Jobba på Tesla.
Moderator: Redaktion
Kategoriregler
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Diskussioner om Elon Musks politiska aktiviteter hänvisas till: viewtopic.php?t=37057
Re: Jobba på Tesla.
Så länge du inte delar med dig av företagshemligheter är du relativt safe skulle jag gissa. Logga ett nytt alias bara.
Min rekommendation är att inte tala om att man jobbar på Tesla, om man nu gör det. Annars är risken stor att man får ta all skit och att allt man säger uppfattas som Tesla offeciella uttalanden. Då är det bättre att ha ett anonymt konto och hänga kvar och snacka om annat eller ha örat mot rälsen.
Butiken inne i centrum av Göteborg är ju inte heller en arbetsplats jag skulle välja. Det är tjockt med folk hela tiden och man får vara på folk som klänger på bilarna.
Butiken inne i centrum av Göteborg är ju inte heller en arbetsplats jag skulle välja. Det är tjockt med folk hela tiden och man får vara på folk som klänger på bilarna.
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Enligt uppgift inifrån Tesla så har de en hel avdelning nere i Holland vars jobb är att hänga med på olika forum och snappa upp vad som händer. Det är därför ägare som rapporterat fel här på forumet ibland blivit prompt kontaktade av Tesla om dem.gellerstam skrev:Pratade med en på Tesla om detta. De får inte vara aktiva på Teslaforum. Där emot mailar de ibland till medlemar de har förtroende för och ber dem rätta fel som cirkulerar.
Kan och kan. Du kan rent tekniskt skriva ut och skriva på ett avtal som strider mot lagen, men avtalet blir ju automatiskt ogiltig, så ska man då verkligen uttrycka det som att du kan avtala om vad som helst? Det finns lagar som är dispositiva, och de kan man avtala bort, men övriga lagar gäller oavsett vad du avtalat. Och det är inget särskilt unikt för Sverige...Anders77 skrev:Är ju det som är kul med Sverige. Man kan avtala om allt. Även kriminella handlingar. Men det går inte i en domstol att klaga om någon brutit mot avtalet om paragrafen bryter mot svensk lag.
Så även om de amerikanska avtalen är tjocka så är de som sagt ofta ej värda nått. Svåra är bara för de anställda att veta vad de kan bryta mot och vad de inte kan bryta mot.
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com