Ladda i Norrköping
Moderator: Redaktion
Ladda i Norrköping
Tjenare
Som vissa av er känner till är jag en ganska inbiten fotbollssupporter som följer mitt lag runt alla Sveriges avkrokar.
Jag tänkte köra upp till Norrköping och kolla match den 16/10 och undrar om det finns någon vänlig själ som kan låna ut ett uttag medans jag är ock kollar matchen. Vi har nämligen lite tidspress på hemresan.
Har jag tur finns det ledig laddplats i parkeringshuset i centrum, men det är nog att hoppas på för mycket, därför undrar jag om det finns någon som bor inom en 20-30 min gångavstånd till Parken och som kan tänka sig att låna ut lite el.
Som vissa av er känner till är jag en ganska inbiten fotbollssupporter som följer mitt lag runt alla Sveriges avkrokar.
Jag tänkte köra upp till Norrköping och kolla match den 16/10 och undrar om det finns någon vänlig själ som kan låna ut ett uttag medans jag är ock kollar matchen. Vi har nämligen lite tidspress på hemresan.
Har jag tur finns det ledig laddplats i parkeringshuset i centrum, men det är nog att hoppas på för mycket, därför undrar jag om det finns någon som bor inom en 20-30 min gångavstånd till Parken och som kan tänka sig att låna ut lite el.
- S 85D, Titanium, Panorama, NextGen, Interiör, Luftfjädring, Köldpaket (Såld)
- S LR Raven, Deep Blue, Cream interiör
Re: Ladda i Norrköping
Det är ont om Teslor i Norrköping. Jag ska dock kolla om det finns något bra i närheten. Själv bor jag 2 mil söderut från parken. Men jag ska ta en tur och kolla.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
- tobbeturbo
- Teslaägare
Det finns i parkeringshuset Lyckan har jag för mig det heter. Mitt i centrum.
Referral: http://---
Är det nån som vet om Teslaladdaren har kommit upp än? När jag var där för ett par veckor sedan var det bara typ2 som var igång.tobbeturbo skrev:Det finns i parkeringshuset Lyckan har jag för mig det heter. Mitt i centrum.
De har visst satt upp laddare på parkeringshuset, efter Tibors strålande insats och politikernas skamliga svek. Det finns dock dessvärre inga garantier att dessa laddplatser är lediga när Du kommer och om Teslas destinationsladdare har kommit på plats känns osäker. På kartan är den inte utmärkt än.
Annars får Du nog nöja Dig med slöladdning 3,7kW hos en känd hamburgarekedja som regelbundet finns i närheten av Teslas Superchargerstationer
Norrköping är fortfarande katastrof ur laddningsperspektiv.
Annars får Du nog nöja Dig med slöladdning 3,7kW hos en känd hamburgarekedja som regelbundet finns i närheten av Teslas Superchargerstationer

Så här såg det ut för ett par veckor sedan, den röda platsen är för Tesla, men då fanns ingen laddare där:

Jag åker förbi och kollar i veckan. Annars kan jag parkera en bil där och blocka en plats med sladden i. Vilken tid dyker ni upp?
Ha ha det hade varit toppen, har inte riktigt räknat på tiden än men gissar att vi trillar in runt 13:30Challe76a skrev:Jag åker förbi och kollar i veckan. Annars kan jag parkera en bil där och blocka en plats med sladden i. Vilken tid dyker ni upp?
Skulle kunna gå. Kan jag ju gå på stan och shoppa lite innan hehe. Vi får höras lite närmare, åker förbi lite då och då så jag kan kolla om dest laddaren dyker upp.
Nu har Tesla laddaren kommit upp. Har testat den också.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Rätt schysst asså
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning

Sjukt snygg bil!Challe76a skrev:Nu har Tesla laddaren kommit upp. Har testat den också.
Tackar håller med
Verkligen snygg!Challe76a skrev:Tackar håller med
Förstår jag det rätt att det finns en Tesla destination charger med 3 fas, 16A
Och sedan 4st s fas 32A men vad är det för uttag på dessa?
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Jag vill bara säga att jag inte tycker det är okay att du postar en bild på en faceliftad Midnight Silver med gråa turbin. Inte det minsta okay. Min ekonomi klarar inte fler såna bilder nu.Challe76a skrev:Nu har Tesla laddaren kommit upp. Har testat den också.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Jag är ledsen att du mår dåligt över det danni. Jag tar ett nytt kort med min gamla bil.danni skrev:Jag vill bara säga att jag inte tycker det är okay att du postar en bild på en faceliftad Midnight Silver med gråa turbin. Inte det minsta okay. Min ekonomi klarar inte fler såna bilder nu.Challe76a skrev:Nu har Tesla laddaren kommit upp. Har testat den också.

Dom är typ 2 om jag inte kommer ihåg fel men jag är i stan så jag åker och kollar. Kan ju alltid lappa en felparkerad ICE bil med mina arga lappar och ta ett nytt kort till danni. Har gamla bilen idag.BigDaddyT skrev:Verkligen snygg!Challe76a skrev:Tackar håller med
Förstår jag det rätt att det finns en Tesla destination charger med 3 fas, 16A
Och sedan 4st s fas 32A men vad är det för uttag på dessa?
Nu har jag testat laddarna. Det är
Två uttag med kabel typ 2 och två uttag typ 2 där man får ha med sin egen kabel. Båda laddar med 15amp.
Jag testade Tesla laddaren och tur var väl det för den dog tämligen omgående. Min gamla bil har dubbelladdare så här sprakade det med bra fart i 30 sekunder innan det blev något fel. Jag gissar att det gick en propp någonstans. Har ringt och felanmält det till Lundbergs Fastigheter. Men jag tog ett kort för att danni ska må lite bättre.
Två uttag med kabel typ 2 och två uttag typ 2 där man får ha med sin egen kabel. Båda laddar med 15amp.
Jag testade Tesla laddaren och tur var väl det för den dog tämligen omgående. Min gamla bil har dubbelladdare så här sprakade det med bra fart i 30 sekunder innan det blev något fel. Jag gissar att det gick en propp någonstans. Har ringt och felanmält det till Lundbergs Fastigheter. Men jag tog ett kort för att danni ska må lite bättre.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Mycket bättre. Den där kan jag titta på utan att bli ledsen.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Det behövde du inte åkt dit för att testa! Du kunde bara ha frågat mig!Challe76a skrev:Nu har jag testat laddarna. Det är

Antar att man får dela på den effekten om man står 2 bilar på en stolpe.
Haha det var mest för danni jag åkte dit. Jag tror inte man får dela effekten. Varje låda är säkrad till 35Amp och med 2 uttag till varje så får man 15Amp st som jag ser det. Tog kort på dekalen också.
Då har de inte ställt in Wall Connector korrekt. Det går att sätta max strömstyrka i den och den skall ju inte vara högre än vad säkringen till den tål.Challe76a skrev:nt]
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Håller fullständigt med.danni skrev:Jag vill bara säga att jag inte tycker det är okay att du postar en bild på en faceliftad Midnight Silver med gråa turbin. Inte det minsta okay. Min ekonomi klarar inte fler såna bilder nu.Challe76a skrev:Nu har Tesla laddaren kommit upp. Har testat den också.
Vad tänkte du på???
Skickat från min puckophone med Tapatalk
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.

Hallå igen, nu när laddarna har varit uppe ett tag. Hur brukar det se ut, är där oftast fullt eller brukar där finnas plats?Challe76a skrev:Skulle kunna gå. Kan jag ju gå på stan och shoppa lite innan hehe. Vi får höras lite närmare, åker förbi lite då och då så jag kan kolla om dest laddaren dyker upp.
Vi kommer upp vid 13:00-13:30 imorgon och hade vi lyckats få en plats så kan vi köra hem till Vellinge på bara ett stopp i Toftaholm.
Har aldrig varit fullt när jag varit där. Tvärtom! Har du dubbelladdare så ställ ner amperen, något fel har dom gjort på dest laddaren. 20 amp var inga problem men någonstans norr om det så får den fnatt.