Teslaägare får gratis el till bilen av Skellefteå Kraft
Moderator: Redaktion
Teslaägare får gratis el till bilen av Skellefteå Kraft
Du har inte bara köpt en väldigt härlig bil. Du är dessutom med och bidrar till en mer hållbar värld genom ditt val av elbil. Som Teslaägare får du gratis el till bilen.
Genom vårt fördjupade samarbete med Tesla ger vi dig, som äger en Tesla en fantastisk möjlighet till ett bra elavtal. Du ska vara trygg med att den el du använder är hållbart producerad. Därför bjuder vi alla Teslaägare som har oss som elleverantör på el till 1500 mils körning per år under tre år.
För att ta del av erbjudandet börjar du med att byta elbolag till Skellefteå Kraft. Ett byte som vi självklart hjälper dig med. Det löser vi oftast direkt över telefon där du ger oss en fullmakt, därefter ordnar vi med det nya elavtalet hos oss och ser till att ditt nuvarande elavtal avslutas.
https://www.skekraft.se/privat/teslaaga ... ill-bilen/
Genom vårt fördjupade samarbete med Tesla ger vi dig, som äger en Tesla en fantastisk möjlighet till ett bra elavtal. Du ska vara trygg med att den el du använder är hållbart producerad. Därför bjuder vi alla Teslaägare som har oss som elleverantör på el till 1500 mils körning per år under tre år.
För att ta del av erbjudandet börjar du med att byta elbolag till Skellefteå Kraft. Ett byte som vi självklart hjälper dig med. Det löser vi oftast direkt över telefon där du ger oss en fullmakt, därefter ordnar vi med det nya elavtalet hos oss och ser till att ditt nuvarande elavtal avslutas.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Teslaägare får gratis el till bilen av Skellefteå Kraft
Det enda jag har emot detta är att man bara kan köra det rörliga elpriset. Jag föredrar att låsa mitt över vintern (hög förbrukning) men se det gick man inte med på. Dessutom gäller det bara för 1 Tesla så man diskriminerar dom som verkligen gör en miljöinsats!
Så kunde man tänka sig ett mer flexibelt upplägg så hade det varit bättre. Nu blir det elskling.se över vintern istället 0.69/kWh december - mars. Sen byte efter det.

Så kunde man tänka sig ett mer flexibelt upplägg så hade det varit bättre. Nu blir det elskling.se över vintern istället 0.69/kWh december - mars. Sen byte efter det.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Kan du få dem att sluta sponsra Byske så hoppar jag påZalman3 skrev:Du har inte bara köpt en väldigt härlig bil. Du är dessutom med och bidrar till en mer hållbar värld genom ditt val av elbil. Som Teslaägare får du gratis el till bilen.
Blå Model X 90D med vita säten lev i Q3-rushen 2016, http://---
Vad har skekraft för debitering? det låter som ett bra deal men man vet först när man jämför. (det borde finnas siffror på det)
Har som tankte att byta elbolag och köra på den här dealen när min drömbil kommer. Någon här som kör på denna deal och kan berätta lite om det?
Senast redigerad av thomas76, redigerad totalt 1 gånger.
Model S 75 2017 (corked) AP3 FSD
Nja såå bra är det inte. Räknade på det och ungefär liknande totalkostnad som vi hade via Telge energi och "spotpris" men vi bytte till Skellefteåkraft och ser det som en form av "stöd" till de som tror/satsar på Elbilismen.
Renault R5, Seat Mii, Tesla Roadster.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Fd:Hyundai Ioniq 5, Kia EV9, BMW i4, MG5, MYLR, Kia EV6, Skoda Enyaq, VW ID3, Kia eNiro, X100D, P85 4xe-Golf, e-up.
Hitta billigaste abonnemanget istället så spar du mer. Jag har haft en totalkostnad under hösten på ca 65öre per kwh.. Inklusive skatter och överföringsavgift. Nu ligger jag på ca 88öre/kwh.
Räknar inte in årsavgiften i det då den inte påverkar extrakostnader per kwh för billaddning.
Jag hoppas oftast mellan 3-månadersavtal via Elskling. Nuvarande är dock ett ettårsavtal.
Räknar inte in årsavgiften i det då den inte påverkar extrakostnader per kwh för billaddning.
Jag hoppas oftast mellan 3-månadersavtal via Elskling. Nuvarande är dock ett ettårsavtal.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- Monark1954
- Teslaägare
Väljer du Skellefteå Krafts Tesla erbjudande tappar du eventuellt alla andra rabatter du fått.
Jag tecknade tre abonnemang med lockpriser innan vi fick vår Tesla. Jag berättade även att jag var medveten om deras Teslaerbjudande.
När jag sen sände in registreringsnumret så fick jag veta att jag tappade lockpriset på det abonnemang jag kopplar Teslan till.
Fult.
De drar av kostnaden för vad en Modell S förbrukar på 1500 mil enligt Tesla, det är ju mindre än den verkliga förbrukningen, speciellt för en modell X.
Nä välj det elbolag som levererar el med den miljöpåverkan du förväntar dej och därefter det billigaste.
Glöm inte räkna in alla fasta avgifter i olika former.
Jag fick tjata och hota för att få ett bevis på att Skellefteå Kraft bara levererar vatten och vind-el till privatkunder.
PS De debiterar 33 kr/kW för laddning av en Nissan Leaf på deras eluttag för elbilar i Lycksele. För villor är kostnaden mer sedvanlig, Nordisk elmix + påslag antar jag.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... e&start=30
DS
Jag tecknade tre abonnemang med lockpriser innan vi fick vår Tesla. Jag berättade även att jag var medveten om deras Teslaerbjudande.
När jag sen sände in registreringsnumret så fick jag veta att jag tappade lockpriset på det abonnemang jag kopplar Teslan till.
Fult.

De drar av kostnaden för vad en Modell S förbrukar på 1500 mil enligt Tesla, det är ju mindre än den verkliga förbrukningen, speciellt för en modell X.
Nä välj det elbolag som levererar el med den miljöpåverkan du förväntar dej och därefter det billigaste.
Glöm inte räkna in alla fasta avgifter i olika former.
Jag fick tjata och hota för att få ett bevis på att Skellefteå Kraft bara levererar vatten och vind-el till privatkunder.
PS De debiterar 33 kr/kW för laddning av en Nissan Leaf på deras eluttag för elbilar i Lycksele. För villor är kostnaden mer sedvanlig, Nordisk elmix + påslag antar jag.
http://teslaclubsweden.se/forum/viewtop ... e&start=30
DS
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Tesla modell X 90D, röd Multi Coat.
Stark Varg el enduro
Stark Varg el enduro
Tack för svaren! Det fick mig att tänka lite.
Med kommande årsförbrukning på minst 22000kWh (ink elbilsladdning) så ser det inte ut att löna sig alls med Skellefteå Krafts "gratis el till Teslan"
Ska räkna mer när jag fått lite sömn och är utvilad
Med kommande årsförbrukning på minst 22000kWh (ink elbilsladdning) så ser det inte ut att löna sig alls med Skellefteå Krafts "gratis el till Teslan"
Ska räkna mer när jag fått lite sömn och är utvilad

Jag har liknande förbrukning som dig.. runt 22-25k kwh per år.
Kollade Elskling nu och skulle valt nått av dom här om jag var dig... om du orkar byta ofta vill säga. Det är 3-månadersavtal..
Men rätt bra att ha lågt nu under kallaste vintermånaderna. Nästan 50% av min förbrukning är nog under dec-mars.
Kollade Elskling nu och skulle valt nått av dom här om jag var dig... om du orkar byta ofta vill säga. Det är 3-månadersavtal..
Men rätt bra att ha lågt nu under kallaste vintermånaderna. Nästan 50% av min förbrukning är nog under dec-mars.
- Monark1954
- Teslaägare
Jämförelsen blir enklare om Tesla rabatten översätts i pengar.
Skellefteå Kraft drar för närvarande 192 kr/månad inkl. moms från din elkostnad.
Lägg till månadsavgift 45 kr.
Skellefteå Kraft drar för närvarande 192 kr/månad inkl. moms från din elkostnad.
Lägg till månadsavgift 45 kr.
Tesla modell X Plaid 2023 röd Multi Coat. Den heter OBELIX. Stark med röda flätor.
Stark Varg el enduro
Stark Varg el enduro
Du kan numera kombinera deras Tesla-erbjudande med tim/spotpris (påslag 0,65 öre/kwh på nordpools timspotpris)
Om man då laddar Teslan på natten (vilket iaf jag gör) blir det ett riktigt bra kwh-pris utslaget på månad
Om man då laddar Teslan på natten (vilket iaf jag gör) blir det ett riktigt bra kwh-pris utslaget på månad

MY LR, Pearl White
Det var intressant tips med tim/spotpris.
Valde Skellefteå kraft då dom var billigast här i mina trakter och Elskling verkar ha andra avtalstider för oss här nere i skåne.
Om jag bott kvar i Gävle så skulle 72.16 öre/kWh hos Telinet varit klart intressant
Kommer spara ganska mycket på det här elbolags bytet och kan komplettera med tim/spotpris när som helst.
Valde Skellefteå kraft då dom var billigast här i mina trakter och Elskling verkar ha andra avtalstider för oss här nere i skåne.
Om jag bott kvar i Gävle så skulle 72.16 öre/kWh hos Telinet varit klart intressant

Kommer spara ganska mycket på det här elbolags bytet och kan komplettera med tim/spotpris när som helst.
- Monark1954
- Teslaägare
Har då även fått Tesla rabatt på detta erbjudande?thomas76 skrev:Det var intressant tips med tim/spotpris.
Det fick inte vi på vårt lockpris 0 öre i påslag och ingen månadsavgift.
Stark Varg el enduro
Stark Varg el enduro
Näe det gick inte kombinera dom tillsammans och med en årsförbrukning på minst 22000kWh så skulle jag förlora på att ta Tesla erbjudandet.