VW ID presenteras i Paris
Moderator: Redaktion
VW ID presenteras i Paris
http://www.mestmotor.se/recharge/artikl ... jer-bilder
En sån där mysko design... ...och dessutom är det bara en konceptbil, inte som nya Zoe, en bil som strax finns att köpa.
En sån där mysko design... ...och dessutom är det bara en konceptbil, inte som nya Zoe, en bil som strax finns att köpa.
Re: VW ID presenteras i Paris
Spännande det blir att se. Men tänk nytt...det känns ju ändå som Tesla ligger rätt långt före.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
- Niklas Z
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/niklas42449
ID brukar ju användas som förkortning för Intelligent Design och det är ju inte en association som väcker positiva känslor.
Model 3 LR AWD, 2025, stealth grey med vit inredning.
Det blir nog bra så småningom. De är ju inte dumma på VW även om de burit sig förfärligt dumt åt!Challe76a skrev:Spännande det blir att se. Men tänk nytt...det känns ju ändå som Tesla ligger rätt långt före.
Model S P85D,
Än så länge är denna lika het som vilken annan faceliftad Golf som helst i mina ögon. Inget revolutionerande, inget nytt och release om fyra-fem år. Jag hoppas detta ändrats när presskonferensen är över.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Specifikationen är det som är revolutionerande. Räckvidd mellan 40 och 60 mil. Vi tar det igen. Mellan 40 och 60. Vilket tal ligger precis mellan 40 och 60? Nån som vet? Jaaaa 50. Nu har man alltså kommit på ett revolutionerande sätt att uttrycka det lite annorlunda än tidigare då alla framtida elbilar måste ha en räckvidd på exakt 50 mil. 

e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Verkar ju vara tvärt emot detta http://www.aftonbladet.se/bil/article23604623.ab
Framtiden: Tips emottages
Eftersom detta är Volkswagen så luktar det 50 mil NEDC. Alltså samma räckvidd som Model 3 och Bolt. Inte särskilt revolutionerande om det inte kryddas med annat, men det får vi väl förutsätta att det gör.mati skrev:Specifikationen är det som är revolutionerande. Räckvidd mellan 40 och 60 mil. Vi tar det igen. Mellan 40 och 60. Vilket tal ligger precis mellan 40 och 60? Nån som vet? Jaaaa 50. Nu har man alltså kommit på ett revolutionerande sätt att uttrycka det lite annorlunda än tidigare då alla framtida elbilar måste ha en räckvidd på exakt 50 mil.
Tillverkning 2020
Då ligger dom långt efter
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Då ligger dom långt efter
MYP -22 | MIB | svart/svart
- Peter Holm
- Teslaägare
Glädjande att se att den saknar backspeglar
Blå Model S Long Range 2019 (Raven)
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
Blå Model S 90D februari 2016 - januari 2020
2 st 3:or reserverade.
- AGCF
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Då vet vi att senaste 2020 kommer det vara tillåtet att ha kameror istället för backspeglar inom EU 

Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Tycker den verkar rätt så nice! Synd bara att den inte lanseras nu. Mycket idéer tagna från BMW i3 tycker jag
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Jag tycker också att det verkar bra. Synd bara att det tar sådan tid att få fram. Jag tycker om tysk robusthet som givetvis kommer att slå Tesla på några detaljer pga detta, men 2020 har nog Tesla kommit en bra bit.
Blå Model 3 RWD LR med AP.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
Nissan Leaf plus en elmoped, Gobyel.
Solceller på hela taket (ca 18kWp) och inga fossilmaskiner hemma.
De ska precis som Tesla erbjudas med flera olika batterier vilket ger räckvidder mellan 40 och 60 mil. Den ska även vara helt autom.mati skrev:Specifikationen är det som är revolutionerande. Räckvidd mellan 40 och 60 mil. Vi tar det igen. Mellan 40 och 60. Vilket tal ligger precis mellan 40 och 60? Nån som vet? Jaaaa 50. Nu har man alltså kommit på ett revolutionerande sätt att uttrycka det lite annorlunda än tidigare då alla framtida elbilar måste ha en räckvidd på exakt 50 mil.
Mixade dem inte 2020 och 2025 ett antal gånger? Vad är det om de avser att komma 2020 vs 2025? Var det någon som förstod det?
De sa att VW räknade med att sälja 1.000.000 elbilar 2025, hörde jag. Tycker det är en väldigt låg ambition.kangru skrev:Mixade dem inte 2020 och 2025 ett antal gånger? Vad är det om de avser att komma 2020 vs 2025? Var det någon som förstod det?
Det blev inte så revolutionerande, va? Visst, en intressant bil kanske, men inte mer än Bolt/M3, osv.
- gellerstam
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/magnus28392
Är inte bakdörrarna "snodda" av Tesla. Var inte desa dörrar med på en konceptbil.
Har för mig jag sett ngn annanbild men hittar bara denna nu. Jag menar alltså bilen som det sitter en i vit rock bredvid.
Har för mig jag sett ngn annanbild men hittar bara denna nu. Jag menar alltså bilen som det sitter en i vit rock bredvid.
Tesla Model Y
Är det inte möjligtvis en Model Y med falconwing dörr, tror aldrig jag har sätt Tesla visa en dörr liknande den på VW ID.gellerstam skrev:Är inte bakdörrarna "snodda" av Tesla. Var inte desa dörrar med på en konceptbil.
Oldsmobile Cutlass 1966, Tesla Roadster Sport 2,5 #528, Fiat 500 E La Prima 2021