sig. Jag känner igen detta. Tesla borde vara ytterst angelägna att åtgärda alla fel på din bil omgående.
Tesla bad mig visa upp bilen på lackverkstad också så det blev en bokning där också.
Någon som har strulande backspelglar? Den på passagerarsidan fäller oftast inte ut sig hela vägen så jag får trycka på manuellt på knappen 4-5 gånger för att den ska fälla ut sig helt nästan varje gång jag ska köra iväg. Jag vet inte om det finns någon inställning jag har råkat peta på
Någon som har strulande backspelglar? Den på passagerarsidan fäller oftast inte ut sig hela vägen så jag får trycka på manuellt på knappen 4-5 gånger för att den ska fälla ut sig helt nästan varje gång jag ska köra iväg. Jag vet inte om det finns någon inställning jag har råkat peta på
Antingen fäller den ut eller inte. Det ska inte finnas något mellanläge.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
- Musikmannen66
- Teslaägare
För mig går vänster backspegel inte riktigt ut hela biten och så visslar det i takluckan från 90 km/h .
För övrigt mycket nöjd . Har sällan känt mig så harmonisk i en bil och då är jag ändå musiker
För övrigt mycket nöjd . Har sällan känt mig så harmonisk i en bil och då är jag ändå musiker

Model S 75 . Svart med taklucka
När det gäller pano, kan du med blotta ögat se om det inte ser korrekt monterat ut? Ska du ta in den till SC för åtgärd?Musikmannen66 skrev:För mig går vänster backspegel inte riktigt ut hela biten och så visslar det i takluckan från 90 km/h .
(Såld) M3P - Röd - vita säten