Top performance
Moderator: Redaktion
Top performance
Som jag förstått det är det samma motor i S85 och P85, det är invertera som skiljer. Den ena kan ge 1200A och den andra 900A. Frågan blir då eftersom batterierna är de samma kan S85 behålla sin lägre topp prestanda längre än P85 när batteriet laddas ur? Typ att batterierna begränsar prestandan att ge 1200A till mellan 95% - 100% laddat och begränsningen att ge 900A gäller mellan 65% - 100% laddat. Innebär detta även att båda bilarna har samma prestanda när laddnivån kommer under 65% (eller vad nu den gemensamma gränsen blir)?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Re: Top performance
Inte koll på detaljerna men tycker inte jag har mindre prestanda vid 100% eller 20%. Det är först vid lågt batteri som jag märker en kännbar skillnad i prestands. Dvs när den börjar varna om att det bara är 5-10 mil kvar. Syns även då den gula linjen dyker upp som vid kallt batteri. I övrigt har p85+ sjukt bra prestanda hela tiden tycker jag.
Totally Ludicrous Tesla! P85DL, all utrustning, folierad blåmetallic.