Bästa ekosystemet att köpa sig in i?

Här diskuterar vi miljöteknik.

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Teslaspolen
Teslaägare

Inlägg av Teslaspolen »

Hej på er!

Tänkte fråga om det finns någon eller några med lite erfarenheter kring batteridrivna verktyg.

Då batterierna lär vara en större kostnad om man ska inhandla nya prylar, dvs skruvdragare, lövblås, gräsklippare, motorsågar så undrar jag helt enkelt vilket ni tror det är bäst att satsa på? Det känns lite dumt att blanda då batterierna så klart inte har en standard passform... :roll:

Finns ju flera alternativ. Bosch, Ryobi, osv.
Användarvisningsbild
mickeisol
Teslaägare

Re: Bästa ekosystemet att köpa sig in i?

Inlägg av mickeisol »

Omöjligt att säga!

det är lite som med datorer, köp det bästa som finns precis när du behöver använda det, för då är det det bästa batteriet som finns just då

Tex batteridrivna kedjesågar så är exvis husqvarnas i en klass för sig just nu

http://www.husqvarna.com/se/produkter/m ... 966729212/

enda batterisågen med 20m/s kedjehastighet och en elmotor på runt 2kw, klarar 14 tums svärd, kan tänka mig att häcksaxen är lika bra

kan använda ryggbatteri till dessa för långa arbetspass.
Användarvisningsbild
mati
elbilist

Re: Bästa ekosystemet att köpa sig in i?

Inlägg av mati »

Jag köpte mig en batteridriven gräsklippare i somras, en Stiga 80V. Det är en liten evighetsmaskin som får mig att häpna varje gång jag klipper gräs.
Vidare har jag en Bosch Professionell skruvdragare. Ytterligare en evighetsmaskin som ersätter en vanlig borrmaskin i princip.
Det går inte att säga vad som är bäst. En tumregel för verktyg är väl att du får vad du betalar för.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Tars
Teslaägare
Referralkod: ts.la/michael4548

Inlägg av Tars »

Teslaspolen skrev:
Hej på er!

Tänkte fråga om det finns någon eller några med lite erfarenheter kring batteridrivna verktyg.

Då batterierna lär vara en större kostnad om man ska inhandla nya prylar, dvs skruvdragare, lövblås, gräsklippare, motorsågar så undrar jag helt enkelt vilket ni tror det är bäst att satsa på? Det känns lite dumt att blanda då batterierna så klart inte har en standard passform... :roll:

Finns ju flera alternativ. Bosch, Ryobi, osv.
Jag köpte mig Bosch röjsåg. Sjukt dyr, men väldigt trevlig att använda.
Mycket bra batteritid och när den är tom så laddar den snabbt. Brukar ta mig en liten paus och kaffe, och så är det fulladdat.
Nu väntar jag på att Bosch ska släppa en kraftig motorsåg så jag kan sälja min Sthil.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning :mrgreen:
Skriv svar